20 juli 2025, 06:44:45

Cesar & Elin '' een tweede ronde ??

Gestart door Sanne388, 6 september 2011, 13:43:07

« vorige - volgende »

Sanne388

Hallo allemaal,

Al weer een tijdje stil vanuit hier, maar weer even een update en een vraag !

Elin heeft ineens een raar klein zwart vlekje op haar snavel  ???.
Heb dit nog nooit eerder gezien. Weten jullie misschien wat het is?
Heb al van alles gezocht maar wat er uit komt is verenrot snavelrot maar daar lijkt het niet op. Ook al is eens eerder op het Ziek gedeelte van het forum iets soortgelijks voorbij gekomen maar wordt ik ook niet echt wijzer van.
Ze is geloof ik met losvliegen ook niet ergens tegenaan gebotst,
Hier een foto

Als je goed kijkt zit onderaan de snavel een soort zwart vlekje/deukje.
Heb het ook op het Ziek/ Gewond gedeelte neergezet.

Verder lijkt de gezondheid goed, al is ze wel behoorlijk onrustig de laatste tijd, Plots de hele dag schreeuwen en gillen terwijl ze dat voorheen niet deed, toen was ze zo stil als een muis, en Cesar was degene die de hele dag fluit.

(Maar die fluit leuke deuntjes gelukkig en schreeuwt niet zo  :-X )
Maar misschien heeft dat schreeuwen iets te maken met dat ze geslachtsrijp wordt ?
Ze oefenen namelijk behoorlijk met zijn 2tjes hihi  ;D

Savanna-c

Wat een liefje!! Maar ik weet niet wat dat vlekje is hoor  :-[

TheaV

Ook ik zou niet weten wat dat vlekje kan zijn....
Ik hoop dat iemand het wel weet.....?
En idd zou het kunnen dat ze nu " groot " is....lol
Coby hier deed hetzelfde en zelfs erg boos naar mij toe...
Blok gehangen en .... 5 eitjes!! En weer lievere Coby!
Dus..... Probeer en je weet het!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Sanne388

Ik denk dat het gewoon een soort beurse blauwe plek is, van ergens tegenaan stoten.
Het wordt namelijk al minder heb ik het idee.
Ze is nogal een brokkenpiloot met vliegen want ze beland altijd ergens op de grond of op een onmogelijke plek.
Dus misschien dat dat het is geweest.

Ik had het blok al 3 maanden terug even opgehangen, kijken wat ze ermee zouden doen.
Elin die wou er weinig van weten, maar Cesar die zat er graag in. Maar het grappige is is dat hij erin ging zitten en van die bedelgeluidjes ging maken zoals ze doen als ze jong zijn bij hun ouders.
En de volgende dag zat Elin er even in en toen bleef Cesar vervolgens een half uur voor de opening zitten zodat ze er niet uitkon  :P, die etterbak. Dus toen heb ik het blok maar weer eraf gehaalt want ze hadden duidelijk niet de juiste bedoelingen ermee hihi.

Sanne388

Het viel me op dat Cesar en Elin beide een beetje onrustig waren de laatste tijd..
Eten, Drinken, beweging lekkere hapjes aandacht.
En alsnog zitten zeuren, echt piepen op zo'n klaagtoon, naar elkaar?? Naar mij ?
Geen idee.
En hoeveel die 2 zitten te wipwappen, echt niet normaal meer.
Nu zo'n 5 a 6 keer op een dag. Dus heb het blok aan de kooi gehangen. Eerst zat alleen Cesar erin, maar nu telkens als ik 's ochtends beneden kom, zit Elin ook in het blok !
De laatste 2 dagen zit ze er vaker in
Nog geen eitjes, maar wie weet wat er komt ! Spannend  ;D ;D ;D

TheaV

;D ;D ;D
Oooohhhh..... Wat leuk!!! Dan gaan er hier een stel Opa en Oma worden!! En jij een spannende tijd!!
Maar..... Niet teleurgesteld zijn, als er niets van komt! Eerste keer ... , zie maar als oefenronde!
En wel...... Hou mij op de hoogte!!.leuuukkk....

Savanna-c

Sanne388

Nee ik heb zeker geen grote verwachtingen hoor ;).
We krijgen het hier binnenkort heel druk dus als ze nog even wachten is het ook totaal geen probleem.
Maar als er wat gebeurd laat ik het zeker horen !.

Vandaag ga ik de kooi even opfrissen.
De nieuwe tak erin alles even anders neerhangen dan hebben jut en jul ook weer wat te doen. Mocht het niet aan het eitjes leggen liggen dat dit dan wellicht helpt om die 2 zeuren tevreden te stellen  ;D

Ellen*

Ik ben heel benieuwd of het kwartje bij ze gaat vallen  ;)
Wat is die Elin toch een plaatje zeg, heel erg mooi...
Geniet nooit met mate!

Sanne388

Jaaaaa kom net thuis van me werk. spiek even in het blok en wat zie ik daar !! 3 eieren en Cesar in het blok. Heeeeel benieuwd of het wat wordt !!

TheaV

;D ;D ;D
Dit gaat een spannende tijd worden.....
Over 3 weken weet je meer...
En jij gaat je niet vervelen.... Alles lezen hier over nestje en kweek. En shoppen?? Melkpoeder, schouwlampje, weegschaal, veel trosgierst, eivoer,etc etc ... Zooo leuk!
Ik ben benieuwd.....

Sanne388

Superspannend  ;D.
Had me gisteren verkeken het zijn 2 eieren dat andere was een pluisje haha. Cesar die schrok zich te pletter dat ik even het deksel optilden dus deed m ook maar gauw weer dicht.
Cesar zit bijna de hele tijd in het blok terwijl Elin lekker op de stok zit, maar die komt af en toe even controleren.
Als Cesar er wel uit komt dan gaat hij of een hapje eten of hij gaat achter Elin aan en trekt aan haar staartveren ? Net of ze op dr donder krijgt. Hihi raar stel.
Ben benieuwd of Elin nog meer eieren gaat leggen.
Zal wel bijzonder zijn als er wat bevrucht is want deze 2 Pino's doen het ook alleen maar in het voerbakje en zo kan Cesar er moeilijk bij.

Sanne388

Heb eens even zitten kijken wat er nou precies gebeurd.
Elin die wilt telkens het blok in maar als ze al in de buurt komt komt Cesar eruit gestormt en gaat in de aanval op Elin ??
Wat raar  ???. Ze mag niet bij dr eigen eitjes van Cesar geloof ik..
Iemand dit wel eens meegemaakt

Sanne388

Net terug van boodschapjes doen en ik zie, er is weer enige vrede tussen Elin en Cesar. Ze zaten lekker naast elkaar op stok. ik kijk in het blok.. En.. Nog een ei  ;D

Sanne388

Nog steeds 3 eitjes, heb het idee dat het hier ook bij blijft.
Je kon eerst bij Elin duidelijk zien als ze een ei moest leggen, zat ze helemaal met een kromme staart. Dat zie ik nu niet meer.

Cesar zit zover ik weet de hele dag in het blok te broeden, af en toe komt hij er even uit. Ik vermoed dat 's nachts Elin op de eieren zit. Maar dan zit Cesar er wel veel langer op.. Van 08.00 tot 24:00 zowiezo zover wij dat hier kunnen zien. Overdag wil ze ook wel eens in het blok kijken maar meestal jaagt Cesar haar dan weer weg.

Me vriend die gaat even een kastje bouwen met een lamp erin waarmee je de eieren kunt schouwen, dan kan ik van de week kijken of ze bevrucht zijn. Zou wel heel leuk zijn ;D