24 april 2024, 17:48:07

speeltjes

Gestart door dick, 3 februari 2004, 03:41:50

« vorige - volgende »

dick

Ik heb zelf een heel saai hok met alleen 3 steunen er in waar hij op kan zitten. Ik heb niet gelijk allerlei speeltjes gekocht omdat dat door de dierenwinkel werd afgeraden, maar ik vind het er zo leuk uitzien.

Een spiegeltje weet ik dat ze afraden omdat ze dan moeilijker tam te maken zijn en ik wil hem heel graag tam krijgen. Geld dit nu ook voor andere speeltjes??


Paul

3 februari 2004, 06:14:30 #1 Last Edit: 3 februari 2004, 06:15:20 by Paul
Hoi Dick,

Hier gingen de jongen al heel snel geinterreseert aan de speeltjes knabbelen :-)
En het is juist leuk als ze wat afleiding hebben en wat kunnen doen als ze de hele dag in de kooi zitten.
Ik zou er zeker wat speeltjes in hangen hoor dat is juist goed om dat nu al te doen.
Hang er zo'n touwtje in met die blokjes eraan bijvoorbeeld od iets ander fel gekleurd speelgoed.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Dick,

Ik zou er ook gewoon speeltjes in hangen hoor.
Net als wat Paul zegt, dan heeft hij wat te doen overdag.
Een schommeltje vinden ze ook erg leuk en een touw om op te zitten valt hier ook erg in de smaak. Ze gebruiken hem als rekstok en hangen er regelmatig onderste boven aan.
Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

madelon

Hallo ik heb een vraag hoe oud moet een valk zijn om een spiegeltje in de kooi te hangen dat ze in ieder geval wel tam blijven. Er hangt nu een bel in en een schommel maar hij wil er niks van weten maar in spiegel in de kooi van mijn grasparkiet vind ie erg spannend dus vandaar deze vraag hij is 81/2 maand

suus

hoi Madelon,
Er zijn van allerlei speeltjes op de markt voor valkjes, ik heb wat extra om ze zo nog eens te kunnen verassen met nieuw, weer interessant, speelgoed. Ze genieten er volop van. Maar de schommel is hier idd ook geen succes, maar wel de vele andere dingen. Probeer gewoon wat uit wat ze leuk vinden. Eventueel lenen van een vriendin of familie en bij succes zelf kopen???(bespaart alweer) ;)
Maar vanaf erg jong vinden ze speelgoed leuk, en zeker met 8,5 maand!!!
suzanne (1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Marcel

Mijn valkjes van een half jaar oud hebben ook aardig wat speelgoed, en zijn zeer regelmatig te vinden op een natuurlijke stok die met twee touwtjes aan het plafond van de kooi is gebonden. Dus wel een schommel, maar niet eentje die ronddraait om een as. Dat is meer stabiel lijkt me en ze vinden het prachtig.

Ik zou wel wat andere speeltjes, ook van felle kleuren willen gebruiken, maar ik ben wat huiverig. Ik had vroeger een kaketoe en die sloopte alles dus vandaar mijn aarzeling. Is het zo dat je alle dierspeeltjes wel kunt gebruiken? Dan denk ik bijvoorbeeld aan felgekleurde zacht plastic dingen waar honden op kunnen knagen ofzo... dat piept weet je wel...

Wil je een foto zien van de  'schommel' dan maak ik die wel even. Ik heb trouwens ook van touw en wc rolletjes iets opgehangen en daar zitten ze ook wel aan te knagen. Maar niets van kleur dus...

suus

hoi Marcel,
Valkparkieten zijn en blijven slopers. Maar er is zoveel speelgoed voor hun op de markt, waarom zou je speelgoed van een ander dier dan willen gebruiken???
Het speelgoed voor valkjes zijn ook heel verschillend keus genoeg, elke winkel heeft weer zijn eigen (verschillend) assortiment.....
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Kolkkie

CitaatIk had vroeger een kaketoe en die sloopte alles dus vandaar mijn aarzeling. Is het zo dat je alle dierspeeltjes wel kunt gebruiken? Dan denk ik bijvoorbeeld aan felgekleurde zacht plastic dingen waar honden op kunnen knagen ofzo... dat piept weet je wel...

Hoi Marcel,

Ik zou met speeltjes voor andere diersoorten uitkijken. Veel speeltjes voor honden zijn bijvoorbeeld van zacht plastic.
Als valkjes het willen, slopen ze het zo kapot.
Wat ik er zo gevaarlijk aan vind is het feit dat ze het materiaal op (kunnen) eten, met alle gevolgen van dien.

Als ik jou was zou ik het toch echt alleen bij speeltjes houden die voor vogels bedoeld zijn.

Zelf heb ik 3 speeltjes van plexiglas waar belletjes en balletjes aan vast zitten.
Vooral Pukkie vind het het einde om aan die balletjes en bevestigingsringetjes te knagen.
Ook heb ik er eer touwbruggetje in hangen. Die hebben ze kapotgesloopt (de stokkies die er aan zaten waen van hout).
Nu heb ik er 1 in hangen die langer en dikker is, dus ff kijken hoelang deze meegaat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006