19 juli 2025, 09:36:01

Cesar & Elin '' een tweede ronde ??

Gestart door Sanne388, 6 september 2011, 13:43:07

« vorige - volgende »

Jeroenw

Ellen*

De Hema heeft ook mooie kleine zaklampjes, gebruik ik ook, gaat prima. Hoeft niet een speciaal schouwlampje te zijn.
Geniet nooit met mate!

Savanna-c

Ja lijkt me wel handig als je een lampje hebt hahahahaha

Sanne388

Oke dankjewel Jeroen en Ellen :). Zal even kijken of ik tijd heb voor langs de hema, moet ik ook stukje rijden want die hebben we niet in monnickendam hihi net als een goeie dierenwinkel. Anders bestel ik m op internet.

Savanna-c

O ik ben echt benieuwd als, ze nu al een nestje krijgen vind ik dat zo knap!!!!

Sanne388

Hoera nog een ei erbij :)
2 van de eieren beginnen iets donkerder van kleur te zijn.
Een man uit dezelfde straat waar ik woon kweekt ook parkietjes en die zei dat ze dan bevrucht zijn. Weetniet of dit echt zo is maar zo dus kunnen betekenen dat er 2 bevruchte eitjes zijn, zou wel heel knap zijn  ;D.

Hoop wel dat Elin nu stopt met eieren leggen want 6 is wel genoeg.

Savanna-c

wat goed zeg!!!!!!!!!!!!!!!

Jeroenw

Aan Cesar en elin te zien op foto. komen er hele mooie  bonte valkjes  uit. Nog even over de schouwlamp de schouwlamp is er voor gemaakt
Om je eieren op een veilige manier te schouwen

Voorbeeld

Zoals je ziet zit de lamp end weg verwerkt zo dat het niet recht streeks
Tegen de ei komt

En het licht is ook anders

Zo schouwlamp kost +-€8 euro

Kan ook met een zak lamp maar minder geschikt maar kan wel

Sanne388

Ja kan ook witmasker want Cesar heeft daar een split voor. Volgensmij ook voor cinnamon dus wordt heel spannend :)

Heb vannacht op de bank geslapen omdat er een HEEULE GROTE VIEZE DIKKE ZWARTE SPIN zat..   :o en vriendlief liet hem vallen en weg was ie  :censuur.
Dus heb ik ze mooi even in de gaten kunnen houden, en 4 keer wakker geworden door het kabaal omdat ze weer zaten te kibbelen. Maar Cesar zit 's nachts ook op de eieren ! alleen 's ochtends een uurtje of 2 ofzo zit Elin er maar op. Voor de rest mag ze er niet bij van hem. Maar in ieder geval zit er iemand op maar kan me niet voorstellen dat dat de goeie manier is.

Savanna-c

Sanne388

Ik denk niet dat er nog een van de eieren uitkomt.
Heb niet echt goed bijgehouden wanneer ze precies gelegd zijn,
De eerste 3 op 18 en 19 okt.
Daarna nog ergens 1 maar er zijn er ook 2 gesneuveld.. Dus wat nou welke is ? Geen idee .
Wel zien we Cesar weer wat meer in de kooi en Elin meer op de eieren. Of ze zitten gezellig samen zonder oorlog bij de eieren.
Nu horen we tenminste weer wat gezellig gefluit en geklets af en toe van onze clown haha.

Bello

De eitjes niet weggooien, zolang ze er nog op zitten....

Vooral als ze samen in het blok zijn....

Als er iets niet goed is met de eitjes gaan ze er van zelf af.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sanne388

Ja ik laat alles lekker zitten tot ze het zelf opgeven ;)

TheaV

Ja, hoor! Gewoon nog even wachten. Probeer wel de eitjes te merken. Of zeker een volgende keer!
Nu zouden er best nog eitjes uit kunnen komen. De laatste is nog geen 20 dagen oud. ,!! Had je nog kunnen kijken met lampje??
Zou mij niet verbazen al er toch nog een 2e ronde gaat komen! Dan wel makkelijk als je weet wat oude eitjes zijn.....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Sanne388

Toch nu wel zeker dat er niks meer uit de eieren komt.
Elin en Cesar beginnen steeds minder op de eieren te zitten ,maar ze waren wel weer druk aan de wipwap. Dus ik dacht eergister ik zal die 4 eieren toch nog maar merken voor als er nog meer bijkomen. En als er niks komt het blok weghalen voordat ze opnieuw beginnen..

Nou wou Elin vanochtend nog een ei leggen maar toen mocht ze weer niet het blok in van Cesar met een hoop kabaal stuurde hij haar weg. dus dat ei belande weer vanaf boven in de kooi stuk beneden op de grond.. Dus morgen of overmorgen zal verwacht ik er weer 1.
Moet ik nou die andere eieren gewoon laten liggen? 1tje wordt helemaal zwartig ondertussen dus weet niet wat daar mee aan de hand is.

Ik hoop wel dat ze het dan nu opgeven want dit kost een hoop energie voor ze en ik geloof niet dat er iets bevruchts uit kan komen i.v.m het paren in de voerbakjes.

Reacties, tips, advies :) ?