14 mei 2025, 23:12:35

Elvis en Falco! ♥

Gestart door Nadiine, 6 september 2011, 08:52:30

« vorige - volgende »

Nadiine

Ja dat is ook zo! en ze zijn evengoed nog hartstikke leuk en lief! ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

Zo ik vond het wel weer tijd voor een leuke kleine foto update!
Onze kleine Elvis kwam namelijk 20 Juli 2011 uit zijn eitje gekropen en dat betekend dus dat hij aankomende donderdag 3 maandjes oud is!!  ;D Falco kwam 23 Juli 2011 ook zijn eitje uit gekropen en is dus zondag ook 3 maanden oud! dat vond ik toch wel een leuke foto update waard!  ;D ;D

Hier is onze kleine Elvis, nog helemaal schattig en klein, niet wetend wat de wereld hem zal brengen ..  :-*

En daar hebben we Falco, die nog even klein een pluizig is als zijn iets oudere grote broer/zus, niet wetend of hij daar altijd samen mee kon blijven zitten..  :-*

Nou zijn we ondertussen bijna 3 maanden verder, maar op de dag dat Elvis 3 maanden oud is ben ik een dagje weg met een vriendin, gevolgd door de 50ste verjaardag van me moeder, die dat weekend uitgebreid gevierd gaat worden! Geen tijd dus voor een leuke foto update op de dag zelf! Daarom doe ik het vandaag!  ;D

Hier komen ze;

Falco word echt prachtig! Zelf denk ik dat het een popje is, ze fluit wel veel, ook probeert ze deuntjes na te doen, maar ze kan zo heerlijk chagrijnig zijn, als ze geen zin heeft gaat ze gewoon blazen, of dreigen met pikken! Ze doet niks, ze is hartstikke lief en stapt toch wel op.. ::) of het klopt zullen we vanzelf wel zien!

Elvis is de rustige van het stel, hij kan overal slapen, op de grond, in de vensterbank, op de bank, op het aanrecht, het maakt hem echt niks uit! ook hij fluit toch wel deuntjes, nouja.. hij probeert het! wel minder als Falco.. Zelf denk ik toch een mannetje, maar ik ben er nog niet helemaal over uit  ::)

Heerlijk nieuwsgierig!

Iemo, vind dat hij er helemaal bij hoort! Super leuk, beestje bloeit echt helemaal op!  :-*

Ik ben heus niet nieuwsgierig!

Ik, vind dat je nu toch echt te dichtbij komt... ::)

Ikkeee niet! fotoooooo!!  8)

Elvis met de krachtige kroon, die hij van zijn moeder gekregen heeft! :-*

Ik vind ze super met ze 3e!  ;D :-*

Deze foto zit misschien wat uitleg achter.. Er zit namelijk wat haat liefde in mijn kooi, Iemo vind Falco echt GE-WEL-DIG! Al vanaf dag 1! Falco vind hem maar vervelend, en snauwt hem altijd weg. maar daardoor Iemo, Elvis in het begin zo goed met rust heeft gelaten, vind Elvis hem nu toch wel leuk! Ze zitten nooit echt samen, maar als Elvis bijv. op de bank zit met Falco dan gaat hij Iemo roepen!  :-* Iemo probeerd dat het valken fluitje na te doen en roept terug, echt heel erg schattig!

Mooie vogel!  :-*

Met van die lieve kraaloogjes!

en hij weet het hoor!!

Wie ikkkk??  ::)

Op!

Goed zooooo!!!  :-* ;D

Nieuwsgierige aagjes!

1, 2, 3, 4, FOTOMODELLL!!

Elvis met zijn mooie snavelveren, en Falco met zijn mooie kop!  :-*

Hier roept Elvis naar Iemo toe!  :D

** Puppy-Eyesss! **

Huh, huh, Huh, Huh!?  ;D

Snavelveren  :-*

En ondertussen zijn het ook slopers geworden! de eerste 2 hoeken van ons kleed zijn al uit gepluisd, en de rietjes doen het hier ook erg goed!

Deze zijn wat slechter, het was namelijk avond..

Falco, denkt dat hij een uil is.. haha!

Die van jou is leukerrrr!

Zo.. ik denk dat jullie voorlopig wel weer genoeg foto's hebben, ik heb iedergeval me best erop gedaan! en de Elvis en Falco hebben prachtig model gezeten!  ;D ;D ;D
En ik ben weer benieuwd naar alle reacties!  :D

Xxx, Nadiine! ♥

Landiej

Ze zijn zo mooooii! :D Ik had natuurlijk al een hoop foto's gezien, maar nog meer is altijd leuk ;D Fijn dat Iemo zijn valkenvriendjes waardeert :) Dat is toch één van de redenen waarom je ze in huis hebt gehaald! En wie kan hem kwalijk nemen dat hij op Falco valt? Falco is ook wel héél erg mooi :-*

Die snavelveren van Elvis zijn zo grappig! Loekie heeft dat ook, vooral als hij zit te suffen. Zijn 'baard' noem ik het altijd ;)

me1982

Wat een leuke foto´s  :)

En Iemo zoooooooooo schattig  :-*

Nadiine

Hihi ben donderdag een dagje naar Artis geweest met een goede vriendin, en die heeft een hele goede Camera, had ik even de mazzel dat ze eerst langs mij kwam omdat ze de valkjes wou bewonderen! Heeft dus even een paar mooie plaatjes geschoten!  ;D Wanneer ik ze heb, zal ik ze ook met jullie delen!  ::)

Verder zijn de valkjes dit weekend voor het eerst alleen geweest, van donderdag avond tot vanmiddag (zondag) .. Moet zeggen dat hebben ze prima overleefd! er lag maar 1 poepje in het water, wat we gelijk even ververst hebben, en ze hadden nog lekkere zaadjes over, dus helemaal top! maar, er lag wel een bende rotsooi onder de kooi haha! normaal stofzuigen we elke dag, en dat is maar goed ook!!  :o :o

Xxx, Nadiine! ♥

Landiej

Loekie & Lola zijn elke week van vrijdagochtend tot zaterdagavond alleen en dat gaat ook prima! Dat is het voordeel van vogels :) Als we langer weg zijn zorgen we wel altijd dat iemand in elk geval even het water ververst, want bij ons is het na één dag al een vieze bende :o

Nadiine

Jaa dat was het bij ons eerst ook! maar we hebben het nu zodanig ingericht dat er geen zitstokken of speeltjes meer boven de voeder en waterbakken zitten, want dat vond ik zo vies haha! dus dat gaat een stuk beter!  ;D

ZO lief Elvis en Falco hebben een nieuwe geluidje, het lijkt een beetje op een piepend muisje, en dat doen ze nu de hele tijd, en dan tegelijk een beetje speelse bewegingen maken, echt heel erg lief!  :-*

Ik had trouwens wel 2 vraagjes;

Elvis & Falco doen echt heel veel trillen als ze ergens zitten, is dit normaal? want het is echt niet koud in huis, ik weet dat het bij grasjes wel normaal is dat de staart trilt als ze gewoon relexed zijn, is dat het zelfde??

En ze maken ook vaak een knarsend geluid met de snavel, allebei, is dat dan gewoon zaadjes eten die ze in de krop hadden zitten ofzoo??! heb dat Iemo namelijk echt nooit zien doen..

Xxx, Nadiine! ♥

Sanne388

Dat knarsen is gewoon dat ze lekker zitten te suffen, en soort van spinnen bij een kat. Dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Het trillen weet ik niet, dat heb ik hier nooit gezien geloof ik.. Misschien iemand anders?

Nadiine

Ow, dat dacht ik al hihi! normaal is knarsen een teken van mijn namelijk dus ik wou het even zeker weten  ;D

ow ik heb btw zo iets schattigs gekocht voor me kindjes!  ;D
Ze noemen het een Theemuts, maar het is een soort van slaapzak voor onderandere vogels! Zo leuk! ben echt heel benieuwd of ze er ook echt in gaan slapen  :-*

Dit model is het geworden, ook met zebra van buiten en dan babyblauw fleece van binnen!  ::)
Afmeting is; 22 x 22 Cm

Elvis & Falco vallen namelijk elke avond in slaap wanneer de kooi nog open staat en dan kruipen ze tegen elkaar aan in en hoekje van de kooi daar gaan ze dan op liggen (aan de bovenkant zeg maar) maar de kooi gaat dicht wanneer wij ook gaan slapen, dus dan moet ik ze wakker maken en verplaatsen.. Dus dit leek me wel heel erg leuk! We krijgen hem over 2 weken binnen.. Dus ben echt heel erg benieuwd!!  ;D ;D

EN voor vogels maakt ze er lusjes aan zodat je hem kan ophangen in de kooi! :) (moet je wel even aangeven haha!)

Dit is haar website;
http://www.slaaplekkerzacht.nl/

Wat denken jullie zullen ze er iets mee doen!? Hihi  ::)

Xxx, Nadiine! ♥

Nadiine

Nou, we hebben een popje op het oog hoor! ze is 1 jaar oud en vreselijk tam! helaas wel wat jonger als we in gedachten hadden, maar het geeft zo een goed gevoel dat we hebben besloten wel voor haar te gaan!

Haar baasjes moeten haar met pijn in hun hart weg doen omdat ze achter de hond aan jaagd, met duikvluchten en de hond heel erg bang voor haar is, nu moet ze dus of de hond de kamer uit of de vogel in een andere kamer los doen, wat niet ideaal is. Ze hebben het er heel erg moeilijk mee en zitten enorm in twijfel, wat ik heel erg goed kan begrijpen!

Wij hebben Dopey (zo heet ze) een nieuw huisje aangeboden, en nu gaan ze dat even met elkaar overleggen en er goed over nadenken! wij hebben alle tijd, dus wachten het rustig even af, blijft toch een zware beslissing...  ;)

Dus wie weet, komt er binnenkort toch een vriendinnetje voor iemo!!  ;D ;D

BTW; Iemo kan draaien op commando!!!  ;D ;D ;D
http://www.youtube.com/watch?v=lQmk2jyLsiQ
Zoals ook te zien in het filmpje ben ik nu bezig met naar me toe laten lopen als ik tik, en daarna wil ik hem leren het verschil tussen link & rechtsom draaien, maar wil nu eerst ff wat anders zodat hij niet in de war raakt  ;D

Xxx, Nadiine! ♥

samantha21

vet grappig zon theemuts,
ben benieuwd of ze er in gaan  :)
ik heb er ook na gekeken een tijdje geleden maar ik zat te twijvelen of ze er wat mee zouden doen. maar ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen bij jou  :D

samantha21

mariska79

Leuk filmpje  :D
Ook helemaal top om altijd te eindigen met een oefening die ze wel kennen!! Zo raken ze niet in verwarring.

En ook allemaal fantastische foto's  ;D

Nadiine

@ Samantha;
Nee nog niet! Duurt 2 weken helaas, hihi! dus hij zal eind deze week of begin volgende week wel komen denk ik  ::)

@ Mariska;
Dankjewel! hij kan ondertussen alweer wat meer! :D
Namelijk Rechtom EN linksom draaien, Pootje geven en daarna ze andere pootje geven! (deze moet nog wel verder uitgewerkt worden, wil dat hij met me linkerhand ze linker poot gaat geven en met me rechterhand zijn rechterpootje geven.) en hij kan naar mijn hand toe springen en terug naar de stok, alleen deze oefening zit er nog niet helemaal goed in, hihi!

http://www.youtube.com/watch?v=6fB81_EflFA
Hier een nieuw filmpje  ;D

Xxx, Nadiine! ♥