22 mei 2025, 13:27:56

hoelang nep eitjes laten liggen

Gestart door Nicole p, 18 september 2011, 12:05:01

« vorige - volgende »

Nicole p

hallo,

mijn valkjes hebben pas jonkies gekregen en vlak daarna hebben ze weer eitjes gelegd. Deze heb ik vervangen door nep eitjes. Maar hoelang moeten ze blijven liggen?

Mijn 2 valkjes doen het echt heel goed, ze wisselen elkaar af. En broeden de hele dag. Eigenlijk vind ik het zelf een beetje zielig dat ze nu zo goed bezig zijn en dat de eitjes nep zijn :-[

Ik zou graag horen wat jullie hiervan vinden

Rianne

Tot ze er niet meer naar omkijken, ze gaan er vanzelf een keer van af. En dat is niet zielig hoor, ze hebben er zelf geen gevoel bij van 'verdorie, zit ik hier nou nog voor niks te broeden'. ;)

Nicole p

hahahah oke

Ook niet als het al langer dan 4 weken is?  Misschien dan 1 voor 1 weg halen.

bedankt

Rianne

Heb je nog een broedblok hangen? Want die zou je nu ook weg kunnen halen. Zo niet, kun je idd proberen de eitjes 1 voor 1 weg te halen.

Nicole p

hoi

nee ik heb geen eens een broedhok, ze hebben gewoon op de grond gelegd. Daar heb ik de 1e keer gewoon een kartonnen doos overheen gedaan, daar zijn nu 2 kleintjes uitgekomen.

en 3 weken later had ze weer eitjes gelegd, deze heb ik dus vervangen door nep eitjes. maar er staat dus nu wel weer een kartonnen doos overheen.

Moet ik deze doos dan weghalen?
Het mannetje kijk er sinds vandaag niet meer naar om, ik heb een beetje het gevoel dat de pop (joopie) helemaal van pampus ligt en dat ze dood op is :-\ ..

ze reageert ook bijna tot niet meer als je met je hand in de buurt komt, terwijl ze ons eerst aanvloog als we al op een meter afstand stonden ??? kan dat? of verbeeld ik me dat maar?

groetjes Nicole

Rianne

Dan kun je idd de doos weghalen.
Eet je pop nog wel?

Nicole p

hallo,

Nou niet dat ik gezien heb, ik zei al tegen mijn vriend dat ik haar zo dun vond...ze is kleiner (dunner) als haar jonkies.

Ik heb de doos weggehaald, alles weer schoon gemaakt en de eitjes terug gelegd. En nu zitten ze er allebei niet meer op.
Soms lopen ze er nog naar toe en gaan ze kijken
De pop heeft nog 1 keer geprobeerd om de eitjes onder haar te leggen, maar daar hield ze snel mee op.

Ik heb haar ook zien eten ;D. Ik denk dat het goed is zo, ze komt nu ook weer meer naar me toe en rondjes vliegen.
Wel is ze aan 1 stuk door aan het fluiten (krijsen)..

groetjes Nicole