20 april 2024, 00:59:19

ze voede bijna niet meer helpppppppp

Gestart door winnie en kuifje, 9 september 2011, 13:46:44

« vorige - volgende »

winnie en kuifje

aanstaande zondag is het eerste donsje 3 weken en de 2 de bijna 2 weken .de pop heeft vandaag haar 1ste eitje gelegt dus de 2de ronde ,maar nu voeden ze de kleintjes niet meer .ik keek net en de kroppen waren bijna leeg ,wat moet ik nu doen bij voeden of kan ik nog iets anders proberen .wie weet wat ik kan of moet doen
alvast bedankt gr irene

Tamireya

Hoi Irene,

Ik zou het rustig even bekijken want desto groter de kleintjes worden desto weiniger gaan de ouders voeden.

Wanneer heb je gezien dat ze wat te eten kregen of dat de kropjes vol waren)?

Ik zou het ei vervangen voor een nepei het duurt nog even totdat de jongen uitvliegen en een nestje groot brengen kost de ouders veel energie.
Ze hebben tussen de 2 maximaal 3 nestjes per jaar wel een pauze nodig om weer op kracht te komen.



winnie en kuifje

alvast bedankt voor je snelle reactie,de pop blijft redelijk veel in zun  broodhok .het mannetje heeft nu 2x eten gegeven maar niet veel de kropjes zijn niet meer zo groot als in het begin is dat normaal?
ik weet ook niet of ze te klein zijn voor zun leeftijd .
anders zal ik proberen een foto ervan te maken .
grtjes irene

Tamireya

Dat is normaal met het kropje.

Ga maar proberen een foto te maken, altijd handig als we even kijken kunnen (en leuk natuurlijk ook  ;D)  ;)


winnie en kuifje



hier samen in het broedhok de oudste is zondag 3 weken en de andere 2.5 weken laat hte maar horen ik wil ze niet kwijt raken ben er al zo verliefd op er is eral 1 dood na een paar dagen grt irene

Tamireya

kan je de foto misschien bij photobucket hoog laden?

Dit is voor mij helaas niet te herkennen  ;D

carco

Als ze zo klein zijn hoort de krop echt nog wel goed gevuld te zijn hoor.
Tegen het uitvliegen aan wordt dit weer wat minder en omdat de kleintjes dan meer gaan bewegen zullen ze ook wat afvallen.
Het kan best doordat er weer eitjes liggen ze minder gaan voeren.
Goed in de gaten houden en anders toch maar bij gaan pappen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




winnie en kuifje

bedankt allemaal maar ik hou het zekers in de gaten en hou jullie op de hoogte gr irene