26 april 2024, 12:21:15

Elvis en Falco! ♥

Gestart door Nadiine, 6 september 2011, 08:52:30

« vorige - volgende »

Nadiine

Hahahaha! Jaa nou je het zegt Sanne!  ;D

Afijn ik vond het wel weer even tijd voor een update over mijn monstertjes, want dat zijn het met zijn 3e! Vooral Iemo die loopt echt te draken :P

Ik had van Robin en Jolanda te tip gekregen om met ze in een kleine ruimte te gaan zitten zodat ze goed aan je kunnen wennen dus dat doen we nu ongeveer 4 dagen en gaat steeds een beetje verder, ik neem Elvis mee en Anton neemt Falco mee.

Aangezien ik wat meer thuis ben als hem scheen Falco geen trosgierst van hem aan te willen nemen in de douche.. (want we gaan met ze op de bodem in onze douche cabine zitten)
Dus toen Falco vandaag naar me aan het roepen was heb ik hem met wat trosgierst op mijn hand laten lopen (deed hij super zonder te pikken!) en heb hem ook eens meegenomen, en hij deed het super en at ook gewoon trosgierst uit de hand, Dus dat moet gewoon nog even wat meer aan elkaar wennen maar dat komt vast goed want hij roept Anton wel zodra hij thuis op de bank zit!  ;D

Het is ondertussen wel duidelijk dat Falco de leider is want hij beslist wat ze doen en wanneer ze het doen en Elvis die volgt maar een beetje met het vliegen en roepen. wel is Elvis heel Geïntereseerd in wat ik doe dus dat is fijn!  ;D

Vanmiddag hebben ze ook met zijn 3e zitten spelen op Iemo zijn kooi.. Iemo wilt dit eigenlijk wel heel erg graag.. maar aan de andere kant ja hé dat is wel MIJN speelgoed! en dan moeten ze weer weg, haha maar stukje bij beetje gaat dat steeds beter, en iemo doet het gelukkig niet heel hard, iedergeval nog geen gewonde gevallen  :) Ze zitten nog steeds apart en zijn ongeveer een uurtje per dag samen, beide hun kooi staat nu gewoon de hele dag open en ze zoeken elkaar af en toe eens op  ::)

Hier een filmpje dat ze samen spelen;
http://www.youtube.com/watch?v=yNRPsBurT8o
Zoals je ziet is Elvis nog afwachtend.

Wat ook leuk is om te zien is dat Iemo graag Falco wilt kroelen en dan rent hij op hem af kroelt hem heeel snel en rent dan snel weer weg voordat Falco een knauw kan geven, het is echt een draakje, maar Falco begint het steeds meer te accepteren, heel erg leuk om te zien dus!  ;D

Ook hadden we vandaag even een speciaal momentje die ik graag met jullie wil delen, ik besloot namelijk om de sproeier er een sop te zetten dus ik ben eens met kamertemp. water begonnen ze nat te sproeien met onze plantenspuit (spec. voor de vogels, alleen iemo moet er niks van weten) nou het was een groot succes, in het begin rende ze weg maar al gauw begon Elvis te wapperen met zijn vleugels en te schudden met zijn kopje en volgde Falco snel  ;D(ja ja dit keer was Elvis eerst het mag gezegd worden!!)

http://www.youtube.com/watch?v=kpGqQKzGAJY

Nadat mijn plantenspuit leeg was heb ik de föhn aangezet om te kijken of het geluid eng was, nou bijna geen reactie en die heb ik met een ruime halve meter eens op ze gericht (eerst zelf gevoelt was niet te heet) en ja hoor Elvis begon gelijk weer zijn vleugeltjes wijt en drogen maar!!  ;D Falco vond dat nog wel spannend maar hij liep niet weg  :) ik heb ze niet helemaal gedroogd met de föhn want ik wou neit dat ze heet werden het laatste stukje mochten ze lekker zelf opdrogen ;D


Ik hoop dat jullie genoten hebben van de filmpjes, van draakjes vonden het ieder geval heerlijk!  ;D ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

animallovertje

oooh wat een leuke filmpjes!!! ik vind het een heel leuk Trio zo!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Nadiine

Nou het spannende moment is begonnen!!
Want ik heb zojuist Iemo bij de valkjes in de kooi erbij gezet!
ze hebben nu net 1,5uur samen in de kooi gezeten en dat ging verbazend goed Iemo heeft van mij zijn eigen voederbakje meegekregen en wat speeltjes, en daar zat hij lekker mee te spelen, want hij mocht natuurlijk niet met de valken mee eten maar dat had ik al wel verwacht ::)

Ondertussen staat de kooi nu open en dit gaat ook goed, ze mopperen nog wel wat op iemo, maar bij wat gepiep houd het ook wel op, Iemo is nog vooral opzoek naar zijn eigen kooi, die heb ik uit zicht gehaald, dus even afwachten hoe het straks gaat als hij inderdaad beseft dat zijn kooi niet meer terug gaat komen  :)

Mocht het nou echt twijfelachtig zijn tegen de avond dan mag Iemo natuurlijk wel in zijn eigen kooi slapen, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen  ;D


Duimen duss!! :D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Sanne388

Oo wat leuk :) Met z'n 3en gezellig !
Volgensmij komt dat helemaal goed  ;D

Landiej

Wat goed! Nu maar hopen dat Iemo zijn eigen plekje niet gaat missen.

Nadiine

Volgens mij vermaakt hij zich wel :D hij zit gretig te fluiten en met zijn speeltjes te spelen en ik zag hem net zelfs met Falco uit 1 bakje eten :D alleen rende falco na enkele minuten wel snel naar elvis en ging bij hem eten haha  :P

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

Nou afgelopen week zaten we mooi weer in de stres om Iemo, onze zorgekind! Want zijn bult werd opeens zwart en donker blauw, nou dat is natuurlijk nooit goed, contact gehad met de dierenarts die hem onderzocht had en die wou een biopsie doen onder gasnarcose, daar ben ik zelf helemaal geen voorstander van want ik ben als de dood dat ze er niet meer uit komen..
Dus we hebben het een paar dagen aangekeken en 3 dagen later was het bijna helemaal weg alleen nog klein beetje donker rood.. en nu is het helemaal verdwenen, gelukkig maar! waarschijnlijk toch een kneuzing geweest van een verkeerde landing  :D

Maar daarom ging ik dit bericht niet posten we wouden namelijk even onze heerlijke vogels even met iedereen delen want wij genieten zeer erg van hun gebadder, ze vinden het heerlijk! Onze Iemo heeft dit nooit gedaan, die is er bang voor.. Dus wij genieten er erg van! Hier komen ze;  ::)

Falco heerlijk met zijn vleugels aan het klapperen! <3


Heerlijk met zijn 2tjes genieten!


*Jummie, Jummie, Jummie baasje, Moreee*


Wij vinden het zo lekker dat we bijna omvallen!


He baas, moet deze foto er nou op? *schaamtee*


DOTJES TOCH!! ::) ::) ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Sanne388

Wat een leuke foto's ! Prachtig hoe je ze ziet genieten  ;D.
Gelukkig dat het met Iemo weer wat beter gaat, toch wel heel eng als dat ineens gebeurd.

Nadiine

Even een vraagje aan iedereen die dit dagboekje leest :)

Hoe hebben jullie die valkparkieten allemaal zo tam gekregen en gehouden? Want Elvis is eigenlijk helemaal niet blij met handen hij loopt er steeds voor weg, en als ik blijf aandringen stapt hij wel netjes op, maar hij wilt er niet op blijven zitten, vind het niet fijn, vliegt gewoon weer weg..
Falco heeft er geen problemen mee stapt netjes op maar blijft ook niet zitten, de vliegen constant terug naar de kooi en we vinden het heel erg jammer, we zouden graag willen dat ze meer de kamer in komen en niet alleen meer in en op de kooi blijven zitten..

Ik ben ook met ze aan het trainen, Falco kan al een beetje rondjes draaien op comando (wel nog met trosgierst als lokaas, zijn pas paar dagen bezig) maar ook dit allemaal bij de kooi want hij wilt er niet bij vandaan.

Ze willen ook niet bij elkaar vandaan. Als we 1 van de 2 pakken beginnen ze helemaal in paniek naar elkaar te schreeuwen, zo hard dat je oren er pijn van doen. Ze zijn helemaal niet op ons gefocest..

en nu zijn ze nog jong en we willen ze heel graag veel tammer maken! want onze Iemo wilt ook niet bij zijn kooi vandaan. die is ondertussen al 4,5 jaar oud en is dikke maatjes met zijn spiegelbeeld en daar heb ik eigenlijk vrede mee gesloten omdat ik het altijd druk had met school en veel weg was..

Maar nu werk ik parttime, dus maar 3 dagen in de week en ben ik dus heel erg veel thuis en ik zou ze zoo graag veel tammer maken!

Alle tips zijn welkom! Kortwieken heeft bij Iemo niet geholpen.. die springt alsnog gewoon weg en gaat dan rondjes rennen op de grond. maar goed die is ook pas op 4 jarige leeftijd gekortwiekt, en dat was eigenlijk om het te leren fruit eten. Wat dus mislukt is want samen fruit eten lukt niet als hij weg springt..  ;)

Falco is wel heel geïnteresseerd en fluit ook naar ons als we geluidjes naar hem maken en zit altijd naar ons te kijken.. Elvis is vrij stil en wat terug getrokken.

Ze gaan wel met ons mee onder de douche, maar dan is de kooi uit zicht & zijn ze samen..

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Sanne388

Ik snap wat je bedoeld !
Cesar had dat eerst ook.
Wat ik zou doen is het ze gewoon beide leren dat het leuk is om bij je te zitten. Zoals met trostgierst, of een haarelastiekje om je pols.. Iets waar ze zich interesseren. Dat ze met zijn 2e zijn is natuurlijk wat moeilijker.. Omdat ze elkaar afleiden.. Maar in ieder geval niet opgeven gewoon blijven proberen ;)

Landiej

Het zal waarschijnlijk niet lukken om de twee te 'scheiden', oftewel om maar één van hen tegelijk bij je te laten zitten. Als je ze samen bij je pakt met een stukje trosgierst zul je zien dat ze het best gezellig vinden. Gewoon blijven oefenen, en op een gegeven moment komen ze zelfs uit zichzelf naar je toe!

Loekie en Lola vliegen ook áltijd naar elkaar toe, en kunnen de oren van je kop gillen als ze elkaar niet kunnen zien. Dat is iets waar je rekening mee moet houden als je twee valkjes hebt, ze raken nou eenmaal aan elkaar gewend/gehecht :) Loekie & Lola vinden elkaar helemaal niet zo lief, maar ze kunnen ook niet echt zonder elkaar ::)

Mochten ze nu echt steeds maar weer terugvliegen naar de kooi dan zou je inderdaad kunnen overwegen om ze te (laten) kortwieken. Ze zijn dan wat meer van jullie afhankelijk en zullen dan misschien ook wat makkelijker bij jullie blijven zitten. Dat maakt het tam-maak-proces weer iets makkelijker :)


Nadiine

27 september 2011, 19:06:49 #41 Last Edit: 27 september 2011, 19:13:20 by Nadiine
Hey jolanda bedankt voor je snelle reactie :)

nou we ze dus altijd met ze 2e mee omdat we ze alleen niet mee krijgen, maar met zijn 2e komen we ook niet verder als hooguit 3 meter bij de kooi vandaan en dan vliegen ze gelijk terug.
en redden we het wel tot aan de bank dan vliegen ze eenmaal aangekomen bij de bank gelijk terug.

Zo rustig als ze toen bij jullie bleven zitten, doen ze hier niet eens het is echt 5 sec en dan beginnen ze te vliegen..

Misschien toch kortwieken dan inderdaad.. even goed over nadenken.

We hebben er ook aan gedacht om ze tijdelijk uit elkaar te halen waardoor ze elk even goed aan ons kunnen wennen inplaats van zich alleen maar op elkaar te focussen en wanneer dat dan beter gaat en ze de kamer intrekken ze weer samen te voegen, en dan zullen ze inderdaad weer naar elkaar trekken en dat is natuurlijk niet erg, maar verwacht wel dat ze dan meer de kamer in zullen trekken.

Of zit ik daar heel ver naast met me gedachte? wil geen ondoordachte dingen doen.

PS. heb de vraag even gesteld in de Topic tam maken :)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

Elvis & Falco worden zondag gekortwiekt, en niet wegens bovenstaande reden hoor maar ze vliegen constant tegen de glazen wanden in het huis, en ik ben bang dat ze hun nek breken.

het staat uitgebreid uitgelegd in onderstaand topic;
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39174.msg704456.html#msg704456

en betreft het tam maken, dat blijven we gewoon proberen! de enen dag gaat het beter als de andere dag! ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Rissiejjj

Ik reageer toch nog even hier betreffende het tam maken.
Moet zeggen dat het ook zo verschillend is per vogel.
Ik heb 2 vogels binnenshuis. De ene is extreem tam, komt bij me zitten op commando (vliegt dus naar me toe als ik hem roep).
Maar de ander, op mijn hoofd zitten prima, maar op mijn hand, nee dat wil hij niet. Wel als ik de hele tamme er dicht bij zet, maar verder wil die het niet.
Qua bij de kooi weg willen is ook een groot deel gewenning denk ik.
Ik kan mijn vogel op mijn kamer overal mee naartoe nemen, maar zodra ik mijn kamer uitstap vliegt hij terug, bang voor het onbekende. Heeft ook wat tijd nodig denk ik.

Nadiine

Nou, Ze zijn dus gekortwiekt! .. Hmm me schoonvader heeft het geweten, want ze hebben door de handdoek heen hem flink gebetem, tot bloedens toe!! :o Zijn duim is nu ook ontstoken omdat Elvis zo lief was om in zijn nagelrand te bijten..  ::)

Gelukkig vond hij het niet erg om te doen, en had hij het ook al een beetje verwacht.. dat scheelt ;) maar fijn is het natuurlijk nooit! Ze zijn heel netjes geknipt en komen de lucht niet meer in! wel kunnen ze nog redelijk op 1 hoogte blijven, dus gedeeltelijk kunnen ze nog lekker fladderen en hun energie kwijt! ;D

Maar ze knallen niet meer tegen de ramen aan, Jeeeej! ;D ;D

En het aller leukste nieuws van de afgelopen week is dat Iemo van de week ook mee ging douche met de valkjes en dat hij gewoon spontaan zat te genieten en zelf onder de warme straal ging zitten!!! :o ;D Ja he he.. na 5 jaar! hahaha!  ::)
Wij doen het vaak in de douche, maar dan met een plantenspuit zodat het huis niet zo nat word, en omdat de valkjes nog jong zijn, doen we daarna lekker fohnen en zelf daar zat iemo van te genieten, het was echt heel erg schattig, als goed is heb ik nog ergens foto's als ik ze gevonden heb zal ik ze erop zetten! ;D

Het tam maken gaat ook weer wat beter gelukkig::)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html