16 augustus 2025, 09:14:29

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2004

Gestart door Lique, 11 februari 2004, 21:37:55

« vorige - volgende »

Barbara

Hoi Lique,

ik heb niet de tijd om alle pagina's hier te lezen, maar heb jij nog jongen die nog niet gereserveerd zijn? Zo ja, welke dan? Ik zoek een popje, niet wildkleur, niet gewoon gepareld en niet lutino. Zou jij misschien interesse hebben in een cinnamon mannetje?

Eventueel heb ik ook interesse in tamme popjes tot 1,5 jaar oud, mocht je er eentje kwijt willen, dan kan ik misschien dit jaar nog een koppeltje laten broeden, als 1 van mijn mannen haar leuk vindt!

Groetjes,

Barbara

Lique

hoi Barbara,

Van Sjors en Sjimmie zijn de eerste 4 jongen er al, nog 1 op komst. Vandaag is nummer 4 geboren.
Bij Billy, Yellow en Shafali is het 2e jong geboren.

We hebben nu in totaal 16 jongen.

Je kan in aanmerking komen voor een jong uit billy's of sjors haar nest.
Van sjors en sjimmie weet ik zeker, dat er cinnamon valkjes en cinnamon geparelden uitkomen.
of het popjes zijn weet ik niet,ik denk dat je dat het beste zelf kan uitrekenen. maar volgens mij zijn hun vorige jongen (monchou, bilbo, baloe en astor) mannen, omdat ze allemaal wat fluiten...
maar als je het even wilt uitrekenen, graag.
Sjimmie en bont cinnamon (man
en sjors is gepareld lutino split cinnamon.

Barbara

Ik begrijp niet helemaal de mutaties van Sjors en Sjimmie, popjes kunnen nl niet split zijn voor cinnamon, dus ik ga er even van uit dat pa lutino parel is split cinnamon en ma bont cinnamon. Dan komen er qua zichtbare kleuren uit:

dochters: lutino parel en cinnamon lutino parel
zonen: wildkleur en cinnamon

Dit klopt niet met dat er cinnamon geparelden uit komen, dus ik kijk wat er uit een cinnamon bonte pa en een lutino geparelde ma komt:

dochters: cinnamon
zonen: wildkleur

Dit klopt ook niet. Stel pa is split voor parel, dan komen er cinnamon geparelde dochters en gewone cinnamon uit. Dat klopt, en dan zijn die cinnamon geparelden dus popjes!

Maar goed, jij kunt mij vertellen welke ouder er nu hoe uitziet...

Lique

Hoibarbara,

Nee Sjors is een geparelde lutino. De uiteinden van haar vleugels zijn bruin.

En sjimmie en een bonte cinnamon man.

in hun vorige nest zijn 2 cinnamon valken uitgekomen, en 2 cinnamon geparelden.
Allemaal maken ze een erg mannelijk geluid, want ik krijg regelmatig berichten, dat ze het hele huis bij mekaar fluiten.

Barbara

Hoi Lique,

dan snap ik het; ma is lutino cinnamon (geen split, dat kan niet) en pa is bont cinnamon. Daaruit komen allemaal gewone cinnamons met allerlei splits. Om parels te krijgen, moet pa split zijn voor parel (bij ma zou je het zien) en zijn de cinnamon geparelden dus zeker popjes! Dat is wel leuk! Als eerdaags blijkt dat er een cinnamon geparelde bij zit en ik heb nog geen nieuw popje, heb ik wel belangstelling! Dan komt ze lekker tam bij mij!

Ik ben nu 'bezig' met een albino popje dat over 2 weken uitvliegt, dat vind ik ook wel interessant, dus t is even afwachten hoe of wat...

Groetjes,

Barbara

Lique

2 april 2004, 03:35:19 #200 Last Edit: 2 april 2004, 03:35:48 by Angelique
Hoi barbara,

Nee, Sjors is een geparelde lutino.
 Wel heeft ze de uiteinden van de vleugels bruin, je kan het mss wel op de foto zien:

Wat overigens wel vreemd is, is bij het nest van Ren en Stimpy.
Zij hebben 4 jongen. de oudste is cinnamon gepareld, de jongeren grijs gepareld. De jongste kan ik nog niet zien.
De ouders zijn (moeder)cinnamon gepareld en vader witmasker.
Hun vorige nest bestond uit een cinnamon pop en een wildkleur pop.
Maar wat nu erg vreemd is, dat ze nu allemaal gepareld zijn :-/

Karin

2 april 2004, 03:46:45 #201 Last Edit: 2 april 2004, 03:48:37 by kazoo
Hoi Lique,

Sjors is een cinnamon geparelde lutino. Als een lutino of een albino zo'n bruine waas heeft is het cinnamon wat door de veren heen komt. Kijk maar eens bij de foto's van mijn mystic, een cinnamon lutino witmasker, ofwel een cinnamon albino. Als je zowel cinnamons als cinnamon parels krijgt dan is de man split voor gepareld en kun je helaas niet het geslacht uitrekenen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi karin,

Ja, die heb ik ook:

Hopelijk kan je het goed zien.

Alleen een cinnamon heeft de veren helemaal bruin, aan de boven, en aan de onderkant. En bij Sjors is dit niet zo. het is maar aan 1 kant, de onderkant is gewoon geel.

Maar belangrijker vind ik dat ze gezond zijn, en de jongen ook.
Gelukkig gaat het allemaal heel erg goed, en weet ik dat er cinnamon en cinnamon geparelde jongen bij zitten, maar misschien hebben we bij hun ook wel een verassing hihi.

Billy, yellow en Shafali hebben ook jongen, en vraag me ook af, wat deze jongen zullen zijn. ik denk cinnamon, maar je weet maar nooit...

groetjes lique

Barbara

Als Sjors ook gepareld is, kun je idd niet het geslacht berekenen van de geparelde jonkie  :-/ Maar dat wist ik dus nog niet.... Ik ben het dus een smet Karin van die cinnamon bij Sjors.

Die cinnamon geparelde van Ren & Stimpy, is die al weg? Wat zijn zij voor mutaties?

En het kan wel gebeuren dat de verdeling van mutaties in een nest niet volgens verwachting is hoor, het blijft natuur.... De verdelingen zijn statistieken en geen wetten....

Lique

Ja, helaas voor jou, deze is al besproken, Hoogstwaarschijnlijk is deze voor Lieve, en als zij liever een gewone cinnamon wil, gaat hij naar de volgende van de lijst die een geparelde wil :-/
Maar ik kan je natuurlijk wel op de lijst zetten, voor een cinnamon geparelde valk van Sjors en Sjimmie, alleen als dit ook een man blijkt te zijn, heb je er natuurlijk ook niets aan....

Barbara

tha, ik wil nu de 3de keer toch echt wel een popje... Ik hoe me aanbevolen voor de toekomst als in 1 van je nestjes een leuk jong komt dat zeker een popje is en ik ben nog steeds zoekende!

Lique

Hoi allemaal,

Vandaag zijn er 2 jongen bij Billy, Yellow en Shafali geboren.
Vanmorgen vroeg eentje, en vanmiddag eentje.
Billy, yellow en shafali hebben nu 4 jongen, en er zijn er nog een aantal op komst.
Sjors en Sjimmie hebben nog steeds 4 jongen, hun laatste jong is druk bezig met uitkomen, maar het is hem nog niet gelukt.

groetjes LIque

Lique

2 april 2004, 23:31:23 #207 Last Edit: 2 april 2004, 23:43:54 by Angelique

Stijn dc

hoi

je gaat er flink tegenaan zeg, met de jonkies :)
zoveel al. Vooral die kleine lutino's vind ik schattig :)

SDC:D

Lique

Sjors en Sjimmie hebben nu 5 jongen.
Gisteren had het jong al uiterlijk uit moeten komen, want hij piepte ook al een paar dagen. Misschien was de schaal te dik, want hij was op meerdere plaatsen wezen inpikken.
ik heb hem maar even geholpen, want hij zat tussen 2 spleten van het ei te trappelen.
Dus nu issie geboren.

Groetjes lique