1 mei 2025, 03:53:24

Het gaat niet zo goed hier..

Gestart door Nadiine, 2 september 2011, 10:27:58

« vorige - volgende »

Landiej

Gelukkig, een hele zorg minder! :)

animallovertje

Dat is goed nieuws, gelukkig dat het hoogstwaarschijnlijk geen tumor is! dat is toch altijd een eng iets! fijn ook om te weten dat ze geen pijn eraan heeft!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sanne388

Wat fijn dat het meevalt :)!
Maar nu nog die bioptie even afwachten voor de zekerheid toch?

atticus

Citaat van: Sanne388 op  6 september 2011, 20:14:36
Wat fijn dat het meevalt :)!
Maar nu nog die bioptie even afwachten voor de zekerheid toch?

Nou we hebben er voor gekozen om geen bioptie te laten doen aangezien er verder toch niets aan gedaan kan worden, wat het ook is. De dierenarts zei dat dit ook niet nodig is, en dat we ons verder geen zorgen hoeven te maken. Ook heeft ze uitgelegd hoe we kunnen zien als Iemo wel pijn heeft, zodat mocht er toch iets niet in orde zijn we altijd nog een keer terug kunnen gaan om toch wel een bioptie te doen :)
[Grasparkiet] : [Iemo]-[Regenboog]-[2007]
[Grasparkiet] : [Kiwi]-[Wildkleur]-[2008]
[Valkparkiet] : [Elvis]-[Witmasker Bont Gepareld]-[2011]
[Valkparkiet] : [Falco]-[Cinnamon Bont Gepareld]-[2011]

Sanna

Nou, blij dat jullie gegaan zijn, nietwaar? Hoef je je tenminste niet de hele tijd zorgen te maken. Je zei al inderdaad dat hij er verder gewoon vrolijk onder bleef, dus dat klopt! Succes met de kleine rakker, verwen hem maar na al dat "nare" onderzoek ;).

Groetjes, Sanna

atticus

Dankjewel voor je reactie Sanna, komt helemaal goed! We zijn inderdaad blij dat we gegaan zijn, nu weten we in ieder geval wat het is, en dat hij er geen pijn van heeft :)!
[Grasparkiet] : [Iemo]-[Regenboog]-[2007]
[Grasparkiet] : [Kiwi]-[Wildkleur]-[2008]
[Valkparkiet] : [Elvis]-[Witmasker Bont Gepareld]-[2011]
[Valkparkiet] : [Falco]-[Cinnamon Bont Gepareld]-[2011]

Saar

Fijn dat het mee lijkt te vallen :D
Ikzelf geef al mijn grasjes teurlings 224.
Het is goed voer en ze vinden het nog lekker ook!

Nadiine

Hoowww.. en we gaan weer een stapje terug,, :-[ :-[

Iemo was gekortwiekt maar kon weer vliegen.. Opeens kon hij van de week niet meer vliegen, dus dat vond ik heel vreemd, ik heb hem gepakt en naar zijn vleugels gekeken en hij was nog gewoon gekortwiekt aan 1 kant helemaal en aan de andere kant was het voor de helft terug gegroeid, Dus dat hij zo ie zo heeft kunnen vliegen is voor mij een raadsel..

Afijn.. Zijn bult is nu dus ook rood-zwart-blauw geworden.. Maar niet helemaal een klein beetje aan de linkerkant vooral (voor hem rechts.)  :-[
Hij lijkt er zoals gewoonlijk geen last van te hebben hij is erg vrolijk en eet goed :) plaagt af en toe ook de valkjes nog wat dus zijn gedrag is verder goed.

Maar het is iedergeval niet goed, nou heb ik contact gehad met de dierenarts en die wilt toch een biopsie doen, maar dan moet hij in gasnarcose en eigenlijk wil ik dat niet want ik ben keibang dat hij er niet meer uit komt..

Dit heb ik dus ook aangegeven, want zelf dacht ik meer aan een blauwe plek/kneuzing omdat hij misschien verkeerd terecht gekomen is met vliegen.. Ik wacht nu haar reactie nog even af..

Heeft iemand hier ervaring met grasparkieten en gasnarcose???

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Saar

Mijn grasje Stompie was zwaar gehandicapt...
ZIjn moeder had zijn vleugels gedeeltelijk geamputeerd en hij was zijn teentjes kwijt.. Hij kon wel gewoon op stuk zitten, omdat alleen zijn teentjes weg waren... Zal in 1 van mijn dagboekjes vast een foto van hem staan :)

Maar omdat het nogal een ongeduldig mannetje was, liet hij zich vaak van stok vallen als hij op de grond wilde scharrelen.
Hij is toen waarschijnlijk een keer verkeerd terecht gekomen en er is een tumor gegroeid. Hij heeft aan de antibiotica gezeten, en toen hij bijna door de rui was heb ik hem laten opereren. De tumor was iets kleiner dan een klein knikkertje. De tumor hebben ze met succes kunnen weghalen, en toen hij wakker mocht worden, begaf zijn hartje het :(

Als ik jou was zou ik toch die biopsie laten doen, ondanks de gevaren. Helemaal als het zwart begint te kleuren, dit betekend vaak dat het weefsel is afgestorven :-\ Wat extra informatie is wel belangrijk in deze situatie..Sterkte met het nemen van een beslissing!

animallovertje

wat naar zeg :( ik kan je helaas niet helpen met je beslissing.. heb het (gelukkig) nog niet meegemaakt, maar wil je wel veel sterkte wensen met het besluit!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Nadiine

Jaaa ik maakte me ook zorgen om het zwarte want toen het me dinsdag opviel was het echt donker blauw / zwart!

Maar de dag erna leek het al minder zwart.. en nu is het meer blauw/ donker rood en het is ook kleiner geworden,,

aan de enne kant wil ik toch wel graag weten wat er gaande is, maar aan de andere kant wil ik hem niet in narcose hebben..

Xxx, Nadiine! ♥

Nadiine

Hmm blij dat we even gewacht hebben want het is weer helemaal weg, waarschijnlijk toch een kneuzing geweest :)

Xxx, Nadiine! ♥