8 mei 2025, 20:44:10

tam maken vanaf donsjes

Gestart door animallovertje, 22 augustus 2011, 12:34:53

« vorige - volgende »

animallovertje

Hallo allemaal,
ik hoop dat dit de goede plek is om dit topic te plaatsen.. dit leek me een betere plek dan bij tam makn, omdat het hierbij echt gaat om donsjes.

ik vraag me toch af hoe iedereen hun jonge valkjes zo tam krijgen.. ik heb ze er vanaf het begin vaak eruit gehaald.. op schoot ermee gezeten, maar ze lijken bang te blijven voor mijn handen.. gaan dan zitten wiegen..

heeft er niet iemand een stappenplan ofzo? want ik ben bang dat als ze straks kunnen vliegen, ze niet meer bij mij in de buurt willen blijven, en dus weer niet tam worden

mijn vraag dus: hoe gaan jullie om met julile donsjes (tot ze zelfstandig zijn) waardoor ze zo tam worden?

ik bedoel dan alles behalve handopfok , want de ouders voeren prima!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sanna

Je hebt ook te maken met het karaktertje van het beestje. Ik heb een nestje van 4 valkjes gehad, ook steeds geregeld in de handen gehouden. Twee waren er echt supertam geworden, maar de andere twee bleven schichtig. Achteruitkruipertjes noemden we ze ;D. Dus ja, soms heb je gewoon pech...

Groetjes, Sanna

Larissa

Hoi  hoi

Ook hier neem ik ze vanaf dag 7 twee maals daags in de handen, praat met ze (tja de een vindt dit gek de ander niet)
Zodra ze ouder worden neem ik ze mee naar binnen en laat ze daar aan huiskamer geluiden wennen, vanaf een week of drie ga ik beginnen met het comando op, niet dat ze dan al op stappen maar zo leer ik ze dat de hand ook veilig is.

Heel enkel zit er wel eens een valkje bij wat echt niet wil, wat liever zijn eigen gang gaat. Dit is ook oke
Zodra ze 4 weken zijn gaan ze 3 keer daags mee naar binnen, en blijven ze wat langer bij me

Voor de rest is het eigenlijk beetje geluk hebben met het karakter van het valkje

groetjes Larissa

animallovertje

oke, bedankt :)
dan ga ik gewoon door zoals ik nu bezig ben denk ik. ze zitten hier zowieso binnen.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Cherro

Ik heb dat hier ook gehad met Bubba en Kenji.

Beide vanaf jongs af aan dagelijks paar x in handen, Kenji vond het leuk en prima, Bubba moest er niets van weten.. Het is gewoon afhankelijk van t karakter van je valkjes.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!