29 april 2024, 17:04:27

Harry

Gestart door Demellie, 13 oktober 2011, 10:02:49

« vorige - volgende »

Demellie

Dank je wel Jaimy. Ben zo trost op mijn groepje malloten! hahaha. :) Nooit een saaie (of stille) dag bij ons!

Hij heeft vreselijk veel verlatingsangst. Als ik te lang geen aandacht geeft of te lang in een andere kamer zit, is het gillen geblazen. En soms is het kettingreactie en gaat ze allemaal te keer. LOL.

Er is nu meer vooruitgang. Hij zegt wat vaker hallo tegen me (niet tegen mijn vriend, LOL) en ik mag kusjes geven (mijn vriend mocht dat tot nu toe nog maar 1 x en alleen buiten de kooi). Hij vind 'piekeboe' erg leuk om te spelen, hij is verzot op zijn doek. En als de muziek aanstaat, danst hij gezellig met me mee :D.
Hij doet altijd heel veel moeite om mij aan het lachen te maken en als ik me rot voelt, staat hij klaar bij de tralies om me 'op te vangen' (De rest van de avond gilt hij ook niet). Hij is erg voorzichtig/zorgzaam met me en hij lijkt soms te willen kroelen, maar hij vind dat nog erg eng. Vergelijken met mijn vriend ben ik een dwerg, vergeleken met Harry ben ik een reus, hihi. Hij vind nieuwe dingen eng, maar als het van mij komt, dan is hij ook heel nieuwsgierig.
Voorbeeld: zette vorige weekend de kerstdoos (grote doos) voor zijn kooi. Mijn vriend zegt: 'ahhh, doe nou niet, dan wordt hij bang'. Nou meneer had nergens last van, hing in de tralies en zodra ik begon met uitpakken, werd hij helemaal hyper. LOL...

Na paar maanden zijn ze wel een beetje aan elkaar gewend/elkaar geaccepteerd. Als mijn vriend nog in bed ligt en ik ga weg, dan heeft Harry de neiging te gillen. (AHHHH) Mijn vriend zei dat Bubbles (oudste grasparkiet) het zat was, een gil gaf en het was weer rustig. Dus ze houden elkaar goed in toom, hahha.
Harry heeft ook iets bijzonders geleerd. Als valkparkiet van een Kobalt parkiet (papegaai-achtig) en dat is: iets beet pakken met zijn poot. Als ik eraan denk, krab ik nog op mijn hoofd, maar we zagen het allebei, dus ik ben niet gek(er). Ik heb geleerd dat een valkparkiet afstamd van de parkieten en die pakken nooit wat vast met hun pootjes.

Conclusie: Harry is net zo vreemd als het vrouwtje, LOL.

Jaimy

Wat een leuk verhaal weer! Het is altijd zo leuk om de karakters van je vogels goed te kennen. Wat ze leuk vinden en wat juist niet. alsof je het over mensen hebt! Goed dat bubbels hem een beetje in toom houd..scheelt een hoop herrie ;) Dat van vastpakken met het pootje, doet de een wel en de ander niet..miss heeft het inderdaad te maken of ze ook met andere soorten parkieten in het hok zitten en het dus overnemen! Mijn tamme valkje deed het ook..vooral met chips eten en tijdens een liedje.. :D

Demellie

hahaa Jaimy wat leuk! :) Ik wist niet dat de ene vogel de andere niet was.

Ze leren enorm veel van elkaar en dan voornamelijk de les: hoe kan ik spullen slopen en door mijn kooi gooien :D. Bubbles krijgt alle eer in deze les, LOL. Zo heeft Charlie (grasparkiet), als laatste, geleerd om kusjes te geven. In het begin probeerde ze te bijten, maar nu niet meer.

Vingers zijn nog niet Harry zijn favoriet. Net weer geprobeerd dat hij op mijn vinger komt zitten, maar de ene dag gaat het beter dan de andere dag. Ik kon net wel kusjes geven. Denk dat ik op dat moment te veel van hem wilde :$. En dan blijft de plaat hangen, hihi, dan herhaalt hij een geluidje tig keer. Als ik dan omdraai en tegen mijn vriend zegt: 'hijs kapot' Dan blijft Harry je net zo lang aankijken, totdat je weer kijkt en gaat hij vrolijk verder. LOL. Vroeger had je zo'n nep vogel, die kon je aanzetten, dan 'zette' hij zijn vleugels wijd en begint te zingen/praten. Weet niet of je die ken, maar dat is net Harry! Enige verschil is dat Harry echt is en dan heen en weer op zijn stokkie loopt. Want we moeten natuurlijk allemaal naar hem kijken, hahaa.

Zo kan Elmo lachen (giechelen) en Harry leert dat ook. Elmo kan ook het bouwvakkers-geluidje. Erg komisch als je voorbij komt en fluit zo naar je, je zegt dank je wel en hij begint te giechelen... Ze weten donders goed wat je zegt hoor, hahaha.