25 april 2024, 02:00:53

Ontsnapt

Gestart door marloes343, 18 juli 2011, 12:53:35

« vorige - volgende »

marloes343

Hallo allemaal

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?
Mijn valkje is vrijdag uit zijn buitenkooi ontsnapt maar nu blijft hij steeds rondom zijn kooi zitten/vliegen logisch eigenlijk want dat was zijn voerplaats. Helaas is dit valkje niet tam nog niet in ieder geval.

Mijn vraag: hoe krijg ik hem weer is zijn kooi
Is verdovend/slaap middel een idee??

Groetjes marloes

patty_dordtse valkjes

je zou hem kunnen vangnet...

gelukkig dat die in de buurt blijft.

zou de kooi gewoon open zetten en voer neerzetten en andere lekkere dingen trosgierst etc...mss kruip die zelf trug in de kooi


succes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Cherro

Ik vraag me af hoe je een verdovend middel uberhaupt in hem zou kunnen krijgen, want de kans dat je raakt is klein en het zal veel schade aanrichten.
Het beste is idd een vangnet als dit lukt, of toch de buitendeur openzetten zodat hij naar binnen kan klimmen/vliegen en dan met een touw de deur dichtdoen.

Succes

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Hermien

Natspuiten, zodat hij niet hoog kan opvliegen zou ook moeten helpen.

mariannenl

als het donker wordt worden de meeste vogels rustig en zitten stil. dan zou je hem zo kunnen vangen

Verder laat de kooi open, als hij honger krijgt gaat hij echt wel terug


ik hoop dat het helpt,
Marianne

marloes343

Bedankt voor jullie reactie
Ma nu zul je net zien dat hij niet terug komt ik heb hem vandaag nog niet gezien of gehoord

Nog even terug komend op de reactie van cherro
Ik weet niet hoe jij dat in gedachten had maar mijn idee daabij was om iets door zijn voer te doen omdat hij het voer wat ik voor hem op de kooi zet wel opeet

Groetjes marloes

mariannenl

citaat :
Ik weet niet hoe jij dat in gedachten had maar mijn idee daabij was om iets door zijn voer te doen omdat hij het voer wat ik voor hem op de kooi zet wel opeet


kort maar krachtig : doe dat niet !
Wat zou je willen gebruiken en in welke dosis, dat zou minimaal moeten zijn voor een valkje , alles te veel kan dodelijk zijn.


Marianne

ptje

Als je al een goede dosis zou kunnen bepalen en hij vliegt  weg voor het werkt dan kom je van de regen in de drup, hij kan dan als een dronken droppie in een plas water vallen en verdrinken of hij valt ten prooi aan katten, honden of andere dieren dus dat is niet echt de bedoeling lijkt me.
Verder heb je al goede tips gehad en mocht je nog andere vogels in dat hok hebben misschien een kooi buiten zetten of de andere vogels tijdelijk ergens anders.

marloes343

Dat heb ik allemaal al geprobeerd al voor dat ik deze vraag op deze site zette, maar helaas ik heb hem al anderhalve dag niet gezien of gehoord dus waarschijnlijk komt hij niet terug.
Bedankt voor jullie reacties ma het is niet gelukt

Groetjes marloes

bobbie

Citaat van: Hermien op 18 juli 2011, 15:48:05
Natspuiten, zodat hij niet hoog kan opvliegen zou ook moeten helpen.


Ik adviseer je dit niet te doen. Nu komt ie nog terug naar zijn etensplek. Van natspuiten (kletsnat is dan nodig anders helpt het niet) schrikt ie en dan zie je hem helemaal niet meer terug.
WIj hebben dat gedaan bij mijn weggevlogen gaai, hij schrik en nam 'de vleugels'.

Sterkte. Ik hoop dat je hem snel vangt.

Gr, Nel

kiwi42

probeer hem in een hoek te lokken. Daarna rustig een handdoek over hem leggen. Dan voorzichtig hem zo de kooi in brengen.

edit:

heb de datum niet gelezen ::)