28 maart 2024, 15:34:24

3e valkparkiet?

Gestart door 3jessy, 31 augustus 2011, 14:17:51

« vorige - volgende »

3jessy

Hallo,

7 jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag een mannetje valkparkiet gekregen. Deze is tam en heeft tot en met vorig jaar alleen in de kooi gezeten. Vorig jaar heb ik een pop erbij gehaald, omdat ik het toch wel zielig vond hoeveel Coco alleen zat. Het popje wil heel graag kroelen met Coco maar hij ziet haar helemaal niet zitten, ze achtervolgd hem steeds maar hij blaast naar haar en klimt snel weg. Ik dacht dat dit wel over zou gaan, maar het is nu nog steeds hetzelfde. Ze hebben niet ruzie ofzo met elkaar, maar Coco wil haar gewoon niet te dichtbij zich hebben. Nu vind ik dit heel zielig voor het popje en denken we erover om nog een popje erbij te halen voor haar gezelligheid. Is dit wel een goed idee? Ik dacht dat popjes onderling wel goed met elkaar om kunnen gaan? Zal dit voor Coco niet betekenen dat hij straks helemaal gek wordt van alle aandacht die hij misschien krijgt? Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

groeten jessy

Rianne

Hey,

ik denk dat Coco te lang alleen heeft gezeten om nog te snappen dat het vrouwtje een soortgenoot is. Een popje erbij is een goed idee, 2 popjes kunnen net zo goed samen in een kooi als man en pop.
De kans is groot dat de popjes naar elkaar toe trekken als blijkt dat Coco niet geinteresseerd is.

3jessy

oke bedankt voor je advies. Ga ik zaterdag maar op vogeljacht  :D