11 mei 2025, 02:00:08

Twee valkparkieten

Gestart door DierenFan, 11 september 2011, 09:22:47

« vorige - volgende »

DierenFan

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een tweede valkparkiet voor m'n eigen valkparkiet Diva bijgenomen. Het zijn beide vrouwtjes alleen ze kunnen niet echt heel goed door één deur. Dit vind ik eigenlijk best wel jammer want ik ben nogal vaak weg en daarom vond ik het leuk voor Diva dat ze er een vriendinnetje bij had. Ze vechten niet en maken ook geen ruzie om het eten en/of drinken, maar ze moeten niet echt veel van elkaar hebben. Wel volgt Josje (de tweede valkparkiet) Diva als ze uit de kooi mogen maar daar blijft het ook bij. Ze zitten samen in één kooi en dat gaat opzich wel goed. Dus wat zou ik kunnen doen om Diva en Josje een beetje aan elkaar te laten wennen? Alle tips en trucs zijn welkom.

Groetjes Maartje

samantha21

ik heb sinds een aantal weken kenji bij mijn storm.
en storm is echt een macho mannetje die echt de stoere bink uithangt, ik probeer ze samen van een tros gierst te laten eten die ik geef met mijn hand,  :)

Hermien

Zolang ze niet vechten en elkaar geen pijn doen, zou ik het lekker zo laten. Valkparkieten hebben echt wel ruim de tijd nodig om aan elkaar te wennen.

Succes.

moederkecoby

Ik heb sinds enkele weken een gewonde valkparkiet onder mijn hoede.
Hij is heel lief en zoekt toenadering bij mijn "eigen" valkparkiet Luca.
Maar Luca is vanaf een afstand van 30 cm aardig, maar dichterbij mag die andere niet komen. Ik wil ze samen in de kooi doen, want Luca heeft voor zichzelf een grote voliere.
Hoe pak ik dit aan?
Ik laat ze vaak samen los, maar Luca blijft blazen en gillen zodra die nieuwe te dicht bij komt.
Help!! Want die nieuwe is qua karakter heel lief

Jeroenw

Citaat van: DierenFan op 11 september 2011, 09:22:47
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een tweede valkparkiet voor m'n eigen valkparkiet Diva bijgenomen. Het zijn beide vrouwtjes alleen ze kunnen niet echt heel goed door één deur. Dit vind ik eigenlijk best wel jammer want ik ben nogal vaak weg en daarom vond ik het leuk voor Diva dat ze er een vriendinnetje bij had. Ze vechten niet en maken ook geen ruzie om het eten en/of drinken, maar ze moeten niet echt veel van elkaar hebben. Wel volgt Josje (de tweede valkparkiet) Diva als ze uit de kooi mogen maar daar blijft het ook bij. Ze zitten samen in één kooi en dat gaat opzich wel goed. Dus wat zou ik kunnen doen om Diva en Josje een beetje aan elkaar te laten wennen? Alle tips en trucs zijn welkom.

Groetjes Maartje

Ik zie hier geen probleem hoor met de tijd worden  ze dikke maatjes