24 april 2024, 16:46:50

Valkparkiet legt ei

Gestart door Yriis, 1 september 2011, 12:41:11

« vorige - volgende »

Yriis

Dank je!! ik bedoelde ook in de andere hoek! :$ Nee ik zou de broedhok niet boven de eitjes zetten, anders gaan ze denk ik kapot.. Nee dan doe dat hok in de andere hoek..

Dank je wel voor de informatie! We kunnen hier heel veel mee!!

Sanna

Zo ziet sepia eruit:



Is in iedere dierenzaak te krijgen.

Groetjes, Sanna

Yriis

oooh! ja dat zit er ook in! Sorry, ik wist niet dat dat zo heette!!

Volgens mij zit de vader er nu al de hele ochtend op, heb het popje er nog niet op gezien.

Yriis

http://imageshack.us/photo/my-images/38/59402655.jpg/

Ik heb de eieren niet verplaatst, ik kon de broedblok er nog achter neer zetten. Zit hij goed zo? of zal ik het in een andere hoek zetten??

Yriis

Dat is dus de foto toen ik de blok erin had gezet. De eieren liggen nu uit elkaar op de bodem, en ze vertrouwd het niet geloof ik. Ze zitten er allebei niet meer op. Moet ik de eieren in het blok zetten, en de blok open zetten zodat ze kan zien dat ze erin liggen??

Sanna

Ligt eraan wat je wilt. Wil je echt kweken met dit koppel? Zo niet, dan zou ik het lekker zo laten. Zo verliezen ze vanzelf hun interesse voor dit nest en gaan weer verder met hun leven. Als ze er een paar dagen niet naar gekeken hebben kun je de eieren weghalen.

Groetjes, Sanna

Yriis

Ja we willen wel kweken met dit koppel :)

Sanna

In dat geval zou ik ze gewoon laten liggen, eventueel het broedblok weghalen als ze daar echt heel zenuwachtig van worden. Houd er wel rekening mee dat ze er waarschijnlijk al niet meer op teruggaan....

Als je binnenhok warm genoeg is (met het oog op het kouder wordende weer) kun je straks het broedblok ophangen zodat ze daar in kunnen gaan wanneer ze het weer voelen kriebelen. Maar omdat de dagen ook korter beginnen te worden heb je kans dat ze het pas weer in het voorjaar zullen gaan proberen.

Groetjes, Sanna

Yriis

Ze waren erg nieuwsgierig naar de broedblok. Ik heb het open gelaten zodat ze er in konden kijken. Ze stonden op de zijkanten, maar waren toch denk ik bang om er in te zitten. de 5 eitjes lagen een beetje verspreid. Ik had ze allemaal even naar buiten gedaan om alles ook schoon te maken. Ik had in de broedblok had ik wat nest materiaal en krantenknipsels erin gedaan, daarna had ik met een plastic schepje van mn zoontje heb ik de eitjes bij elkaar gelegd in de broedblok. De eerste dag waren ze een beetje terug houdend. Maar papa en mama gingen er toch weer op zitten!!!! Heb vanochtend gekeken en er liggen nu 7 eitjes in!!! De staarten van de valkjes die steken iets uit aan de bovenkant, had dus een iets grotere moeten kopen.. Dus heb ik de blok open staan vanuit de bovenkant. Ze waren ook een beetje terug houdend als ik langs liep maar nu blijven ze gewoon rustig op de eieren liggen. Papa zat vanochtend op de eitjes moest de water en eten verschonen. Hij bleef net zo mooi op de eitjes zitten.

http://imageshack.us/photo/my-images/10/eitjesd.jpg/

Sanna

Volgens mij is dit een prima valkparkietenblok hoor. Fijn dat ze het blok geaccepteerd hebben. Succes met het nest.

Groetjes, Sanna

pacotjuh

Leuk, ik ben benieuwd naar je nestje als het zover is! ;D

groetjes Jorien

Yriis

Heel erg bedankt allebei :)

Ze zitten er allebei op. Ze lossen elkaar ook af en dat is mooi om te zien. Moet mama zitten, dan gaat papa eventjes weg, moet papa zitten gaat mama even weg. Mooi om te zien.. :) Kan niet wachten!! :D

Yriis

Helaas slecht nieuws.. Het duurt te lang wat waarschijnlijk betekent dat ze niet bevrucht zijn.. Ze heeft in totaal 18 eieren gelegd sinds ik vanochtend heb gekeken. Ik weet niet of dat normaal is..?? Ik heb ook een foto gemaakt.

http://imageshack.us/photo/my-images/200/26858665.jpg

Ik heb ze in een schaal gedaan, ik weet niet of ze meer gaat leggen, maar ze heeft nou in meer dan een maand tijd 19 eieren gelegd. De eerste ei is gebroken, en daarna heeft ze 18 gelegd.

Weet iemand wat ik moet doen..??

Rianne

18 eieren sinds vanochtend? :o Dat kan niet, wat bedoel je precies?
Je haalt de eieren toch niet steeds weg?

Tamireya

Nee hoor, ze bedoeld in meer dan een maand tijd....dus sinds het eerste ei  ;)

Maar toch vind ik dit enorm veel.

Kan het niet mogelijk zijn dat er nog een pop (of twee) ook nog eitjes erbij gelegd heeft?