28 maart 2024, 10:38:03

Valken blijven roepen help!!

Gestart door Alexandra, 9 augustus 2011, 10:14:01

« vorige - volgende »

Alexandra

hoi allemaal,

we zijn buiten bezig met het bouwen van een voliere ... nu zouden daar eerst alle valken in gaan maar we hebben besloten om de tamme valken binnen te houden en de niet tamme valken naar buiten te doen.
Deze heb ik inmiddels al buiten zitten in een tijdelijke kamer voliere met een dak erboven ... nogmaals dit is maar tijdelijk ... Alleen het euvel wil, dat ze blijven roepen, ze zitten met zn 2-en (man en pop) vermoed dat de man blijft roepen (gillen) naar wat dan ook ...

Helaas begon het vanmorgen al om 06.45 uur waardoor ik wakker werd en dat is toch niet echt de bedoeling, ik ben nu dus ook bang dat ik gedonder met de buren ga krijgen als hij al smorgens vroeg begint...Wat nu te doen????

ik hoop dat iemand mij kan helpen, anders zal ik ze weer naar binnen moeten halen maar dan zal ik ze denk ik moeten gaan herplaatsen of wat dan ook ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Rianne

Ik heb dit ook gehad, uiteindelijk was de oplossing om verduisterende gordijnen op te hangen op de vogelkamer. In het donker roepen ze namelijk niet naar elkaar.
Valkparkieten roepen naar elkaar, je popje zal ook meeroepen.
Uiteindelijk heb ik alle valken op een mooie dag in de buitenvoliere gedaan, ook de tamme en die zijn gewoon tam gebleven.

milaja

ik heb hetzelfde.
een paar buiten en de tamme binnen.
ze roepen inderdaad naar elkaar maar zolang de buren niet klagen is het geen probleem toch.
in de zomer maanden als je meer open hebt staan zal het ook erger zijn.
in de winter zijn ze rustiger.
ik doe de tamme niet naar buiten,veel te gezellig binnen.
en al zal je alles buiten hebben maken ze nog steeds geluid hoor.
ze roepen ook niet 24 uur per dag naar elkaar
en met verduisterende gordijnen verschuif je het naar een later tijdstip,roepen zullen ze altijd wel.
een vogel die geluid maakt,leeft.

Rianne

Klopt, als de gordijnen open gaan, dan zullen ze wel roepen. Maar ik denk dat de buren ze liever om half 9 horen bijv als half 7 ;D

Alexandra

nog even een aanvulling.. de valken buiten zijn aan het roepen en aan het "gillen" ... De valken die binnen zijn hoor je niet :)

Dus dat van die verduisterende gordijnen gaat niet helemaal lukken ;) ben ik bang hahaha

kreeg ook al een tipje via de sms om er savonds een kleed of wat dan ook overheen te hangen ... maar het gekke is ... we hebben de "gillers" vanmiddag toch maar weer even heel snel naar binnen gehaald en dan is het over ...

dus wat is jullie advies, toch maar weer naar buiten en dan doorzetten? of zorgen dat ze in een nachthok kunnen? hebben jullie dan geen "gillers" in jullie voliere??

grts 

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

animallovertje

kan je niet voor een soort gordijn buiten zorgen?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

sepke

Wij hebben in mei vorig jaar onze twee valkjes ook van binnen naar een buitenvoliere verhuist, en ook wij kwamen voor het probleem te staan dat ze s'morgens vroeg luidruchtig de nieuwe dag aankondigden. Dit was voor ons zelf en de buurt niet echt prettig als met warm weer de ramen v.d. slaapkamer open staat.

We hebben m.b.v. een laken over de voliere het tijdstip van ontwaken v.d. valkjes wat gerekt maar het blijft behelpen.

De oplossing die wij hebben toegepast is een binnenvoliere in de garage met een luik naar de buitenvoliere. De valkjes inmiddels zes in getal, worden alleen binnen gevoerd. Als ze tegen de avond naar binnen gaan dan sluit ik doormiddel van een schuif die ik van buiten de voliere kan bewegen het luik af.

De volgende dag gaat het luik laat in de morgen weer open.

Het is wel verstandig om de eerste week de vogels alleen in de binnenvoliere te houden zodat ze weten waar gevoerd wordt. Ze hebben het binnen zo naar hun zin dat er dagen bij zijn dat ze helemaal niet naar buiten komen.

M.v.g. Sepke

Binnenvoliere


Buitenvoliere


M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet