1 mei 2025, 18:26:47

kuiken bloed

Gestart door Esther_Valkje, 30 augustus 2011, 18:06:47

« vorige - volgende »

Esther_Valkje

Goedenavond,

Sinds vier weken hebben we uit een eerste nest een kuiken.  Alles ging goed tot een paar dagen. Pa en ma hebben weer eitjes en het kuiken kruipt daar op, lekker warm. Ma bijt haar ukkie aan de weinige veren die hij heeft. Nu tot bloedens aan toe.  Zij geeft ook geen eten, pa wel. Nu heb ik moeders apart gezet en kuiken met pa in een andere kooi. De kleine uk klimt echter lekker omhoog en kletterd naar beneden. Die wil naar de andere kooi waar moeder zit.

Wat moeten we doen??

Gr. Esther

Patrick

Pa en moe bij elkaar in 1 kooi doen met het jong erbij zonder broedblok of iets anders waar ze een nest kunnen beginnen.

Wat extra voer op de grond strooien incl eivoer en wel wat vaker de bodem verschonen dan.
Dit is volgens mij de enige oplossing die je het beste kan doen. Tenminste ik zou het zo oplossen en blijft 1 van de ouders plukken die verder uit te kweek halen en nooit meer aan een nest laten beginnen.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Esther_Valkje

Broedblok is er al een week uit. De eitjes liggen op de grond in de kooi.  Pa en jong zitten nu in 1 kooi en moeder apart. Pa geeft jing wel te eten dus dat gaat goed.  Moeder bij jong gaat niet. Of ik moet jong eruit halen en gaan pappen, wat jammer zou zijn aangezien pa de ideale papa uithangt:-) 

Eitjes zijn vervangen door nepeitjes. Ik vraag me af wat ik nu meer kan doen.

Tnx Esther