Naar buiten ook lekker de zon genieten?

Gestart door Tamireya, 2 augustus 2011, 10:49:37

« vorige - volgende »

Tamireya

Sorry alvast, ik heb geen goede titel voor het onderwerp weten te bedenken  :-[

Nu het zo´n prachtig weertje buiten is vroeg ik me af of ik de valkjes niet ook mee kan nemen daar heen.

Ik weet dat er meer mensen zijn die dit doen/gedaan hebben maar kon niet echt een goede antwoord op mijn vragen vinden.

Ik zou ze met voliere en alles gewoon lekker naar buiten willen brengen (handig als er wielen onder zitten  ;D).

Maar waar in de tuin zet ik ze dan? Kunnen ze in de schaduw zitten of moet er zon bij? Of juist niet in de zon?

Op de voliere zit het dak nog dus van boven komt er geen zon op ze af.

Rianne

Ja tuurlijk kunnen ze lekker naar buiten! Als ze maar niet op de tocht zitten en kunnen kiezen tussen zon of schaduw. :)

Tamireya

prima, dank je wel.

Dan ga ik maar een leuk plekje uitzoeken en ze lekker naar buiten zetten  ;D

samantha21

dat is handig op wieletjes zo naar buiten rollen  :)
tis zeker mooi weer voor de valkjes  :)

Downundah

Hoi, ik wil graag iets toevoegen over valkje mee naar buiten. Ik nam onze Coco ook steeds met kooi en al mee naar buiten in het voorjaar. In mei deed ik dit weer en terwijl ik de was aan het ophangen was stond Coco heerlijk op de tuintafel van het zonnetje te genieten en te fluiten naar de duiven. Opeens vloog er een hommel haar kooi in waardoor ze heel erg in paniek raakte. Ze vloog in stress door haar kooi en kwam uiteindelijk raar vast te zitten. In mijn paniek probeerde ik haar te helpen om te voorkomen dat ze zich zou bezeren. Maakte haar kooi echt maar een piepklein beetje open, net genoeg om met mijn hand haar te kunnen helpen. Helaas ging het daarna volledig fout en wist ze zo langs mijn hand de kooi uit te glippen. Ik weet nu dat het echt geen slimme aktie was van mij. Had het anders moeten oplossen. Coco hebben we nooit meer terug gezien. Wat een verdriet zeg en mega schuldgevoel.

Is het handig om bij valkjes die niet gewend zijn buiten te zijn een sooet klamboe over de kooi te leggen? Vogels die wel vaak buiten zijn schrikken natuurlijk niet meer zo van een hommel. Maar nu met ook nog eens de wespentijd is het misschien een goed idee?

Gr Tanja

Tamireya

Mijn poging om ze naar buiten te zetten was helaas mislukt dus voor mijn vogeltjes geen zon helaas  :(

Ik had net de keukendeur open gedaan en de vogies begonnen al vrolijk geluidjes te maken toen die  :censuur hond van de buren begon met blaffen....helaas is dat zo een kleffer, die heel slecht stopt ermee, dat ik de vogels maar weer naar binnen gedaan heb want het contact is op dit moment helaas niet het beste met hun  >:(

Ikzelf kan amper door mijn eigen tuin lopen zonder dat de hond ermee begint...

Een klamboe vind ik een erg goede idee, weet niet of iemand dat al is gedaan heeft...maar op zich zou dit toch een goede oplossing kunnen zijn om te voorkomen dat er kleine "enge" beestjes in de kooi komen en de valkjes in paniek raken  :)

Downundah

Ik zou willen dat ik wat eerder het " licht" had gezien;) en met deze oplossing had kunnen voorkomen dat mijn schat de vleugels had kunnen nemen. Tja, was mijn eerste valk en doende leert men.

Jammer dat het feestje voor jouw valkjes niet doorgaat vanwege zo'n blaffer!

Gr