3 mei 2025, 11:53:18

Vitamine D - Levertraan?

Gestart door Sally, 17 augustus 2011, 22:05:44

« vorige - volgende »

Sally

17 augustus 2011, 22:05:44 Last Edit: 18 augustus 2011, 16:08:30 by Sally
Caroline had het in mijn boekje over vitamine D, dat de kleintjes zeker genoeg moeten binnen hebben zodat ze de calcium goed kunnen opnemen..

Nu vroeg ik mij af (misschien een stomme vraag  :-[)
Maar in welke voeding zit vitamine D? Die ik dan ook nog is aan de valkjes mag voeren?

mariska79

Dit is wat ik heb kunnen vinden, maar ik geloof dat je er niet veel aan heb  :-\

http://www.zuivelonline.nl/?pageID=748

Downundah

Hoi, kijk ook eens op www.babyvogels.nl/vitamines. Hoop dat je het antwoord daar kunt vinden. Succes

gr Tanja

Sally

Bedankt allebij.

Ik heb ook nogwat verder opzoekingswerk gedaan,en kom telkens bij Levertraan. Dat daar ook vitamine D in zit

Klopt dit?
En waar kan ik dit kopen?

Is het aan te raden dat ik dit bij geef aan de valkparkietjes?
Hier gaat het er gewoon over dat ik 5 jongen heb in een blok. 4 jongen groeien goed, en 1 jong blijft super hard achter.
Daarom geef ik de ouders nu calcium bij door het water zodat dat dit door kunnen geven aan de jongen.
Maar moet dan ook zien dat ze genoeg vitamine D binnen krijgen.
Daarom de vraag.

mariska79

oooow iewww, levertraan  :-X

heb ik ook eens gehad via de huisart, ik had ook een vit. gebrek.
toen was ik nog maar een klein meisje, maar ik vergeet nooit meer die smaak, ik kreeg gelijk kippenvel toen ik dat woord las.

maar goed, een betere dierenspeciaalzaak verkoopt het wel geloof ik. of anders een goede drogist.

carco

Op de gebruiksaanwijzing van calci lux staat gewoon dat je er omni-vit bij kan gebruiken hoor ??? ( dit is vit d)
Zelf heb ik calcit van avian. Hier zit al vit d doorheen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!