24 april 2024, 09:28:32

knabbelen aan oorbellen enzo

Gestart door Helene, 11 februari 2004, 22:02:47

« vorige - volgende »

Helene

11 februari 2004, 22:02:47 Last Edit: 1 maart 2004, 23:03:33 by Helene
 :-/  Ik heb sinds 1,5 week een jong tam valkje, Barney. Schat van een beestje, alleen vindt ie het erg leuk, als hij op mijn schouder zit, om aan de ringetjes in mijn oorlel en aan mijn ketting te knabbelen. Is niet erg, alleen irritant en soms pijnlijk (als ie aan de oorringetjes gaat trekken!). Volgens een vriendin is dit bijna niet af te leren. Als ik zijn snaveltje wegduw met mijn vinger, reageert ie geïrriteerd (hoezo, eigen wil?!) en begint gewoon weer van voor af aan als ik mijn vinger weghaal! Het is wel een doorzetter, maar ja...

Iemand een tip?

Paul

Hoi Helene,

Ik denk ook dat het moeilijk af te leren is want ze zijn gek op glimmende dingen zoals kettingkjes en oorbellen.
Die van mij bijt wel eens in mijn oor zelf dat is ook niet fijn.
Maar het enige wat je kan doen is om hem steeds weg te duwen als ie aan je oorbel zit maar of het helpt???

Groetjes, Paul

Raikiri

Nou De mijne doet precies hetzelfde. Ik probeer hem het af te leren door eerst nee te zeggen en als ie niet ophoudt naar zijn kopje te blazen: dat haat hij :D

groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

beatrice

Cesar mijn valkje doet dit ook. Ik doe gewoon mijn oorbellen uit , thuis geen juwelen. Als hij op mijn schouder zit bijt hij soms ook aan mijn oor maar nooit hard en hij maakt daar ook geluidjes bij. Soms streelt hij met zijn kopje mijn kaak en hals ik weet ook niet waarom hij dat doet, ik hoop omdat hij zich goed voelt :D
Groetjes
béatrice

Helene

Ik vrees dat ik zijn geknabbel dus maar moet accepteren....
Ik duw hem nu ook steeds maar weg en zeg steeds 'foei' (alsof je een hond aan het trainen bent). Wie weet.

Soms heb ik een vest aan, met rits, en ja, je voelt 'm al: de rits vindt ie erg leuk. Dan ben ik alleen maar bezig hem weg te duwen en 'foei' te roepen   :D.
Och ja....

barthezz

ja daar ben ik ook achter gekomen ... maar hij trekt niet zaggies aan je oorbellen ook ....  :-/ gek op alles wat glimt .. zou bijna zeggen dat het eksters zijn .. mn horloge had ie ook maar ffies paar uurtjes trug gezet ...

Raikiri

Nou, Chrissy heeft een tijdje geleden mijn oorbel eruit getrokken >:(geen fijn gevoel hoor  :-/

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Sanna

Hey Helene!

Nee, dat krijg je er niet meer uit hoor. Ik heb er geregeld 2 aan m'n oren hangen, aan iedere kant 1 :D. Op zich niet heel erg pijnlijk, behalve wanneer er eentje eens lekker z'n snavel in de oorbel wil zetten maar er per ongeluk effies naast zit...
Kijk je wel uit met je ketting? Die is in 3 beten door hoor. Een beetje zonde als het goud of zilver is ;D.

Groetjes!

Parkietenmeid

 ::) Ja hier ook hetzelfde verhaal,  aan ritsen knabbelen, en aan kettingen, ringen en armbanden, en de oorbellen die trekken ze er gewoon uit!!!  :o   Is altijd een hele zoektocht om die dingen weer terug te vinden op de grond, ben er zo al wat kwijt geraakt.
Je kunt 't er niet uit krijgen, maar ook ik ze 'UH UH!!' en blaas ze in het gezicht,   ze houden echt helemaal niet van wind!

Toch gek  :-/ Het waait toch ook als ze buiten in de boom zitten in de natuur????  ;D

Sanna

Ja, gek hè Parkietenmeid? Mijn wildkleur, Pepper, haat het wanneer ik in der gezicht blaas, maar Kaily, de geparelde, gaat er nog eens even lekkertjes voor zitten :P. Maffe beesten...

Groetjes!

Raikiri

Echt wel maffe beesten. Chrissy gaat er meestal vandoor als ik hem in zijn gezichtje blaas maar soms gaat hij dan vleugelwapperen(zo noem ik het, ik blaas tegen hem en dan strekt ie zijn vleugels en verstopt zijn kopje onder zijn vleugels) ???

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Parkietenmeid

Hahahaha  ja dat doen ze bij mij als ik ze nat spetter,  met de vleugels wijd, en kop eronder hihihihi  :D ;D :D

Raikiri

Haha ;)ik ben dus niet de enige met een getikte valk :D ;)

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Sanna

 ;D ;D Hihihi, Kaily doet dat allebei: èn vleugels wijd als ik in haar gezichtje blaas, èn vleugels wijd als ik haar natspetter. Dat zie je trouwens ook wel in de foto in mijn handtekening 8).

Raikiri

Ja, Ik vind het zo maf van Chrissy dat ie zijn kopje gaat verstoppen onder zijn vleugels :D

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~