28 maart 2024, 22:29:40

Zwaar in dubio

Gestart door Sally, 11 september 2011, 17:48:23

« vorige - volgende »

Sally

11 september 2011, 17:48:23 Last Edit: 11 september 2011, 18:28:32 by Sally
Hoi,

Ik zit hier met 5 kleine valkparkietjes die van 31 juli, 1 en 2 augustus zijn. Ja.. Allemaal vlak achter elkaar (samen) geboren.. Vraag me niet hoe dat kan :P

Enfin, nu mijn probleem:
De kleintjes worden op hun rug en nek zwaar geplukt, ik wou ze eigenlijk vorig weekend al apart zetten en pap geven, maar kwam erachter dat ze de pap niet lekker vonden en dit dus geen goed idee was. Dan maar n weekje elke dag wat pap aanbieden terwijl ze nog in de volière bij pa en ma zitten. Maar ook dit was geen succes.
Nu zijn we n weekje verder en eten de grootste al wat trostgierst en beetje zaadjes, maar nog niet voldoende om op gewicht te blijven.
Ze krijgen nog een beetje eten van ma en pa, maar ook niet meer zoveel omdat die terug aan de wip zijn en volgens mij n nieuw nest willen. Mij niet gezien! Ik heb het blok uit de volière verwijderd, zo ook de kleintjes omdat ze nu nog meer beginnen te plukken...
Nu zitten ze binnen en heb ik al 2x pap voorgeschoteld en dat weigeren ze te eten, de grootste hebben al wat trostgierst gesnoept maar mn achterblijvertje eet nog niks, alleen spelen met...

Wat raden jullie mij nu aan? Zou ik ze terug bij ma en pa in de volière zetten waarvan ze nog ieniemienie beetje eten krijgen, maar ze enorm door geplukt worden?

De kleintjes wegen allemaal rond de 80 gram, mn achterblijvertje 75 gram..

Waarom is dat plukken toch nodig?  :-X :(

animallovertje

bedoel je qua datum niet 31 juli , 1 en 2 augustus?
heb je al geprobeerd om ze eivoer met kleine zaadjes erdoorheen te geven? die van mij zijn van 1 en 3 augustus en die krijgen nog wel door de ouders gevoerd maar ze zijn ook helemaal gek op eivoer en als ik daar kleine zaadjes door doe eten ze dat ook.. misschien die van jou ook?

jouw datums klinken mij een beetje vreemd, want bij 31 augustus zouden ze heel jong zijn en bij 1 en 2 juli al wel zelfstandig
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sally

Haha, ja dus 31 juli en 1 en 2 augustus. Heb het aangepast.
De grootste eten al wel wat zaadjes en gierst, maar nog niet voldoende.. Ik heb ze terug bij ma en pa gezet, als ze het toch verekken om bij mij te eten moeten ze maar nogwat geplukt worden...  :-\

animallovertje

misschien over een weekje weer proberen? het kan nu hard gaan met zelfstandigheid!
wel sneu dat ze zo geplukt worden :( ik weet verder ook geen oplossing, misschien kan iemand anders je nog verder helpen
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

kuiserke

Hallo, probeer uw jongen eens in te vrijven met een dike laag uiercreme. En aan de ouders, peterselie geven dat kan soms helpen.
Veel succes