6 augustus 2025, 17:56:22

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Marije

Zuuuuucchhtt.......ben sprakeloos..........komt er dan echt geen einde aan?

Sanna

Gatverdarrie zeg!! Gistermiddag was alles nog in orde.... en nou dit weer :'( :'(. Ik weet het ook effe niet meer zeg. Veel sterkte maar weer meis....

Veel liefs, Sanna

Lique

4 september 2004, 17:46:51 #977 Last Edit: 4 september 2004, 17:50:27 by Angelique
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Spoed;action=display;num=1094294360

Daar staat het onderwerp van nummer 8, mijn prachtige witmasker bonte cinnamon.
Het was een lieverdje.
Manielle, Mendy en Daantje, het was een broertje of zusje van jullie valkjes.
Sorry Sanna, dit lieverdje kan helaas niet naar je toe gaan, ik vind het heel jammer voor je.

Hier zijn de foto's toen hij was overleden:
http://www.valkparkiet.org/forumupload/IMG_1970.JPG
http://www.valkparkiet.org/forumupload/IMG_1971.JPG

robentru

Ach Lique,
wat een ellende, maar je hebt hem rustig en vredig bij je laten sterven. Meer kon je niet doen....
Groet Trudy.

Amanda & Tonki

:'( HEy lique wat vreselijk joh..ik hoop dat het gauw afgelopen is hoor, dat mag nu onderhand wel  :-/ Heel veel sterkte en een knuffel van Tonki en mij!

Kirsten

Tranen over m'n wangen, lique wat heb je toch een pech,.

Dikke knuf van hier,
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sanna

CitaatSorry Sanna, dit lieverdje kan helaas niet naar je toe gaan, ik vind het heel jammer voor je.

Jeetje Lique :o :'(... Ik vind het voor jou vele malen verschrikkelijker. Ik was het alleen nog maar aan het overwegen, had nog geen band met hem. Jij wel... Dit is echt niet leuk meer. Zo vreemd dat het allemaal jongen van rond dezelfde leeftijd zijn. Zou de AB toch invloed op ze gehad hebben?? :-/
Ik vind het echt te erg voor woorden, dit neemt op deze manier je hele plezier weg... Heel veel sterkte maar weer, doe het voor de liefies die er nog zijn en die je aandacht nodig hebben.

Heel heel veel liefs en sterkte :-*
Sanna

daan

Hoi Lique,

Wat vreselijk allemaal voor jullie. Wat een elende allemaal zeg.
Maar een broertje of zusje van calvin??????. Van een andere ronde bedoel je dan zeker?? Want deze lieverd is toch veel jonger.
Lique en peter heel veel sterkte.

kus daan

Paul

Hoi Lique,

Wat verschrikkelijk en hij was al best groot en al een echt valkje.
Wat is de natuur toch wreed als je dit weer ziet :-(
Hopenlijk is het nu toch echt afgelopen met die narigheid want hier ga je echt aan onderdoor :-(
Heel veel sterkte en ook Peter natuurlijk want die zal het ook echt aangrijpen wat er allemaal gebeurd.

Groetjes, Paul

boezempje

hai lique

jeetje zeg wat erg is dit tog weer,het gaat maar door daar bij jullie.waneer stop het nu eens dat vragen jullie zelf ook wel denk ik.nou meis ik hoop echt voor jullie dat het nu echt op houd hoor.
wens je veel sterkten met alles,

gr essie

marianca.

Hallo Ligue en Peter,

Verschrikkelijk :'(.Dit zijn voor jou als ook voor Peter harde klappen.Veel sterkte beide en laten we hopen dat het nu eindelijk voorbij is.

liefs

marianca

Lique

6 september 2004, 19:15:57 #986 Last Edit: 6 september 2004, 19:16:40 by Angelique
Hoi allemaal,

Na alle nare dingen die er de afgelopen tijd gebeurd zijn, hebben wij ook erg leuk nieuws.
De laatste nestjes!
De valkjes die hieraan meedoen zijn:
#Hugo (Witmasker zilver man) & Bonte Pop***4 eitjes***
#Noah (albino) & Jaco (lutino) & wildkleur man***1 onbevrucht eitje***
#Sjors(lutino geparled cinnamon) & Sjimmie (bonte cinnamon man) ***5 eitjes***
# Dexter(Witmasker bont geparelde man) & Deedee (wildkleur pop) ***4 eitjes)
#Ren(Witmasker geparelde man) & Stimpy(cinnamon geparelde pop)***3 eitjes***
#Storm (Witmasker Cinnamon geparelde pop) & Fire (wildkleur man)***2 eitjes)

Het eerste eitje van Hugo moet morgen ongeveer al uitkomen.

Ook bekeek ik nog eens de ringen, van de valkjes die op het nest zaten. Ren en stimpy is al een echt oud koppel.
Stimpy komt zelfs uit 1992! dat is een erg mooie leeftijd. Ze doet het trouwens nog erg goed, met de kweek. Ze is aan haar derde ronde bezig, en er komen prachtige valkjes uit.
Ook voedt ze deze erg goed, en krijgt van alle kanten steun. Afgelopen keer zaten er zelfs3 mannen extra bij dus voedden ze de kleintjes met hun 5en op.

De rust lijkt wedergekeerd in de voliere. Allemaal springlevend al klop ik nu wel erg gauw af.
Ook in de broedkooien gaat het erg goed met de jongen. Ze eten allen zelfstandig, waaronder ook scheppie.
Het gaat erg goed met hem. Vanmiddag zag ik zelfs dat hij zijn snaveltje goed hield.

Ook heeft Pino van buiten mij erg blij gemaakt.
Hij kon al fietfieuw fluiten, maar toen we vanmiddag lekker buiten zaten, zat hij van alles tegen me te roepen. Het leek op poessie mauw ofzo, maar het is het niet helemaal.
We zullen er gauw achterkomen.
Wel begint Pino steeds tammer te worden, hij wil echt graag op mijn hoofd zitten en meehelpen met wat ik aan het doen ben.
Hij is erg beschermend tegenover het nestje van Noah en jaco. Jammergenoeg hebben zij geen bevruchte eitjes, maar heel misschien leg ik een eitje van Hugo over op dit drietal.

Ik hoop dat ik niet te vroeg gejuichd heb, maar alles lijkt weer in orde te zijn met de valkjes, al pas ik goed op, en zit de schrik er nog flink in.
Iedere keer bang, om naar de voliere te gaan, en een valkje dood te zien liggen.
Ik probeer daarom zo vaak mogelijk ook maar iets te doen, zodat ik mezelf kan overtuigen, dat het weer goed gaat.
Zelf gaat het niet zo supergoed. Ik kan goed merken, dat ik de afgelopen tijd erg druk met de valkjes ben geweest.
Vandaag heb ik gebeld naar de uitslagen van mijn bloedonderzoek.
Mijn dokter was er zelf niet, maar de uitslagen waren wel binnen.
Of het goed of slecht nieuws is, weet ik alleen volgende week pas!
Er stond volgens de assistente een heel verhaal bij geschreven, maar ze werd er niet duidelijk uit.
Dus vraag me af wat er aan de hand is, want dat klinkt niet zo heel erg positief, als er een heel verhaal bij staat, en ze ook nog niet wijzer wordt van de uitslag. De dokter zou het zelf met mij bespreken, volgende week.
Nou ik zie het wel, alleen is het nu wel tijd, dat ik opnieuw geprikt word, om te kijken dat als ik wel de papegaaienziekte had, of het helemaal weg is.

groetjes LIque

P.s. ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de steun. Het heeft echt enorm geholpen. Alle emailtjes, kaartjes, telefoontjes ed hebben me erg goed gedaan.
Dank jullie wel :-*

Kirsten

Hoi Lique,

oh wat heerlijk dat goeie nieuws!,. en wat leuk ook dat ren en stimpy het nog zo goed doen,. is moppy's papa en mama! hihi,

Maak je niet teveel zorgen om de uitslag,. vaak kan een doktersassistente die termen allemaal niet begrijpen of ontcijferen,. als er echt iets ergs was geweest hadden ze je wel vanuit het ziekenhuis gealameerd,.

groetjes van hier!

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sanna

6 september 2004, 20:04:17 #988 Last Edit: 6 september 2004, 20:14:47 by Pepper
Citaatvaak kan een doktersassistente die termen allemaal niet begrijpen of ontcijferen,. als er echt iets ergs was geweest hadden ze je wel vanuit het ziekenhuis gealameerd,

... en misschien kon ze gewoon niet lezen. Je weet wel he? doktershandschrift!! :D

Maar ik ben blij voor je dat je nu eindelijk wat goed nieuws hebt, ik kan me voorstellen dat je iedere keer een halve hartverzakking krijgt wanneer je naar binnen moet...
Jammer alleen dat je nergens witmasker cinnamon mannetjes uit gaat krijgen :-/. Tja, wat er in het koppie zit he? haha

Veel geluk met je nieuwe kroost!!
Groetjes! Sanna

carco

Hoi Lique
Gelukkig dat het wat beter gaat daar, nu met jou nog: een doktersassistente zal heus wel weten wat er staat hoor, maar mag dit vaak zelf niet doorgeven.
Maar ik zal me er inderdaad niet te veel zorgen om maken, want anders had je het echt al wèl gehoord.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!