Kakarikivraag, pop ineens compleet kaal :-S

Gestart door Cherro, 15 augustus 2011, 12:40:45

« vorige - volgende »

Cherro

Voor degenen met ook kakariki's, of die er weet van hebben.

Die kakariki's van mij, soms!

Gisteren nog gekeken, zaten Kiki en Riko mooi buiten, niets aan de hand, en ik ga zonet voerronde doen en zie ik Kiki raar in de bak zitten. Doet ze wel vaker, en dan ligt er daarna meestal ook een ei, maar dit maal niet het geval.

Riko probeerde me daar weg te houden, en Kiki zat ook rare geluiden te maken.
Stapt ze uit de voerbak, is ze dus echt op haar borst en klein deel van de rug tussen de vleugels, echt COMPLEET kaal!
Er zijn zelfs geen veerpennetjes niets meer te zien, dus plukken is het niet. Ook geen bloedwondjes of iets dergelijks, dus zeg het maar?!
Ik vind het heel vreemd en raar, en ze is duidelijk niet happy.
Ga ze dus zo proberen uit te vangen en apart te zetten.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Contoleer ze even op mijt: dat hebben ze bij mij ook gehad. Zaten vanaf het begin al rot in de veren en nooit aan gedacht. Steeds verloren zij veren. Ik kwam er pas achter toen
Daisy met haar pootje zat. ( Dit is trouwens pas onder de microscoop gezien, soms dus moeilijk waarneembaar met het blote oog)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Hun verenpak is juist super verder, ook geen rotte rare veren gehad niet, en Riko heeft ook nergens last van.

Ik kan het allicht even na laten kijken.

Ik zag zonet trouwens wel weer een stuk ei liggen, misschien dat ze die niet kwijt heeft gekund en daarom is gaan veren trekken? ???

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Ik ben bang dat ik toch gelijk ga hebben  :-\
Volgens mij heeft ze een van de voerbakken ditmaal definitief als broedplek gepakt  :-\

Ik heb de hele dag tussen de bedrijven door een paar x gekeken, de veertjes liggen allemaal onder deze bak, en ze ligt er plat in, of ligt ze te broeden.
En ook het gevallen ei wat er weer lag..

Er bij komen lukt haast niet. Riko word steeds feller, en zij is ook geen doetje, terwijl ze anders heel goedelijk is.

De valkjes mogen ook niet in die hoek, dus ff zien hoe ik dit ga oplossen ::) Morgenvroeg maar uitvangen. ???
Heb een extra voerbak aan de andere kant gehangen, evenals waterbak, dan moeten ze zich maar ff tot morgen redden, ik ga nu niet meer lopen vangen nu alles net wat rustiger word voor het naar binnen gaan.

Nu zat ik ook terug te denken, ik heb in t verleden ook een koppel gekocht, waarbij de pop dit ook deed en ook bij een vriendin was dit het geval.

Ik kon me ook niet voorstellen dat t iets als mijten ofzo zou kunnen zin daar ze wel behandeld zijn met dat bogenaspul allemaal, en omdat ze super in haar veren zit normaal.
Ze ziet er nu niet uit in ieder geval  ::)

mariannenl

Ik  heb geen kaka s meer maar weet dat ze vreselijk kunnen ruien zo erg dat je denkt dat er gevochten is of een ander vogel de vogel plukt
Zelf plukken is in dat geval uitgesloten want ook de kop kan kaal worden.

Eventueel heb ik daar zelfs foto s van, je weet niet wat je ziet en dat is dan na ong. een weekje of 3-4 weer helemaal in orde
Het kan ook zoals al eerder aangegeven iets te maken hebben met broedrijpheid

Verder ( ook al gezegd ) goed controleren op vogelmijt, eventueel vogelspray ( van beaphar of een ander merk ) aanschaffen en gebruiken en overal dus ook in blokken enz spuiten .

Marianne

Cherro

Hoi Marianne, 

Als je wilt mag je me de foto's wel even mailen.

Ik kan me herinneren dat ik ooit een pop had die dit tijdens broedperiode had, evenals een vriendin, maar zo extreem als dit was het niet.
Ik zal ook van Kiki even foto's proberen te maken.

Ik ben me echt rotgeschrokken. Alle veren er zo uit, foetsie, en kaal als een kip.

Misschien is tidd ook wel spontane rui.

Van mijt denk ik niet, want ze zijn allemal voorlaatst net behandeld met de spray en ze zitten allemaal verder ook goed in de veren.

mariannenl

ik heb ver en diep moeten spitten, hier een voorbeeld, schrik niet dit was na ong. 4 weken weer helemaal in orde, zonder spuitflessen of behandeling, gewoon een zeer intensieve rui

De cinamon links iets minder maar de rechter heel duidelijk zelfs op de kop ter hoogte van de oren ...

Marianne