28 maart 2024, 23:59:44

Dagboek over Diva en Josje

Gestart door DierenFan, 11 september 2011, 11:24:22

« vorige - volgende »

DierenFan

11 september 2011, 11:24:22 Last Edit: 11 september 2011, 12:21:28 by DierenFan
Hey allemaal,

Het is me eindelijk gelukt om een dagboekje aan te maken voor Diva en Josje! Hier wat informatie over Diva.

Diva is een geparelde valkparkiet van ongeveer één jaar tot anderhalf jaar oud. Ze is een pop en houdt lekker van kroelen!
Wat Diva al allemaal kan is op je schouder zitten, haar kopje naar voren doen om geaaid te worden, kusjes geven, op je vinger zitten, opstappen, badderen en lekker eigenwijs doen! Ze heeft dus ook een eigen wil, maar voor kroelen en bij je zitten is ze ook wel in de stemming.

En hier wat informatie over Josje.

Josje is een bonte valkparkiet van ongeveer negen á negen en een halve maand oud. Ze is ook een pop net als Diva. Toen ze drie weken was, was ze tot bloedens toe kaal geplukt op haar koppie en bovenlijfje door haar ouders. Daarom was ze ook bij haar ouders weggehaald en in een volière geplaatst bij andere valkparkieten, maar daar voelde ze zich niet echt thuis. Dat vond ik zo zielig voor haar en daarom heb ik haar overgenomen. Nu ze bij mij is gaat het al een stuk beter met haar en groeit haar kuifje weer mooi aan! Alleen toen ik haar kreeg was ze nogal bang en schuw. Daarom heb ik haar er ook veel uitgehaald en lekker bij me gehouden zodat ze weer wat tot rust kwam. Nu gaat het al een stuk beter met haar en voelt ze zich weer wat meer op d'r gemak.

Nu zitten Diva en Josje samen in één kooi en dat gaat ook prima tussen de twee. Ruzie maken om eten en/of drinken doen ze gelukkig ook niet. Als ik het kooideurtje open zet komt eerst Diva eruit en dan volgt Josje haar. Gelukkig heb ik Josje een gelukkig leven kunnen bezorgen en hebben Diva en ik er een nieuw maatje bij!

Hier drie foto's van Josje.

samantha21

hey!

zo te lezen is het je gelukt een dagboekje aan te maken  :D
heel veel plezier met je dagboekje en ik ga het zeker proberen bij te houden  :)

heb je nog leuke foto;s van je 2 kanjers? :)

DierenFan

Hey Samantha,

Ja echt hartstikke bedankt voor je hulp! Het is toch wel leuk om een dagboekje voor je twee valkjes te hebben. Ik ga hem echt goed proberen bij te houden. Als ik foto's heb van Diva en Josje, zal ik ze er zeker opzetten!

Groetjes Maartje.

Landiej

Welkom! Leuk dat je een dagboekje begonnen bent :)