11 mei 2025, 23:06:20

ramen

Gestart door mariska79, 9 juli 2011, 10:08:16

« vorige - volgende »

mariska79

Ik was lekker aan het rond neuzen hier op het forum en kwam foto's tegen met vogels die buiten hun kooi zaten terwijl de ramen onbedekt zijn.

Wij zelf doen hier altijd de gordijnen dicht. Maar die zijn donkerblauw en dan is het pikkedonker in huis. Tuurlijk doen we dan het licht aan, maar het zou fijner zijn als ik ook mijn vogels kan aan leren om niet tegen de ramen aan te vliegen, om zo de energie rekening te verlagen (ze gaan hier doordeweeks vanaf 15.30 tot +- 23.30 er uit)

Of hebben jullie ander tips of ideeën?

Cherro

Wij hebben hier 2 lichte rolgordijnen en daarover 2 donkere over gordijnen.

Als ze overdag uit de kooi gaan dan gaan alleen de rolgordijnen omlaag, dat is voldoende, en s'avonds zijn de overgordijnen zoiezo dicht.

Dus: Lichte rolgordijnen kopen ;D Even een aanschafprijsje, maar jarenlang plezier, én veilig voor je valkjes ;) en uiteindelijk goedkoper dan telkens de lamp aanzetten ;D *lol*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Sorella

Ons raam bestaat uit 2 gedeeltes, het bovenlicht is 50 cm daaromder 1.80. De rolgordijnen zijn dicht tot het bovenlicht bedekt is, de rest van het raam dus niet. Op de vensterbak staan 2 grote vazen (met niets erin) en dat is het, hier zijn ze nog nooit tegen het raam gevlogen. Ze zitten wel graag op de vaas naar buiten te kijken of erin te tetteren. Joep is er 1 keer ingegleden. Ik vond bowie al zo,n herrie maken en zij keek telkens naar de vaas en ik miste Joep die zat dus in de vaas :)

Rissiejjj

Ik heb hier onderaan zo'n 40 of 50cm plakplastic.
Ondoorzichtig maar het licht komt er wel volledig door.
Dus tot daar de rolgordijnen dicht. Voldoende licht in de kamer en toch vliegen ze er niet tegenaan.
1x vergeten de rolgordijnen dicht te doen en had gelijk Clown tegen het raam, dus ik kijk wel uit.
Maar met plakplastic werkt perfect gelukkig.

Jeroenw

Bij mij vliegen ze niet tegen het raam om dat ze weten dat het een raam is , kennis laten maken met de raam maar dan op een vriendelijke manier dan hey ,niet tegen de raam aan laten vliegen  ;D

Grapje

Gr. Jeroen