28 maart 2024, 13:16:02

wat moet ik doen??

Gestart door Gwen, 30 augustus 2011, 11:52:44

« vorige - volgende »

Gwen

hallo allemaal,

ik heb even een vraagje over wat ik nu met mijn valkje moet doen.. Ik heb een superlief en tam popje die erg graag uit haar kooi komt, bij me zit en komt kroelen!

Ik zit zelf nog op school, ik werk en sport, dus ik ben redelijk vaak van huis weg.. ik vindt het altijd zo zielig om haar alleen thuis te laten, vooral omdat ze er zo graag uit is!
zodra ik thuis kom is het eerste wat ik doe haar kooi open zodat ze er uit kan en lekker rond kan lopen, ze rent ook altijd heen en weer door haar kooi omdat ze zo blij is dat ik weer thuis ben!!

vaak als ik de hele dag weg ben vraag ik wel eens aan mijn onderbuurmeisje of zij haar er uit wilt halen en dat doet ze soms wel, maar toch zit ze wel eens een hele dag alleen op mijn kamer (al laat ik vaak wel de tv/radio zachtjes aanstaan, zodat ze nog wat geluid om haar heen heeft).

ik zou graag willen weten ofdat een valkje het er moeilijk mee heeft om alleen te zijn? een 2e valkje erbij nemen zit er helaas niet in.. daarom zat ik er al aan te denken om haar weg te doen, maar dan wel bij iemand die al een valkje heeft zodat ze niet alleen hoeft te zijn!

heeft iemand advies voor mij? moet ik haar gewoon houden en het zo laten zoals het is? of zou het voor haar beter zijn om haar bij iemand met nog een ander lief valkje te plaatsen? (zo ja, weet je misschien iemand die er nog een valkje bij wilt?)

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

groetjes, Gwen

animallovertje

tja.. een valkje die de hele dag alleen is, is wel een beetje zielig.. het zou dan veel beter zijn als je valkje een maatje erbij had.. maar dat kan jij dus nu niet bieden..
ik denk dan eerlijk gezegt dat het beter is om hem ergens anders te plaatsen waar hij een valkenmaatje heeft..

ik wil wel even zeggen dat het top is dat je wel af en toe regelt dat iemand anders haar eruit haalt, maar een valk is een groepsdier en ik vind persoonlijk eigenlijk dat die helemaal niet alleen gehouden moeten worden.. zelfs niet als je vaak thuis bent
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Alexandra

vraagje; wrom zit een 2e valkje er niet in?

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Gwen

ik zit in een studentenkamer en met z'n 2en maken ze waarschijnlijk nog meer herrie dat kan ik niet doen ivm met de anderen die hier wonen en ook zelf heb ik er dan last van omdat ik heel veel moet leren (zelfs nu heeft ze wel eens van die momenten)

ook heb ik vloerbedekking in mijn kamer, best vervelend als de poepjes er lekker in blijven zitten haha maar dat vind ik nu nog geen eens zo erg maar dan zijn het er dubbel zo veel!

ook neem ik haar in het weekend altijd mee naar mijn ouders.. daar blijft ze ook als ik naar me vriend ga want daar kan ze altijd heel de dag lekker loslopen, maar ik denk dat me ouders er ook niet echt op zitten te wachten als er nog een bij zit, omdat ze nu af en toe al gek van het gefluit worden en omdat ze alles onderpoept!

ik zou er met alle liefde nog een bij willen nemen, want wil echt het beste voor haar, maar ik denk dat het in mijn situatie het alleen nog maar moeilijker maakt.. daarom denk ik dat het het beste is om haar naar iemand te brengen die haar zou willen hebben en die haar een goed leventje kan geven, hoe moeilijk ik het ook vind om haar weg te doen (zit nu zelfs al te janken) :(

maar als iemand interesse heeft of iemand anders weet die goed voor haar kunnen zorgen laat het me ajb weten!