9 mei 2025, 06:39:12

Elvis en Falco! ♥

Gestart door Nadiine, 6 september 2011, 08:52:30

« vorige - volgende »

Nadiine

Zo ik vond het vanmorgen tijd om maar weer eens groeps foto's van de vogels te schieten! ze zitten nu al ruim een week samen met zijn 4 en het gaat ontzettend goed! Daarbij, na al die foto's van onze grasjes, zijn we jullie wel wat valkparkieten foto's verschuldigd!

En ja ze zijn ondertussen alweer 4 maanden! wat worden ze snel groooott  :-* Nog 2 maandjes wachten en dan zullen ze hun eerste rui in gaan en weten we zeker of het mannen of vrouwen zijn! Ookal weten we eigenlijk al zeker dat Falco een man is en Elvis een vrouw, want Falco fluit de hele dag door leuke deuntjes en Elvis zegt eigenlijk nooit wat die is heel stil haha!  :P

Nou genoeg gepraat hier komen de foto's van ons kwartet!
(ik weet niet hoe ik ze er kleiner op kan zetten, dus als het storend is en iemand weet het wel kan diegenen het dan uitleggen?)

Kiwi & Iemo, ze hebben elkaar helemaal gevonden! En vinden jullie ook niet dat Kiwi al heel wat slanker geworden is!? Hij vliegt nu elke dag een paar rondjes!!  ;D

Elvis & Falco, en Falco zijn kuif is gegroeid want er zaten van de week allemaal nieuwe pennen en die zijn uitgekomen!  ;D

Soms.. Zitten ze heel vredig en RUSTIG naast elkaar, wat geniet ik van die stilte, haha!  :P

Kiwi, Iemo, Elvis & Falco!

Mijn Favoriete foto!  ;D ;D

Het verschil tussen de grasparkiet & de valkparkiet; Grasparkieten zijn heel druk, lawaaierig en speels, de valkparkiet daarin tegen is heel rustig, maken minder kabaal (meer rotsooi) en fluiten leuke liedjes, toch zou ik geen keuze kunnen maken ik vind het beide, heerlijke dieren!  ;D
Vond dat deze foto hun karakters zo mooi uitbeelde!  ;D

Kusjesss!  :-*

nog een groepsfototje

Kiwi; "Wat was dat!?"
Iemo; "Niks.. Stel je niet zo aan!"
Elvis; "Ik zag het ook hoor!!"
Falco; "Mamaaaaa, ik voelde iets.."
Nadine; "Sorry ik schopte tegen het bed aan.."   :-[

Mijn lieve homo koppeltje  :-*

Nou dat waren de groeps foto's weer voor vandaag!  ;D
De valkparkieten zijn zoals jullie weten gekortwiekt en ondertussen hebben ze door dat als wij langslopen ze naar ons toe moeten lopen en dan terug worden gebracht naar de kooi wanneer ze de grond zat zijn.. in het begin moesten we ze namelijk echt "vangen" dat was heel vervelend dus toen heb ik een week ongeveer volgehouden dat als ze wegliepen ze ook maar mooi bleven zitten en dat werkte perfect! nu is het zelfs zo ver dat wanneer Falco de grond zat is hij zelf wel even omhoog zal klimmen..

Niet heel fijn met blote benen, maar wel heel erg schattig!  :-*

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Landiej

Leeeeuk al die foto's! Kan wel zien dat jullie een mooiere camera hebben :)

Kiwi & Iemo zijn echt heel schattig samen, en inderdaad: Iemo lijkt al een stuk slanker! Falco & Elvis zijn precies Loekie & Lola. Loekie is bij ons de druktemaker/flierefluiter, en Lola doet alleen haar snavel open om Loekie te roepen als hij uit het zicht is. Lola kan ook zo suf kijken zoals Elvis op de zesde foto doet ;D

Ik ga vandaag maar eens de mutatieberekening tevoorschijn halen om te zien wat eruit komt als Elvis en Falco pop & man zijn. Ben benieuwd of ik er iets zinnigs van kan maken ::) :P

Nadiine

Haha nou Iemo niet hoor, die heeft nog steeds een dikke bult vanwege die ontsteking, zal ook niet meer weggaan, maar hij is wel op gewicht zij de dierenarts :) Kiwi was te dik en die is heel erg afgevallen  ;D

En ja altijd leuk om te weten wat er eventueel uit zou komen haha, ben benieuwd! ook al gaan we er niks mee doen, aangezien het broer & zus is  :P

En ik vind het super schattig dat ze zoveel op hun ouders lijken!  :-*

Xxx, Nadiine! ♥

Nadiine

Ik vond het vandaag tijd voor een kooi make-over, ik had al wat leuke dingen gezien en ik ben gek op verrijking!  ;D Helaas is de natuur momenteel niet zo groen meer dus ik moest even opzoek, haha! Nou ik heb een hele mooie grote treurwilg gevonden langs de waterkant die nog redelijk groen was en deze heb ik dus maar geplunderd  ::)

Hieronder het resultaat!  ;D

Best groen toch?

Daar kun je flink in klimmen, klauteren en knabbelen dacht ik zo!

Ja ja, Elvis is het met mij eens! Jammieee!  :-*

En Falco ook!  ;D

Boevenkop!  :-*

*Knabbel, knabbel, smak, smak*

Kiwi & Iemo, vinden het vooral heel vreemd en durven nu de kooi niet meer in.. *zitten nu een halfuur later, buiten de kooi op een touw te slapen..*

Wegens het vele stof wat in aantrof op de tralie's heb ik ze maar weer even gedouched, het is lekker warm binnen! De valken vonden het echt heerlijk! die zaten gelijk met de vleugels wijd te genieten!  :-* De grasjes genieten meer van het achteraf gedeelte  ;)

Kiwi; "Beetje nat hé iemo?"

Alles droog likkeeee!!  8)

Inclusief elkaar.. :-X

Ondertussen weten wij niet meer hoe het nou ziet want gisteren begon Elvis ook spontaan te kippen! hele deuntjes kwamen eruit! Hier is Falco toen ook mee begonnen dus wie weet.. Misschien toch 2 mannen!?  ??? Wel leuk dan hebben we 4 kereltjes in de kooi zitten .. ::)

En hier een filmpje van falco zijn beginnende fluitkunsten;
http://www.youtube.com/watch?v=hAoJ8FKiXew
Bouwvakkers fluitje, addams family, En zijn eeuwige gekippel!

Xxx, Nadiine! ♥

Landiej

Lekker hoor, verse wilgentakken! Heb ik hier helaas nog nooit gedaan, omdat ik er altijd aan denk op momenten dat er nergens een tak te vinden is :-\

Het fluitfilmpje van Falco is super! Lijkt me duidelijk een mannetje :D

Nadiine

Zo het is alweer een hele poos geleden dat ik wat geplaatst heb, dus ik vond het wel weer tijd voor wat "nieuws" :D

Het gaat nog steeds heel erg goed met het 4-tal, ze zijn ontzettend leuk met zijn alle, en falco pff wat een drukte maker zeg! hij fluit tegen alles en iedereen ook tegen de grasparkieten en die kijken hem dan zo stom aan van "wat doe jij, ga weg" erg grappig om naar te kijken! ook heeft hij een fluitje ontdekt.. namelijk het harde gechiep van de grasparkiet, maar dan 5x zo hard en schel, echt een horror geluid! we proberen hem dit nu weer af te leren, en het lukt al aardig, meestal als we falco zachtjes! tegen hem roepen dan gaat hij weer lief deuntjes fluiten, en zo niet dan volgt na 3waarschuwingen en 1x STIL!! een deken over de kooi.. wat tot gevolg heeft dat hij nu gaat fluiten wanneer hij de deken ziet of we zachtjes tegen hem zeggen  ;D Helaas nog niet altijd, tot hoofdpijn of zere oren als gevolg, maar vooruit.

En dan die lieve elvis, wat dat nou is weten we ondertussen echt niet meer.. in het vorige berichtje lieten we weten dat we er helemaal over eens waren dat het een popje was, helaas hebben ze beide nog steeds niet geruid en weten we het nog steeds niet zeker, en hij/zij laat ons echt in twijfel zo is hij/zij een maand lang helemaal stil en nu zit hij al een week lang bijna elke dag gierig te kippen! dus nu weten we het echt niet meer! het lijkt er nu toch wel erg op dat het toch een kereltje is.. zou wel leuk zijn dan hebben we een echte mannen groep!  ;D

Ook kunnen ze dus nog steeds niet vliegen, die eerste rui laat wel erg lang op zich wachten, wij vragen ons af of dit wel normaal is? ze horen toch met 6 maanden te ruien?

Wij hebben ieder geval ontzettend veel plezier van ze! en Falco is een toekomstige opera parkiet want hij doet deze papegaai na;
http://www.youtube.com/watch?v=sWh_2Iit3Ek
Hij begint bij 33 sec. en falco doet het al helemaal na, behalve de lange uithaal aan het einde van elke regel.. echt lachen!

Vanmorgen zaten ze lekker in het zonnetje bij het vrouwtje op de bank  :-*

Xxx, Nadiine! ♥

Landiej

Leuk dat het zo goed gaat allemaal! Die hoge irritante fluitjes herkennen wij wel. Loekie en Lola doen het allebei af en toe, en het doet écht zeer aan je oren ::) Snap niet zo goed waarom ze het doen, maar gelukkig wordt het steeds minder!

De rui komt vast nog wel, in het voorjaar als het wat langer licht is en de temperaturen wat hoger worden! Hoewel ze niet buiten zitten hebben de seizoenen toch wel een klein beetje invloed.

Nadiine

Nou hij is begonnen hoor haha! vooral bij Elvis, elke dag een verenbed van witte veren onder de kooi! zijn eerste vleugelveer komt ook weer door! en bij Falco de 2e  ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Nadiine

Xxx, Nadiine! ♥

Nadiine

Haha! jaja de rui zit er bijna door heen en Elvis lijkt toch echt een kerel te zijn!

bijna 3 maanden oud;

10 maanden oud;

Wat denken jullie?

Xxx, Nadiine! ♥

Landiej

Ik dacht het inderdaad ook al te zien toen de foto voorbij kwam op Facebook!

Nadiine

21 mei 2012, 15:42:26 #116 Last Edit: 21 mei 2012, 16:41:29 by Nadiine
Ja toch wel he Jolanda?! haha, ik vind het super dat het 2 kerels zijn, dan heb ik ook geen "gezeur" met broeder-zuster liefde en eitjes die je eigenlijk niet wilt  ;D

en ze worden zo mooiii  :-*  (al zeg ik het zelf ::))

Xxx, Nadiine! ♥

Nadiine

Alweer een tijdje geleden dus tijd voor een korte update!

Er is het 1 en ander gebeurd namelijk..
Elvis was opeens mega kaal onder zijn vleugels en zat al een tijdje niet zo lekker in zijn kleedje, erg dof, veel veer verlies.
Begon me zorgen te maken, ging uit van het ergste, verenrot..
(meegenomen van me werk misschien?)
Dus op naar de dierenarts, heeft hem helemaal onderzocht bleek kern gezond te zijn, heeft nog even flink in zijn vinger gebeten ::)
Alleen zijn verenkleed zag er niet zo goed uit.
Waarschijnlijk eet Falco al het lekkere voer op en zit Elvis met de restjes waardoor hij gewoon niet binnenkrijgt wat hij moet.

Dus ze moesten aan de pellets, ooo wat vond ik dat een ramp!
Mijn gras parkietje Iemo heeft zich toen bijna doodgehongerd want die moest het echt niet!
Maar goed, Valkjes zijn toch wat nieuwschieriger dus vooruit.
Eerst een week half en half gegeven en daarna gewoon volop de pellets erin. Dat was even 3 dagen volop krijzen.
Elke dag proberen samen te eten en het voor houden.
En opeens begon elvis ervan te eten en besloof Falco het dan ook wel te proberen. Ze vinden het nu heerlijk!
Elvis verliest al veeeel minder veren! Hopelijk trekken zijn kale plekken ook snel bij ;D

En dan die vogelkooi, wat een hell! :-X
Hij was gammel en als je ging rijden maakte hij zo'n herrie, arme vogels schudde alle kanten op..
Heel zwaar schoon te maken door alle rvs platen die je los moest schroeven, overal sooi tussen natuurlijk, want wat is er nou leuker om de houtsnippers overal tussen te stoppen?
en bovenal.. de houtsnippers via de voorgleuf allemaal op de grond gooien! ik bleef stofzuiden.. :o

Nou zag ik bij de Petsplace een hele mooie, nog grotere kooi.
ook van rvs, iedergeval het onderstel en de bovenkant van de kooi. maar de onderbak was van plastic met 2 plastic schuif lades, stuk lichter schoon te maken dus! en ze kunnen geen houtsnippers meer overal tussen drukken en op de vloer gooien ;D o en het onderstel is niet zo gammel!

Dus ik zuren, zuren zuren! want ben bijna jarig!
en nu heb ik hem van vriendjelief gekregen voor mijn verjaardag! ;D

Oude kooi:

(overigens ook te koop voor €120,=)

Nieuwe kooi:

Ennn we hebben een KAT! ::)

Hij heet Blizzard en is onderveer 5 jaar.
We hebben hem uit het asiel gehaald, en hij zou 5 jaar zwerfkater zijn geweest. erg lieve en aanhankelijke kat.
Wel wat verlegen, vooral voor vreemde..
Hij kon een maand op proef dus dat was fijn ivm de vogels.

Hij is nu sinds eind november bij ons en het gaat heel erg goed.
De vogels vinden hem reuze interessant, In het begin was Blizzard bang voor ze, zodra ze begonnen te vliegen schoot hij onder het bed..
Nu gaat het beter, heel soms ligt hij te loeren, dit straffen we af met de plantenspuit, maar over het algemeen nergeerd hij ze gewoon, de vogels lopen voor zijn neus rond en zodra hij ook maar iets beweegt vliegen ze snel weg.
Ik laat ze nooit alleen samen, maar als ik erbij ben wel en zal ze nooit vertrouwen samen maar heb wel het gevoel dat het wel goed zit tussen hun samen. :)

Hier wat foto's

Elvis & Falco vinden zijn speeltjes erg leuk!

Geen hele scherpe foto, maar hier hadden we hem net 3 weken ongeveer.

Deze foto is van de week gemaakt onder het eten, de 1 let op, de ander maakte de foto.. Want ja op de kop zijn ze veel leuker natuurlijk haha!

En dit is hem dan, Blizzard! omdat we 2 hoog wonen en hij 5 jaar zwerfkater is geweest kan hij nog niet los buiten en gaan we met hem wandelen, gaat hij mee in de auto naar het bos en meneer loopt gewoon voorop, zet zijn staart op bij honden en loop gewoon weer verder ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Alexandra

leuke foto's !!!

Leuke kooi, en leuke nieuwe vriend  ;D

grts Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

jaapjan13

Super leuke vogels heb jij ben jaloers  :-[