19 april 2024, 07:50:39

Elvis en Falco! ♥

Gestart door Nadiine, 6 september 2011, 08:52:30

« vorige - volgende »

Landiej

Mja dat vastpakken vinden ze vaak niet zo leuk, zeker niet als je ook nog aan de vleugels gaat pielen ::) Gelukkig had je schoonvader zich er al een beetje op voorbereid.
Het tam maken zal nu vast ietsje beter gaan :) Ze zijn toch iets meer afhankelijk van jullie, en kunnen minder makkelijk terug naar de kooi vliegen. Nu natuurlijk veel tijd aan ze besteden, en dan komt het vast goed!

Nadiine

6 oktober 2011, 12:37:38 #46 Last Edit: 6 oktober 2011, 12:43:40 by Nadiine
Allereerst had ik nog wat foto's beloofd van het badderen in de badkamer met zijn 3e.. Dus hier komen ze!



Zie ze nou heerlijk genieten met hun oogjes dicht en snaveltjes half open ::) En Iemo ging zelfs uit zichzelf steeds onder de straal zitten, dat is echt in de 4 jaar dat we hem hebben nog nooit gebeurd, Hij leeft helemaal op, zo leuk!  ;D


Nog eventjes heerlijk nagenieten  ::)...


En dan is het tijd om te drogen onder de heerlijke Föhn!


Maar eerst even met ze alle op de handdoek gaan zitten, natuurlijk  ;D

Nou ik vertelde al at de Elvis en Falco nu dus gekortwiekt zijn dit is echt een hele opluchting want ze knallen nu niet meer vol tegen de ruiten aan!  ;D ik heb een mooi trappetje voor ze gemaakt zodat ze naar hun kooi kunnen klimmen wanneer ze op de grond zitten  ::)

Dit vond ik wel zo aardig hihi  :D

En het aller aller aller leukste vind ik dat ze nu meer de kamer in trekken! Ze kunnen niet meer vliegen en zijn daardoor minder gaan schrikken en zitten lekker op de grond of op de bank te scharrelen, en daarin nemen ze iemo mee! echt zo leuk, Iemo wou nooit bij zijn kooi vandaan en nu zit hij gewoon op de grond te scharrelen! en wanneer ik hem laat zitten in de kooi (want hij wou nooit!) en de valkjes wel mee neem begint hij heel onrustig heen en weer te lopen wanneer ik langs loop en als ik dan me hand in de kooi steek, komt hij aanrennen en springt hij erop! dan wilt hij ook mee, echt heel erg leuk!! Hij heeft ook al 2 weken niet meer gebeten wegens hitsig gedrag!!  ;D ;D ;D ;D
En hij valt de valkjes er ook niet mee lastig, wanneer ze hem vervelend vinden gaat hij gewoon zijn eigen ding doen ;D

Hieronder nog wat mooie foto's van de afgelopen dagen;

Gisteravond zaten ze lekker op mijn voetjes om zich heen te kijken..


Hé wat zeggie baas??!


Hmmm even rekken..


en strekken..


Elkaar een beetje plagen..


Maar eigenlijk wil ik gewoon lekker slapen..


Ja vrouw.. ik kan niet slapen hoor als jij steeds foto's maakt!


Jaa dan word ik weer wakker, eigen schuld!


2 prachtige kuif monsters!


En nu, ga ik echt slapen hoor... Zzzzz...

Dat was gisteravond  :D en vanmorgen zaten ze heerlijk met zijn 3e op de grond te scharrelen! Allereerst met zijn 2e maar Iemo gaf weer duidelijk aan ook te willen dus die heb ik er ook bijgehaald  ;)






Ow en het bange gedrag van Elvis.. Dat was vorige week donderdag opeens weg en sinds die stapt hij nog makkelijker op dan Falco!  ;D Dus eigenlijk gaat alles weer goed  ;D ;D ;D

Ow en, bijwie het opvalt.. Falco heeft inderdaad blauw aan zijn vleugel.. Dat komt omdat we ze eerst bij de kooi zelf gewoon lieten badderen maar ons koekie-monster schilderij geeft dus af.. dus nu zijn de veren een beetje blauw geworden..  :-\
Vandaar nu dus maar in de badkamer hihi  :P

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Sanne388

Wat een geweldige foto's ! Echt heel leuk  ;D.
En wat fijn dat ze nu een stuk tammer zijn, en meer de kamer intrekken  ;).

Cesar vliegt ook wel veel weg, en misschien straks nog meer als Elin er ook bij komt. Maar om ze dan te kortwieken lijkt me niet handig i.v.m de hond, want nu vliegt Cesar altijd lekker naar de hoge plekjes zodat die er niet bij kan  :P.

Nadiine

Haha nou nee met een hond / kat in huis had ik denk ik ook naar een andere oplossing gezocht desnoods ramen afplakken ofzo maar gelukkig zijn hun veilig en kunnen ze dus veilig scharrelen op de grond  ;D

Want echt als je ze minstens 3x per dag vol tegen een ruit ziet vliegen, dan krijg je toch wel keer op keer een grote hartverzakking hoor! de arme beesten! ik mag van geluk spreken dat dit, keer op keer goed ging, ik weet zeker dat dit de goede beslissing is geweest  :D wanneer iemo volledig door rui heen is en weer kan vliegen laten we dit wel zo want hij is voorheen nooit tegen ruiten aan gevlogen, ook hier niet  :D want hij vliegt altijd rondjes hahaha!  ::)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

animallovertje

Super leuke foto's!! wat grappig dat ze allebei op je voeten gaan zitten.. en wat een leuk stel zo met z'n drieeen!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Nadiine

Eigenlijk ben ik nog opzoek naar een 4e, namelijk een vriendinnetje voor iemo ;D Ik heb mijn vriend nog niet helemaal om, helaas! maar ik ben al wel aan het zoeken aangezien we een tam popje willen van omgeveer de zelfde leeftijd 4 a 5 jaar. Willen er verder niet mee gaan kweken  :)

Ik moet zeggen dat ik via marktplaats al wel wat leuke heb zien zitten die tam zijn, maar helaas weinig informatie erbij, dus heb ik wat rond gemaild en wacht ik nu op de reactie's ben erg benieuwd!
onderanderen dit popje; http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/489202705/1 een hele mooie witte, die vind ik wel erg leuk! helaas niet zo'n goede foto..

Ik schrok wel heel erg van het aantal jonge grasjes die met de hand worden opgevoed zeg! dat zijn er echt ontzettend veel!!
en het aanbod papegaaien is ook echt eenorm, ik ben van mening dat papegaaien, ara's en kaketoe's geen huisdieren zijn, die horen in een grote voliére en zeker niet alleen, de gedragsproblemen bij die dieren zijn zo groot, en de handopfok maakt het alleen maar erger.. erg sneu allemaal.. :o :(

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

samantha21

hey!

leuke foto;s trouwens van je birdies onder de douche! ziet er echt geweldig uit! zitten echt te genieten..  :D

ik geloof dat je ook forums hebt over grasparkietjes.. misschien dat je daar 1tje vandaan kan halen?
ikzelf ben niet zo dol op marktplaats. koop altijd liever bij iemand die echt passie heeft voor ze. en ze goed verzorgd.

Nadiine

Ow ja die zijn er ook, ben ook lid op zo'n Forum. Ik moet zeggen dat marktplaats niet perse verkeerd hoeft te zijn, ik heb daar Jolanda ook gevonden en aan haar heb ik deze 2 prachtige, lieve valkparkieten vandaan  ;) :D

En ik wil heel graag een grasparkiet adopteren van iemand die er niet meer voor wil/kan zorgen om wat voor reden dan ook..
en hiervoor ben ik aan het kijken in Asiels en opvangen, waar niet zo veel zit, haha. en dus ook op marktplaats, maar ik zeg niet tegen alles zomaar ja, ik moet er wel een goed gevoel bij hebben ;)

Maar wat je zegt klopt wel hoor, ik denk dat er veel miskopen gedaan worden via marktplaats :)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

samantha21

Citaat van: Nadiine op 13 oktober 2011, 15:30:05
Ow ja die zijn er ook, ben ook lid op zo'n Forum. Ik moet zeggen dat marktplaats niet perse verkeerd hoeft te zijn, ik heb daar Jolanda ook gevonden en aan haar heb ik deze 2 prachtige, lieve valkparkieten vandaan  ;) :D

En ik wil heel graag een grasparkiet adopteren van iemand die er niet meer voor wil/kan zorgen om wat voor reden dan ook..
en hiervoor ben ik aan het kijken in Asiels en opvangen, waar niet zo veel zit, haha. en dus ook op marktplaats, maar ik zeg niet tegen alles zomaar ja, ik moet er wel een goed gevoel bij hebben ;)

Maar wat je zegt klopt wel hoor, ik denk dat er veel miskopen gedaan worden via marktplaats :)


Als je maar een goed gevoel erbij hebt, dat is het  belangrijkste! succes met je zoektocht. ben benieuwd wat voor mooi grasje je erbij krijgt  :D

Nadiine

Stom, stommer stomst..  :-[

We hadden onze valkjes gekortwiekt, maar ze konden dus nog gewoon ermee vliegen, ze vlogen vanmiddag zo de gordijnen in (bovenin) en daarna nog even fijn wat rondjes (terwijl ze op de grond zaten) .. dus ook weer opstijgen.. en ze hadden nog maar 2 lange veren! dus behoorlijk sterkte vleugels!!

Nu dus ook maar die laatste 2 veren per vleugel eraf geknipt, en dan hopen dat ze na de rui, zo slim zijn om gewoon rondjes te vliegen i.p.v. tegen de ramen, volgens Jolanda zat de kans er groot in dat het na de 1e rui wel goed zou komen, dat ze dan wat beter gaan opletten  :) dus daar hopen we nu dan maar op, want dit is niet zo vriendelijk voor de vogels natuurlijk, en ook nog eens geen gezicht! het is even niet anders.. :-[

ze zijn nu het trappetje aan het onderzoeken om te kijken hoe ze boven komen, ze hebben het Iemo net zien doen, en gingen gelijk op onderzoek uit! dus dat is ieder geval positief :)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

*Esther*

Ook gekortwiekte valkjes kunnen nog een beetje vliegen. Ze hebben hun gewicht wat dat betrefd mee en kunnen daardoor nog hoogte maken.

Het is heel vogel onvriendelijk maar ik knip ook wel 1 vleugel. dan vinden ze de balans niet en dus ook minder hoogte.

Groeit wel weer aan, het gaat alleen om de eerste paar maandjes. Ik hoop dat ze snel wat rustiger worden.

Sanne388

Ojee dat verwacht je natuurlijk niet.
Dus nu helemaal veerloos aan de vleugels aghos :P
Hoe ziet dat er uit dan ?? ( Foto's  ;D ? )


Nadiine

Ja, ik hoop dat ze snel rustiger worden zodat we de veren fijn kunnen laten zitten! ik houd zelf helemaal niet van kortwieken, ben er zelfs een beetje tegen, omdat het vaak ook zonder goede reden word gedaan of alleen maar om tam te maken, dat vind ik altijd erg sneu.. :(

Dus ik vond het nu echt heel erg om ook de laatste veren eraf te knippen.. ook niet echt foto waardig meer, maar vooruit ik heb speciaal voor Sanne geprobeerd er een foto van te maken. ;)

Falco zat niet stil, dus heb het bij Elvis gedaan maar die bewoog ook nog wel wat..




Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

samantha21

foto;s zijn aardig gelukt  :)
blijft wel een knapperd hor  :) ondanks de vleugels

Landiej

Haha de krachtpatsers! Snap helemaal waarom je de rest ook hebt afgeknipt. Nu inderdaad maar hopen dat ze na de rui een beetje gaan dimmen met hun gefladder naar overal en nergens ;)
Het is even een raar gezicht, zo zonder de lange vleugelpennen, maar daar wen je gauw genoeg aan!