25 april 2024, 06:39:38

chinese dwergkwartel

Gestart door simbat, 21 augustus 2011, 08:45:17

« vorige - volgende »

simbat

21 augustus 2011, 08:45:17 Last Edit: 21 augustus 2011, 15:02:30 by simbat
ik heb eitjes van de Chinese dwergkwartel uitgebroed in de broedkast de eerste keer zijn er 12 jongen geboren en hebben het allen gehaald toch nu de tweede en derde keer zijn ze wel uitgekomen maar toen ik ze in de kunstmoeder plaatste nadat ze geheel opgedroogd waren en ze na 24h eten heb gegeven maar wel direct water zijn ze na twee dagen allen gestorven wie kan of wil mij hiervan de oorzaak geven
alvast op voorhand bedankt
is zo erg die jonge kuikentjes te zien sterven en je kan niks doen hoelang moeten de jonge kwarteltjes in de broedkast blijven ? hoelang wachten vooraleer eten te geven?
mvg karl

Larissa

Hoi Karl

Zijn ze niet in het water verdronken, die kleintjes zijn zo onwijs klein dat ze zelfs in een schoteltje verdrinken

waarom laat je ze niet bij de moeder ?

Mocht je ze toch in de kunstmoeder willen zetten dan moet je zorgen direct voor water en voer, het zijn namelijk nestvliegers, ze zijn direct zelfstandig.

Een oorzaak van de hoge sterfte durf ik je niet met zekerheid te zeggen maar misschien wel een ziekte.....pin me hier op niet vast ik denk maar mee....

Je zou ff bij mij in het boekje kunnen kijken daar heb ik foto's staan van mijn 8 kleine jongen

groetjes Laris