HELP! Jongen zelfstandig genoeg voor verkoop?

Gestart door Manielle, 20 augustus 2011, 21:49:37

« vorige - volgende »

Manielle

Hallo,

Ik heb een dilemma en hoop dat jullie me verder kunnen helpen...
Vanmiddag belden er kopers voor mn jongen van 7 weken oud. Ze willen 2 vogels kopen en die perse morgen komen halen. Nu twijfel ik of de jongen zelfstandig genoeg zijn. Ze vragen nog de hele dag om eten en worden nog door de ouders gevoerd. Wel heb ik in ieder geval 1 van de jongen voer uit het voerbakje zien eten. Wat denken jullie? Kunnen de jongen morgen weg of beter van niet?

Ik hoop dat jullie snel kunnen helpen...
Groetjes Maniƫlle

Larissa

Hoi hoi

Nog niet doen, zet ze eerst apart van de ouders
Dan een week wegen dus elke morgen op een digitale weegschaaltje zetten en kijken of hij genoeg op gewicht blijft
Valt hij/zij af dan is hij nog niet zelfstandig

Niet laten pushen jij beslist wat het beste is voor je valkjes

groetjes Larissa

animallovertje

ik zou dan eigenlijk al een raar gevoel krijgen.. als mensen liever de vogels snel hebben, dan dat ze zeker weten dat het ook goed zal gaan met hun vogels..

zou in ieder geval je eigen gevoel blijven volgen en ze nog lekker even "thuis" houden, tot je zeker weet dat ze zelfstandig zijn!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Manielle

Bedankt voor jullie antwoord! Ik heb mn gevoel gevolgd en de kopers gisteravond laten weten dat ze nog even geduld moeten hebben. Was helemaal opgelucht toen ik het berichtje had verzonden.

Verwachten jullie dat de jongen volgend weekend wel zelfstandig zullen zijn? Met 8 weken? Hoe kan ik dat precies zien? Krijgen ze dan helemaal geen voer meer van de ouders?

Maniƫlle

Manouk

Wat ik altijd doe met jongen, is ze apart zetten van de ouders,
dan kan je ze elke ochtend om dezelfde tijd wegen, als ze niet afvallen, dan eten ze zelfstandig..

Vallen ze af dan kan je ze terug zetten bij de ouders en moeten ze nog even gevoerd worden...

groetjes
Manouk

Larissa

Hoi hoi

Ik doe het zelfde als Manouk, de jongen apart zetten van de ouders, ze smorgens wegen en savonds wegen
Blijven ze op gewicht of komen ze aan dan zijn ze zelfstandig, vallen ze af dan weer ff terug zetten bij de ouders,
Je kunt het zien als je losse vliesjes in de zaadbak hebt zitten of ze zelfstandig zijn of niet je zult ze in ieder geval apart moeten gaan zetten, anders blijven ze namelijk bedelen bij de ouders

groetjes Larissa

Sander vd

het kan natuurlijk ook nog ( het is  misschien ver gezocht) Dat hij de valkjes wilden nu ze nog jong waren om aan zijn slang of ander smakeloos reptiel te voeren. Hoor daar genoeg verhalen over.