6 mei 2025, 14:44:26

Eerste valkjes

Gestart door Corax, 8 oktober 2011, 14:23:39

« vorige - volgende »

Corax

8 oktober 2011, 14:23:39 Last Edit: 8 oktober 2011, 14:59:53 by Corax
Hallo

Ik ben van plan om 2 valkjes aan te schaffen. Ik ben dus momenteel grondig aan het zoeken naar informatie over valkjes (aangezien ik zero ervaring heb). Het boek van Adri van Kooten wil ik nog gaan lezen.

Ik heb op een andere site gelezen dat veel mutaties minder gezond zijn, zoals albino, dus ik wil liever wildkleur of cinamon o.i.d.
Ik woon in de omgeving van Gent, weet iemand hier in de buurt een goeie fokker voor hand-tamme valkjes ?

Ik heb al de voordelen en nadelen gelezen over alleen houden of samen, en ik heb besloten dat ik liever een paartje ga aanschaffen.

Ik ben van plan om een Montana Villa Casa 60 te kopen dat ze genoeg ruimte hebben.
Ik heb al op deze site gelezen over voeding, maar ik vind het nog moeilijk om in te schatten wat voor basisvoeding ik moet kopen aan de winkel, dus ik zou graag willen weten wat voor merk ik moet kopen?

Wat moet ik verder nog in huis hebben voordat ik de valkjes ga nemen?   (transport mandje etc ...)

Heeft iemand verder nog tips of informatie voor mij?

mvg
Thanasi

hilde

sepia /mineraalblok/piksteen/ maagkiezel

dat valkjes minder gezond zijn kan ook bij wildkleuren en cinnamon en andere mutaties voorkomen .

2 is beter dan alleen.. het zijn roedeldieren.dus leven graag in groep .

groetjesssssss

Jaimy

Zijn de valkjes ondertussen al aangeschaft? ;)

keet

Ben eigelijk ook wel benieuwd... ;)