15 mei 2025, 21:59:26

veel schilfers en veertjes ???

Gestart door marley, 13 augustus 2011, 14:23:05

« vorige - volgende »

marley

Hallo iedereen...

ik had een vraagje me valkje van 7 maanden verliest laatste tijd overdreven veel veertjes en huid schilfertjes hij zit ook de hele dag ze eigen te wassen en vallen dan veel schilfers op de grond hoe komt dit?
wil al de dierenarts bellen maar vraag het maar ff zo?

alvast bedankt

http://imageshack.us/photo/my-images/4/img0911fz.jpg

dit is van even op me been zitten allemaal schilfertjes.. ???

Downundah

Hoi, ik denk dat jouw valkje in zijn/haar eerste rui zit. Was bij mijn valkje ook altijd zo. Als ze zich had zitten poetsen op mijn schouder of been dan zat er ook zoveel op. Kan zijn dat iemand een andere mening heeft maar vooralsnog lijkt het mij niet iets om je zorgen over te maken.

Gr Tanja

mariannenl

dat is vermoedelijk de rui

Als ik nu buiten in mijn voliere kijk vind ik veren in overvloed, nu het broeden achter de rug is komt de rui

aan het aantal veren wat je vindt zou je denken dat er een slachtpartij heeft plaatsgevonden maar aan de vogels ik niks te zien !

Als er wat wit poeder afkomt ( bij papegaaien is dat bij de grijze roodstaart gering, maar bij kaketoes veel erger) is dat geen teken van ziekte maar heel normaal

Houd de veren in de gaten, zo lang ze geen rare vorm hebben met rare uitstulpingen waar je nog bloed in zit zitten is er niks aan de hand

Eventueel ei- en krachtvoer verschaffen.

Marianne

marley

Bedankt voor jullie reactie's!

dan word het maar even afwachten totdat hij uit de rui is.. hoelang duurt dat ongeveer?

nogmaals bedankt