29 maart 2024, 14:58:33

allebei uit het blok, is dat normaal?

Gestart door cynthia, 10 augustus 2011, 10:07:11

« vorige - volgende »

cynthia

hooi,
weer even een vraagje, is het normaal als alletwee de ouders uit het blok zijn? want ik dacht dat altijd 1 van de 2 in het hok moest blijven om de jongen warm te houden, ze zijn nu zo'n 10 minuten eruit en nu nogsteeds en ik ben bang dat ze hun nestje hebben afgestaan

Groetjes Cynthia

Tamireya

Hoi Cynthia,

Hoe oud zijn de donsjes?

Bij mij zijn de ouders naar +/- 1 1/2 weken samen uit het blok gegaan voor zo´n 10-20 min en desto ouder de kleintjes werden is de tijd, dat ze buiten waren langer geworden.

cynthia

de donsjes zijn: 6/5/4/1 dag(en) oud nog heel jong dus, op dit moment zijn ze wel weer terug maar was tog even schrikken omdat ik dacht dat dat niet zo hoorde :P

Groetjes Cynthia

Tamireya

Ja dat snap ik, had ik ook de eerste keer dat ze samen uit het blok waren....en maar hopen dat ze heel snel weer terug gaan  ;D


Cherro

Het verschilt ook heel erg per koppel.

Ik heb hier een koppel dat om en om broed, en s'nachts er beide opzit, en een koppel dat echt alles de gehele broedtijd en opvoedtijd samen heeft gedaan, dag in dag uit samen in het blok, omstebeurt eten, maar zelden dat de jongen zonder een warm kussentje boven hun hoofd kwamen te zitten op een enkele keer na ;-)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!