mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

Palomino

Wat goed!!  :D Ik zag je foto's, wat zien ze er al anders uit nu met die nieuwe veertjes en pennetjes.
Het gaat nu vast de goede kant op met eten. In een week kan er natuurlijk heel wat veranderen, hopelijk kunnen ze volgende week verhuizen. Want we zijn inmiddels wel heel nieuwsgierig naar ze hoor.  :D
Groetjes Audrey

wiesje73

Ja super hè!! Ze zitten de hele dag op de bodem te eten of in de bakjes maar het liefst scharellen ze op de bodem die bezaaid met zaadjes is haha dus dat gaat heel goed!
En de foto had je al  ;D goed hè al die pennetjes alweer nog even en ze zitten weer in de veren.
ik hou je op de hoogte hoe het met het eten gaat maar als het nu al zo gaat dan gaat het morgen nog weer beter  ;D ben benieuwd als ik vanavond geen pap geef hoeveel kiwi dan weegt morgenavond ik hou je op de hoogte  ;)

wiesje73

4 juni 2011, 13:25:55 #227 Last Edit: 5 juni 2011, 15:16:19 by wiesje73
Kiwi eet de hele dag door gisteravond geen pap gehad en toen woog ie tegen de 95 Gr.
Wegen word wel lastiger want dan vliegt ie gauw weg haha.
ik denk dat ie geen pap meer nodig heeft de laatste dagen nam hij al niet veel meer dus eet ie al heel goed uit zichzelf  ;) zal vanaaf even weer een poging doen om te wegen. ;)

wiesje73

@ audrey ik heb je een mailtje gestuurd  ;D

Palomino

Groetjes Audrey

wiesje73

Kiwi en mango zijn ook verhuisd, mango was al eerder zelfstandig en ook kiwi eet al heel goed ze eten de hele dag door  ;D .
dus voor mij is het nu klaar met de kleintjes hier ze zijn allemaal verhuisd behalve pearl die hou ik dus  ;D
Ik vond het erg leuk een nestje mee te maken maar ook een hoop stres met t gepluk en t pappen pfffffff haha maar het is allemaal goed gegaan maar voorlopig even geen nieuw nestje  ;)

Doeggggg

Palomino

Het gaat super met Mango en Kiwi! Ze zijn lekker vrolijk, gymnastieken de hele kooi door en eten doen ze prima. Ze zijn wel een beetje verlegen, want veel geluid maken ze nog niet, maar dat gaat vast helemaal goedkomen.  :D

Groetjes Audrey

wiesje73

Hoi hoi

Super om te horen en leuke foto  ;D
Blij om te horen dat het allemaal goed gaat en verlegen?? Haha komt vast goed voor je t weet word je gek van gefluit en gebrabbel haha

Doeggggg

wiesje73

eventjes geleden  ;) al de kleine valkjes zijn al een poosje weg en het gaat allemaal erg goed met ze bij de nieuwe baasjes.
alleen lucky die bij risseijj van dit forum is gekomen is helaas overleden  :'(

pearl had ik gehouden en zij/hij heb ik eerst nog steeds gescheiden gehad ivm het plukken wat de ouders deden.
inmiddels zit ze voledig bij de ouders in de kooi en dit gaat erg goed geen gepluk meer eerst wou de moeder het af en toe nog doen maar toen pikte pearl terug  ;) of ze vloog weg dus had mams er geen lol meer in.
paps en pearl zijn twee dikke kroelkonten ze willen de hele dag geaaid worden en als ik stop met aaien gaan ze naar elkaar toe koppies gebogen tegen elkaar aan en mekaar kroelen zoooo lief niet verwacht dit dit zo leuk kon gaan terwijl de ouders eerst zo gemeen waren.
pearl zit voledig mooi in de veren is een mooi valkje geworden  ;D
ze is nu morgen al weer 11 week.
en ik heb nog geen idee eerlijk gezegd aan het gedrag te merken of het nu een popje of mannetje is ik hoop een vrouwtje zodat de mooie pareltjes blijven maar heb echt geen idee.
ze huppelt mooi steeds de ouders achterna en doet ze in alles na haha echt leuk om te zien.
en met het warme weer heb ik haar voor het eerst gesproeid met de plantespuit ze vind het heerlijk het badje wil ze nog niet in maar sproeien dus wel  ;)

zo even weer up to date en hier zijn de foto's van mijn kleintje en de ouders. :-*

cookie al weer wachten tot pearl komt kroelen dit gaat de hele dag door hoor haha.


gezellig spelen


denise met pearl


beide kids en pearl


lekker nat geweest van sproeien


bij mij op de bank tv kijken


hun speelplekje boven de kooi


groetjes wiesje

wiesje73

   lieve lizzy rust zacht...
« Gepost op: Vandaag om 20:57:09 »
 
nog maar 2 jaar en gister was er nog niks aan de hand.
Vanmorgen kom ik beneden ligt mijn meisje op de bodem van de kooi, koppie omlaag oogjes dicht en de vleugeltjes hangend naast haar.
ik heb gelijk naar Drachten gebeld en kon komen.
daar aangekomen was ze erg verzwakt en ze dachten eerst mischien aan legnood of een windei.
Op de röntgenfoto bleek geen eitje te zitten en ze wisten niet wat er met haar aan de hand was.
ze hebben toen voorgesteld om haar op te nemen en aan de medicijnen en dan kijken hoe t ging maar om 1 uur vanmiddag werd ik al gebeld dat lizzy het helaas niet gered heeft.
en wat de oorzaak nu was? Sectie was een optie maar daar krijg ik mijn meisje niet mee terug dus we hebben haar gehaald en samen met de kids hebben we haar nu in een mooi kistje gedaan en gaan haar morgen begraven.
Lieve lizzy rust zacht we zullen je nooit vergeten en je mannetje cookie is helemaal van slag.
samen hadden jullie 5 kleintjes waarvan we pearl hebben gehouden en dat is een mooie herrinering van jullie samen!
waarom kwam dit nu zo plotseling..... Love you 

Voor pearl t kleintje wat ik heb gehouden heb ik een mannetje gereserveerd die is nu 2 week duurt dus nog even voor die hier komt.

nu dus ook voor mijn cookie weer een nieuw vriendinnetje zoeken hij is zo van slag nu hij mist zijn vrouwtje echt... Ik hoop dat ik weer een leuk vrouwtje voor hem vind maar eerst dit verwerken...

Larissa

Hey

Heel veel sterkte, jammer dat ze het niet gehaald heeft

Knuffels uit Goor

samantha21

jeetje... wat schrik je dan zeg.. als je zo beneden komt... en je ziet je mooie valkje zo liggen..

heel veel sterkte!