19 april 2024, 15:24:01

baby valkje komt niet aan

Gestart door mad, 28 augustus 2011, 18:25:36

« vorige - volgende »

mad

hallo allemaal
ik ben hier lid geweest in 2003 en 2004 helaas heb ik een hoop ongeluk met mijn valkjes gehad maar miste het wel heel erg nu kreeg ik van iemand de vraag om een valkje dat niet meer gevoed werd met de pap groot te brengen daar hoefde ik niet over na te denken aangezien ik er erg graag weer een wilde nu he ik dus een valkje van een maand hij weegt al vanaf donderdag 70 gram en komt ook geen gram aan hij valt ook niet af nou weet ik dat hij elke dag aan moet komen maar dat doet hij dus niet ik geef hem 4 keer per dag pap van 8 ml want het is een grote honger  krop isok constant leeg weet iemand hoe dit kan ik geef hem nutri bird 21 ik hoop dat iemand mij kanhelpen en kan vertellen of dit normaal is alvast bedankt

*Yvon

Hoi

Heel lief en goed van je dat je het kleintje wilt gaan proberen te redden.  :)
Misschien kan je het papje wat dikker maken ?
Ik weet niet hoe dik je het nu maakt,maar als het iets te dun is kan het daardoor wezen dat het kropje snel leeg is.
Hou wel de 8ml aan.

Succes,
groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mad

ik maak idd het papje dik maar ankomen ho maar hij zit nu sóchtends op 69 en s;middags op de 71/72 inmiddels is hij ook al 5 weken hij is levendig zat klimt al in de kooi en vanochtend vloog hij van zijn kooi naar de keuken van de honger hahaha hij wil alleen nog niet echt zelfstandig eten alleen als ik het voor zijn neus houd gister avond stonk zijn poep ook heel erg nu niet meer maar ja mis is het een tip om bij het topic voeren van bayvalkjes aan te geven hoeveel water en hoeveel voer ik had bij mijn voer namelijk geen gebruiks aanwijzing zitten en doe het nu op de gok met aanmaken in ieder geval bedankt voor reactie ik hou jullie op de hoogte

Tamireya

Ik hou de pap zo´n beetje op vla dikte.

Als hij al 5 weken is kan je hem ook geruld eivoer aanbieden.

Die van mij wilden er eerst ook niks van weten maar ben toen begonnen gewoon door de paprestjes een beetje te mengen en dit met de lepel aan te bieden.

Dit ging erg goed en nu eten ze het ook heel graag met water geruld ;D


Hoop dat je hieraan iets hebt  ;)

Groetjes Agnes