23 mei 2025, 01:51:55

vrouwtje dood, mannetje alleen

Gestart door jcm, 1 augustus 2011, 09:21:59

« vorige - volgende »

jcm

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij daar goed advies over kan geven:

2 weken gelden zaten mijn man en pop op eieren. De pop heeft toen op de tocht gezeten en is doodgegaan toen ze op de eieren zat. Het mannetje heeft haar opgeschoven en is verder gaan broeden. (het vrouwtje heb ik toen weggehaald) Dat heeft hij anderhalve dag volgehouden, toen moest hij gaan eten. Ik heb toen de eieren geschouwt en zag dat ze niet bevrucht waren. Die heb ik weggehaald en ook het broedhok. Sindsdien doet hij niets anders dan krijsen de hele dag, zo hard en ook af en toe zenuwachtig over zijn stok rennen. Nu wil ik een nieuw vrouwtje voor hem kopen, omdat hij beslist niet krijstte toen hij samen was. Is dit een goed idee en zal dat helpen om hem rustiger te maken?

Ik hoor graag jullie mening, met vriendelijke groet, JCM uit Utrecht

mariska79

Hoi jcm,

wat vervelend dat je pop is overleden, gecondoleerd.

Jou mannetje krijst en schreeuwt idd om dat hij zijn vrouwtje zoekt/kwijt is.

Een nieuwe dame voor hem zou wel leuk zijn, misschien dat hij de eerste dagen nog om zijn vrouwtje zal blijven roepen.

Maar dat wordt wel minder

falco2

Inderdaad een nieuw vrouwtje zou een goede oplossing zijn voor hem. gecondoleerd met het verlies van je pop

Bello

Als je valkje weer een popje heeft, is de kans groot dat hij minder of stopt met schreeuwen.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

jcm

Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuw popje gekocht en Jannes is weer helemaal blij. Dank voor je goede advies Mariska79!!!

Hij heeft gelijk bij het zien van het nieuwe popje (=Antje) zijn snavel gesloten,na 1 uur al te knuffelen en na 1 dag zat hij al met haar te paren! Het gaat dus hartstikke goed!

Nogmaals bedankt voor de reacties en adviezen.

Met vriendelijke groet, JCM uit Utrecht