3 mei 2025, 01:53:29

Badderen in waterbakje?

Gestart door Kadir1907, 10 september 2011, 13:47:21

« vorige - volgende »

Kadir1907

Hallo allemaal,

Het valt me op dat mijn valkje af en toe op het randje van haar waterbakje gaat zitten en dan haar kop onder water stopt. Dit doet ze echt een aantal minuten achter elkaar. Veren bol maken, kopje onder water, kopJe schudden en een paar keer niezen, kopje onder water, slokje drinken en dan de hele tijd hetzelfde.
Af en toe smeert ze haar hoofd ook onder haar veren.
Ze maakt er ook piep-geluidjes bij.

Wil ze nou gewoon in bad of? Want onder de douche wil ze nog niet.

Gr,
Kadir

Downundah

Hoi, ik denk dat jouw valkje wel toe is aan wat wateravontuur;)... Wat ons valkje er leuk vond is badderen in de spoelbak van de keuken. Ik was eens aan het schoonmaken in de keuken terwijl ze op mijn schouder zat. Ze zag het water en klom mijn schouder af en sprong de bak in. Heb toen de kraan heel zacht aan gezet met lauwwarm water en toen ging ze uitgebreid in bad.

Na wat weekjes ging ze zelfs met mij onder de douche... Op mijn schouder, vleugels open en genieten maar. Zo gaaf om te zien. Erna mocht ik haar zelfs droog föhnen. Zat ze op een handdoek in een bolletje met oogjes dicht en heerlijk heen en weer te bewegen zodat ik alle veertjes kon drogen.

Dus iedere keer een stapje verder, liet haar beslissen wat en hoever ze wilde gaan. Bij het douchen zette ik haar eerst op de vensterbank en ze kwam uiteindelijk zelf op me af.

Gr Tanja

Rozzy-lee

Hier hebben we een zitstok die je met een paar zuignappen op de tegels van de douche vast zet. Valk op de stok, plantenspuit vullen met lauw water en dan is het afwachten of ie er zin in heeft. Zo nee, snel klaar, zo ja, dan kramp in je handen van het knijpen want dan neemt ie er ook de tijd voor. ;D Toch maar eens zo'n spuit kopen die je onder druk kan zetten met een pompje.

Kadir1907

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ben blij dat het geen raar gewoonte is!

Ik ben al een paar keer met mijn valkje naarde badkamer geweest. Ze wilt er alleen nooit onder en vliegt ook op de vensterbank om daar lekker te luieren. Ik heb ook van die zitstokje die je vastzet aan de muur maar daar is ze bang voor, want wanneer ik haar daarheen breng vliegt ze naar de vensterbank.

Ook heb ik een plantenspuit en birdshower waar groene vloeistof in zit. Ik spuit haar om de 2 dagen nat. De ene keer met lauw water en de ander keer met bird shower (3 spuitjes per keer staat op de achterkant).

Dan breng ik haar voortaan gewoon elke dag mee als ik ga douchen en zie vanzelf wel wanneer ze er ook onder wil :D