15 mei 2025, 01:40:48

vergroeide snavel

Gestart door Enya89, 11 september 2011, 08:54:47

« vorige - volgende »

vergroeide snavel wie weet er raad mee

???
0 (0%)
????
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

mariannenl

...heb je nog een keer een foto waarbij de vogel droog is, want zo is het moeilijk te beoordelen maar goed is het zeker niet
En ik zou zo een vogeltje zonder dat er een goede vogeldierenarts is bij geweest nooit bij mijn andere valkje(s) durven te zetten
Een vergroeide snavel kan een leveraandoening zijn maar zoveel meer en inderdaad met 1 poot kan een valkje wel leven maar met dit erbij

Ik zou inderdaad naar een goede vogeldierenarts gaan en er eens heel ernstig over nadenken of dit valkje nog wel een goed leven heeft met deze handicaps
Moeilijk en pijnlijk ik weet het maar dat is voor vogel en baasje het beste ....

Marianne

*Manon*

Ik denk dat het pootje niet eens het grootste probleem is... zelf heb ik een valkje met ook een vergroeid pootje... een opvangvalkje en die doet het super.... hij zit zelfs in de voliere...

Maar die snavel... ik zou er ook een goede vogelarts naar laten kijken...

Succes!!

Enya89

ik ben vandaag naar mn nicht geweest waar Dimitrie vandaan komt.  want de vogelarts kwam bij hun voor een ara kuiken van 7 dagen. en nog een paar vogel op controle die komt regelmatig langs want dat is een goede vriend van hun. hij zei dat het pootje geen probleem was en dn de snavel nog in ontwikkeling is want hij had hem al eerde gezien en toen was het erger. hij zei dt het wel verder weg zou trekken maar dat je het wel bleef zien. hij heeft de randje een beetje weggehaald en komt over een paar weken weer. dan gaan Dimitrie er ook weer na toe. volgens de arts zei hij dat hij goed zaadjes at want hij had een monster van de poep en dqt zeg er goed uit. net als bij een normale vogel. zijn hoofd voer was dus wel zaadjes want de poep ws mooi groen. en anders zou de poep wel geel zijn van de pap
:)

Rivka

Hallo Enya,

Fijn dat het pootje geen last gaat brengen en dat de snavel nog in ontwikkeling is hopelijk groeit het nog een beetje aan  :) Zou het nog wel in de gaten houden bijvoorbeeld als het valkje ineens slechter gaat eten of dat het valkje toch last krijgt van het pootje.

Goed dat je naar een vogelarts bent geweest
Dat is altijd nuttig  ;)

Vriendelijke Groetjes Rivka