12 augustus 2025, 15:35:10

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Lique,
lang verhaal? Wat maakt het uit, het is goed om het e.e.a. van je af te schrijven, want je krijgt het goed hard voor je kiezen. We zijn er hier om lief en leed te delen.

Wat raar dat bij de ene groep de ppg-ziekte zo goed als verdwenen is terwijl bij anderen het nog zo voortgaat. Ligt dat aan de mutatie (vraag ik als superleek), of zo?

We komen inderdaad woensdag Tyco halen en we zullen ons uiterste best doen om het een Happy Home te bezorgen. Met veel liefde en geduld zullen wij hem hetzelfde geven als Mieppie: wordt hij handtam dan is dat geweldig; wordt hij tam dan is dat ook geweldig. Zolang hij straks maar gelukkig is dan zijn wij dat ook.

Denk ook aan je eigen gezondheid en tot woensdag.
Rob en Trudy.

Mandy

CitaatVandaag heb ik Hugo (witmasker zilver man) en de nieuwe bonte van suus meerdere malen uit een nestkast moeten halen.
Zij wipwappen de hele dag door. Jammergenoeg is Hugo een erg mooie mutatie en kan ik alleen split zilver kweken op deze manier.
Maar uit mekaar halen kan op dit moment niet.
En ik had Chico nog wel voor haar.
Ook heb ik een witmasker geparelde pop voor hem apart gehouden. Helaas...

Hé, misschien dat we volgend jaar iets kunnen regelen?
Ik krijg er namelijk een zilveren man bij, maar ik koppel die aan een gewone pop, weet nog niet wat voor mutatie, maar dan heb ik dus ook split zilveren jongen, dus misschien dat we volgend jaar een split zilver jong kunnen ruilen? :)
Die afspraak heb ik ook al gemaakt met de kweker waar ik die zilveren man ga halen (die kweker in België weer), want hij heeft ook geen poppen en zo kunnen we elkaar volgend jaar helpen en wij misschien ook. Dan weten we zeker dat er geen verwantschap is en behoud je de zilver mutatie. ;)

Maar goed, zo ver is het nog niet, eerst dit jaar maar eens mooi af zien te sluiten en dan hopen op een beter jaar volgend jaar! :)

Succes verder met jullie valken en jullie gezondheid! ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

helaas, het kleintje lag vanmorgen dood onder de ouders. :-/

boezempje

hai Lique

oooohhhh wat jammer meis het houdt ook niet op daar bij jou.
hoe is het vandaag met je Lique,

groetjes esther

Lique

Hoi allemaal,

Omdat er nog een aantal valkjes last hebben van de papegaaienziekte, heeft feld mij aageraden, om deze nog een week een kuurtje te geven.
Morgen zal ik deze valkjes proberen apart te huisvesten, en zo nog medicatie te geven.
De valkjes die in de broedkooien zitten, hebben geen last meer van de ziekte, en kunnen al weg. Het heeft verder geen gevolgen voor deze jongen.

groetjes LIque

Kirsten

Jeetje Lique,

Ben hier nu al een aantal dagen aanwezig(in het begin als gast) en ik hoorde wel het één en ander van Jan, maar zo te lezen heb je het behoorlijk zwaar, hoop voor je dat het snel wat beter gaat en dat je zelf ook opknapt,. Er staan ook zoveel berichtjes en onderwerpen, dat ik nog niet helemaal de weg weet hier,.

Veel succes meid en ik duim voor je,.

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

:-/ oow pff wat triest voor dat kleintje.jij en mandy hebben het wel zwaar hoor!
en wel goed dat je nog een week langer door kan gaan met de ab.is hardnekkig deze keer lijkt het wel.veel sterkte weer allebei.knuff en beterschap! anita ;)

Marije

Sjongejongejonge, het houdt ook niet op hè!?! :-/
Veel sterkte hoor!
Hou ons op de hoogte!
Groetjes,

Marije

Ik las ook dat het jong misschien ingeslapen moest worden......wat een rotidee...
Is daar dan ws echt geen oplossing op te vinden? :-/

Anita1

wat zijn dan een beetje de kosten van dat jonkie met dat snaveltje.ik vind inslapen ook naar.welke mutatie is het lique? en wat moet je dan steeds doen als ze een snavel zo hebben? kunnen ze wel goed eten? gr anita ;)

Marije

Ja,
D'r is toch wel iets op te vinden.....
Ik had ook een konijntje met doorgroeiende tanden, maar als je die gewoon eens in de zovee tijd knipte, ging dat ook prima.......
Er is toch wel een lief baasje voor te vinden? ;)
 :-*

Anita1

ik wil evt het baasje wel zijn...moet lique me ff het een en ander uitleggen.knuff anita ;)

Marije

Nou maar wachten op het antwoord van Lique hè!
Ze zal wel verbaasd zijn...hahaha... :D
Groetjes,

Anita1

;) ik wil van lique weten wat ik regelmatig moet doen.ondersnavel regelmatig bijknippen? das geen probleem,daar heb ik iemand voor.ik wil ook weten of het een pop of man is..en de mutatie.en hoe oud hij zij is.en ik heb er serieus intresse in.afmaken wil ik niet.ze kan dan binnen bij jippie.knuff anita  ;)

robentru

Getver Lique
het houd maar niet op... :o :'(
Hoop je morgen enige troost te kunnen geven.

Ik heb een kaarsje aangestoken voor Mandy en voor jou.
Dat het mag helpen.

Lieve groet,
Trudy, Rob en Mieppie.