28 maart 2024, 23:07:41

Handopfok gaan geven?

Gestart door Marl1, 4 september 2011, 19:05:41

« vorige - volgende »

Marl1

Hallo,

In verband met bloedmijt heb ik het blok weggedaan, en de 3 jongen in de kooi gezet. De oudste 2 waren al uitgevlogen, en de jongste nog niet. Maar nu word er eigenlijk niet meer gevoerd door de ouders. De jongste zit al de bijna de hele dag te schreeuwen, en heeft nu toch maar wat gehad van mama. De oudste 2 eten ook nog niet zelf. De jongste is 4 weken oud, maar loopt heel erg achter qua groei en ontwikkeling. Komt bijna ook niet meer aan. Moet ik deze valkjes zelf gaan pappen? En hoe doe ik dat het beste? Ik heb het nog nooit gedaan.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.....

Groetjes Marleen.

Tamireya

als het jongste erg achter loopt qua ontwikkeling zou ik deze zeker gaan (bij)pappen.

Heb je misschien een foto en het gewicht van het valkje?

Het best kun je Nutriburd A21 geven.

Je kunt de oudste jongen een schaaltje met geruld eivoer aanbieden dit vinden ze meestal wel lekker.
Als ze het zo niet meteen pakken kan je het ook proberen het met een lepel aan te bieden.

Misschien is er hier op het forum ook een lid die bij jou in de buurt woont en langs zou kunnen komen om het pappen uit te leggen en te laten zien hoe het moet.

Marl1

Bedankt voor je reactie!

Ik heb dr Feld gebelt, en die zei met andere woorden blok uitkoken en jongen terug zetten. Waarschijnlijk gaan de ouders dan weer voeren. Dus dat hopen we dan maar.....

Groetjes Marleen.

Marl1

Pa en ma hebben het geaccepteerd: de jongen worden nu volop gevoerd! De kooi trilt helemaal. En ze voeren ze alledrie! En bedelen wat ze doen!!!  ;D ;D ;D

Geweldig dit!

En ik heb nog niet eens het blok terug gehangen.....

.Alexandra.