28 maart 2024, 17:33:15

Elvis en Falco! ♥

Gestart door Nadiine, 6 september 2011, 08:52:30

« vorige - volgende »

Nadiine

6 september 2011, 08:52:30 Last Edit: 16 september 2013, 09:31:17 by Nadiine
Ik en mijn vriend wouden er heel graag 1 of 2 vogeltjes bij, We habben namelijk al 1 grasparkiet, die 4 jaar bij mij op de kamer heeft gestaan, en nu ik bij mijn vriend woon 2 baasjes heeft gekregen en ook zijn hartje heeft verovert. ♥

Na lang nadenken, opzoeken en nog meer denken zijn we uit gekomen op de valkparkiet en zijn we na onze vakantie opzoek gegaan naar een kweker die veel met de jongen deed, in eerste instantie wouden we ze zelf met de hand opvoeden de laatste 2 weken, maar we wisten niet dat er zoveel kwekers waren die ze zoveel hanteerde, wat natuurlijk veel beter is vanwege gedragsproblemen.

En zo zijn we via marktplaats bij Landiejj terecht gekomen, die waren heel geïnteresseerd in de nieuwe baasjes en hier hadden we een goed gevoel bij, ik wou zo ie zo graag een witmasker en de ander maakte ons eigenlijk niet uit en nou had landiejj ook nog een witmasker, Jeeej :D Dit was dus Elvis, een bont geparelde witmasker, en zijn broertje/zusje Falco een bont, geparelde Cinnemon, ze zijn echt prachtig we waren gelijk verliefd  :D♥__♥

Nou mochten we gisteravond EIN-DE-LIJK! onze baby's op komen halen!! :D Ze werden nog even bij ons neer gezet en we hebben nog even wat gedronken en gekletst en toen hebben we Elvis & Falco mee naar huis genomen ;D

De autorit ging rustig, ze zeiden niet zo veel en hingen boven in de kleine Kanarie kooi die we hadden meegenomen als vervoers middel. Eenmaal thuis hebben we ze rustig gepakt en in de kooi gezet op een stok, vrijwel meteen daarna zijn ze in de tralie's gaan hangen aan iemo zijn kant, want die maakte wat geluidjes naar mij & mijn vriend toe ;) *jeeej jullie zijn weer thuis*


Toen we vanmorgen wakker worden hingen ze daar nog steeds.. We hebben de gordijnen open gedaan de radio aan gedaan, de dieren eten en drinken gegeven en Iemo eruit gelaten :) Toen ze er na een kwartier nog steeds rusteloos hingen heeft Anton ze maar op de stok gezet, dit deden ze heel erg netjes! ::) Hier begonnen ze lekker wat te knikkebollen en af en toe gaf Elvis een klein piepje♥

Na een halfuur heb ik ze nog wat trosgierst uit de hand gevoerd, hiervan luste Elvis wel een beetje maar Falco die hoefde nog niet, dus heb ik ze weer met rust gelaten en nu zitten ze lekker boven in de kooi de boel in de gaten te houden ♥ :-* ::)

Zijn ze niet prachtig!? :-*

& Iemo? Haha jaa.. Nou die heeft alleen maar aandacht voor zichzelf en zijn belletje, die heeft ze volgens mij nog niet eens gezien  :P


Jolanda, bedankt voor deze 2 prachtige vogels, we zijn er ontzettend blij mee! ;D ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

animallovertje

wat leuk dat je nu ook een boekje hebt! ik ga je zeker volgen! Elvis en Falco zijn echt pracht valkjes!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sanne388

Dus jij hebt ook je 2 valkjes opgehaald! Leuk!
Het zijn echt 2 schatjes. Ik hoorde vorige week bij Jolanda Falco al een beetje flierefluiten en brabbelen, heb jij dat ook al gehoord :D?

Cesar zat bij mij ook een eeuwigheid op de tralies geplakt de eerste dag haha. dus toen heb ik hem ook maar op een stokje gezet. Hij voelt zich al goed thuis en raad eens Hij brabbelt en flierefluit ook al heel gezellig!
Hoe is het met Iemo bij de vogelarts afgelopen ?

Groetjes, Sanne

Nadiine

Bedankt voor de leuke reactie Sanne! :D wat leuk te horen dat het zo goed gaat met Cesar! hier fluiten ze ook al een klein beetje, Falco zelfs wat meer als Elvis haha, Elvis doet het alleen als ik met hem bezig ben.. :D

Ze hebben zelfs al een rondje gevlogen! Ik ging even met ze bezig, op de hand houden beetje samen op de bank zitten, ging echt super! Falco is echt een schatje en heel stoer! Elvis die durft nog niet zo goed die wilt alleen als Falco mee gaat, Dus neem ze steeds met zijn 2e mee ::)

Vanmorgen heb ik het liedje van Loekie laten horen van de Adams famaly, en ze zaten heel geïnteresseerd te luisteren zo schattig!  :-*

Elvis heb ik ook al zien eten, en heb ze ook al wat uit de hand gevoerd alleen dat laten ze nog vallen haha! Falco heb ik nog niet zien eten, die heeft wel wat zaadjes uit gepakt maar ik twijfel of hij ze ook daadwerkelijk opgegeten heeft..

Omdat alles zo goed ging en Iemo al de hele middag met zijn belletje zat te spelen heb ik de gok erop gewaagd om Elvis en Falco erbij op de kooi van Iemo te zetten.. Iemo kennende is die op zo'n moment toch alleen geïnteresseerd in zijn belletje dus van zijn kant verwachte ik geen problemen en Falco was heel geïnteresseerd naar hem aan het kijken en luisteren dus heb ik Falco op zijn kooi gezet, Iemo rende op hem af en begon naar hem te sjansen (alsof Falco zijn belletje was geworden :P)  op afstand van ongeveer 10 cm vond Falco het goed en als hij dichterbij kwam deed Falco zijn bek open om te dreigen en dan ging Iemo weer naar achteren.. Toen zag ik Elvis ook kijken dus heb ik Falco even terug gezet om het goed af te sluiten.  ;D

Nog steeds zaten ze beide richting Iemo te kijken die alweer gretig met zijn belletje bezig was. Toen heb ik Elvis gepakt en ook op de kooi van Iemo laten lopen, hij was zoals ik al verwachte wat angstiger en liep naar achteren dus heb ik Falco ernaast gezet dat ging beter!!
Toen zijn ze naar boven geklommen waardoor Iemo bij zijn bel wegrende naar de achterste hoek van zijn kooi :-X

Door rustig tegen hun alle 3 te praten ontspande iemo weer en die stukje bij beetje weer terug naar zijn bel. Falco & Elvis bleven rustig zitten en observeerde Iemo.

Na ongeveer 5 a 10 minuten zat Iemo weer uitgebreid te spelen en Elvis & Falci zatennog steeds rustig, dus heb ik ze terug gezet, Dit ging dus echt super!! ;D Ben heel blij dat Iemo ze niet aangevlogen is want dit had ik wel verwacht uit mijn vorige ervaringen met hem..

Ik ben dus heel erg tevreden en nu zitten Elvis & Falco lekker te slapen op hun stokje & Iemo nog steeds bij zijn belletje..::)

En .. Ik heb het natuurlijk op de foto voor jullie!! :D :D

Rustig samen op de kooi & Iemo bij zijn bel..


Omhoog geklommen en Iemo weggerend, Falco vond het balletje ook wel leuk, heeft hier paar keer aan getrokken.  :-*


Iemo durft weer wat dichterbij te komen.. ;)


Iemo zit weer bij zijn bel, 1,2, 3 fotomodelll!!!  :-*


En op deze foto is een mooie afsluiting te zien, Iemo weer herenigd met zijn bel & Elvis en Falco Rustig erbij.  ;D

PS. We gaan vanavond met Iemo naar de dierenarts dus ik laat het nog weten ???

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

samantha21

hey!

ook aangestoken door het valken virus  :P
wat leuk dat je een dagboekje begint!
en wat een 2 mooie valkjes heb je erbij!
ik ga je zeker volgen  :D

groetjes

animallovertje

dat zijn alweer prachtige foto's! leuk dat de kennismaking goed verlopen is!
Heel veel succes vanavond! hopelijk valt het mee!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sanne388

Leuke foto's   ;D
Ik heb ook dat filmpje van Loekie laten horen aan Cesar wat grappig !
Succes met Iemo vanavond.



atticus

Ik sluit me volledig aan bij Nadine, we zijn  heel blij met onze nieuwe aanwinsten en ik zal ook af en toe wat updates in ons dagboekje zetten  ;D
[Grasparkiet] : [Iemo]-[Regenboog]-[2007]
[Grasparkiet] : [Kiwi]-[Wildkleur]-[2008]
[Valkparkiet] : [Elvis]-[Witmasker Bont Gepareld]-[2011]
[Valkparkiet] : [Falco]-[Cinnamon Bont Gepareld]-[2011]

Landiej

Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat daar :) De eerste nacht is altijd een beetje spannend, maar zo te zien zijn ze nu alweer aardig relaxed! Iemo gaat vast gewoon vriendjes met ze worden :)

Leuke foto's ook, hoewel ik af en toe wel werd afgeleid door een stel borsten op de achtergrond ;) :D

Jullie waren gisteravond net weg toen Loekie & Lola alweer begonnen met 'wipwappen' ::) Ongelooflijk hoe die twee achter elkaar door willen gaan met nestjes maken. Gelukkig kunnen we daar een stokje voor steken ;)

atticus

Hahaha nu je het zegt, die poster is wel erg prominent in beeld de hele tijd :P ik had toen een keer een verrassingspakket met posters bij de Large besteld en daar zat 'ie tussen, vond 'em wel kunstzinnig  ;D

Haha ze weten werkelijk van geen ophouden hea! Hopelijk zien ze snel in dat het niet gaat gebeuren en komen ze weer een beetje tot rust :P
[Grasparkiet] : [Iemo]-[Regenboog]-[2007]
[Grasparkiet] : [Kiwi]-[Wildkleur]-[2008]
[Valkparkiet] : [Elvis]-[Witmasker Bont Gepareld]-[2011]
[Valkparkiet] : [Falco]-[Cinnamon Bont Gepareld]-[2011]

Nadiine

Hahah Ja inderdaad Landiejj, nouja Anton heeft het al uitgelegd, en het is zijn huis dus ik kan er weinig aan doen vrees ik haha!  :P Volgende foto sessie zal op hun kooi zijn dan is de poster weg  ::) hihi!

En bedankt voor jullie sterktes about iemo!  :-*

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

Nou we zijn bij de dierenarts geweest met iemo en de uitslag is te lezen in dit topic;
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39045.new.html#new
Gelukkig niks viel het allemaal wel mee :)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

6 september 2011, 20:40:38 #12 Last Edit: 6 september 2011, 20:46:14 by Nadiine
Jeeejj! En falco zit nu ook lekker te eten!  ;D *Elvis trouwens ook haha!*

Falco is echt een dotje hij ligt in de voerbak terwijl hij op zijn zaadjes aan het knabbelen is en zodra ze dan op zijn pakt hij onder zijn buik nieuwe zaadjes en gaat hij weer liggen, echt heel schattig  :-*
Elvis zit wel gewoon op de rand zijn zaadjes naar binnen te *bunkeren* haha ::)...


Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Landiej

Haha Falco is inderdaad een beetje een muts ::) Misschien helpt het als je een zitstokje of touw voor het voerbakje hangt :)