los vliegen in een "leegstaande" slaapkamer

Gestart door ptje, 7 augustus 2011, 20:59:49

« vorige - volgende »

ptje

Vanavond zat ik eens een beetje te brainstormen over de huisvesting van onze toekomstige aanwinsten.
Ze zouden zowiezo los mogen vliegen in de kamer als er iemand in huis is en we hebben zowiezo een grote kamervolliere maar zou het een idee om ze in de kleinste slaapkamer te houden waar ze gewoon naar believen zouden kunnen vliegen?
Misschien komen ze dan aandacht te kort ??
Wie houdt er nog meer op die manier zijn vogels?
We zouden natuurlijk de hele kamer vogelvriendelijk inrichten, dat spreekt vanzelf.

sepke

7 augustus 2011, 21:28:19 #1 Last Edit: 7 augustus 2011, 21:35:44 by sepke
Dag ptje,

Wij hebben onze twee valkparkieten de afgelopen winter ook in een slaapkamer gehuisvest. Het ging prima met wat aanpassingen zoals een net voor het raam. Ze gingen dan vaak aan het net hangen om naar buiten te kijken zoals een vogel aan het gaas gaat hangen in een volière.

Verder kunnen wij de raam op de klik zetten om te luchten maar de opening is klein genoeg zodat ze niet kunnen ontsnappen. Let wel op dat ze niet in de tocht zitten.

Bij extreme kou buiten plaatsten we de valkjes ook wel eens in de papagaaienkooi waardoor ze een uurtje op de overloop bivakeerde waardoor het raam op de slaapkamer even helemaal open kon voor de nodige ventilatie.

De papagaaienkooi stond wel standaard in de slaapkamer maar dan wel open, slapen en eten deden ze altijd in de kooi.

Inmiddels zijn ze verhuist naar de nieuwe volière die gedeeltelijk in de garage en gedeeltelijke buiten staat.

Hier wat foto's van de voliere, zie laatste bericht van de pagina. http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10885.30.html

Maar samenvattend kan het zeker in een slapkamer, onze ervaring was positief. Wel voldoende tijd en aandacht blijven geven.

M.v.g. Sepke
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

bobbie

Ik heb mijn vogels ook in een vogelkamer (8 x 4 m) met daarin een zithoek, een computerhoek, een tv - hoek. Ik verblijf daar meer dan in de huiskamer en mijn man hangt er tegenwoordig ook steeds vaker rond  ;)

's Avonds gaan de vogels wel in hun eigen kooi om te slapen. Deurtjes gaan dan dicht.

Groetjes, Nel