29 maart 2024, 00:43:06

Tilburgse Kietjes

Gestart door Denise1991, 21 juli 2011, 18:34:25

« vorige - volgende »

Denise1991

Hallo

Wij zijn 7 valkparkietjes uit tilburg en we stellen ons voor op ons eerste dagje hier op het forum. wantja jullie moeten wel weten wie wij zijn voordat je ons dagboekje kan lezen.

We beginnen met Wiebel van 4.5 jaar oud.


Halloo!! ik ben wiebel en ik woon nu 2 jaar bij mijn baasje vantevoren heb ik bij haar beste vriendin gewoond maar die vond katjes leuker! vindt ik niet erg hoor want nu heb ik 6 vriendjes erbij! ( sst niet zeggen eigenlijk heb ik er 7 maar zeg dat maar niet tegen mijn baasje)

zo nu gaan we verder met Ollie een hele drukke jonge man met veel praatjes maar als ik wil knuffelen is het maar een schijtertje hoor! hij is van maart 2010 dus iets ouder als een jaar.


dan gaan we naar Chicko mijn allerbeste vriendin mijn baasje heeft haar gekocht in de dierenwinkel dus we weten niet hoe oud ze is .. wij denken een jaartje of 5 a 6 heel rustig meisje en houd er niet van als ze alleen de kooi uit moet want dan krijst ze alles bij elkaar


dan gaan we naar polly, de oudste van het stel,
hij is 8 jaar oud, zingt danst en telefoneert met zijn pootje, soms vraag ik me af wie hij belt, hij is nu vanaf september bij ons heeeel verhaal vind mijn baasje niet zo leuk hahah, nou dit is u'm.

( polly ) Nee wiebel ik wil niet op de foto!
(wiebel) jaa maar het is voor het valkparkiet forum
(polly) Zucht, vooruit.


Oke dan gaan we verder met BooBoo
Een jong beestje waarvan mijn baasje dacht dat ie een half jaar oud was maar we zijn er net achter dat ie een stuk jonger is ( foto's van valkjes van andere mensen ) nu denken we dat ie  misschien 2 maanden is


Dan gaan we naar lemon die is ongeveer net zo oud als booboo
Triest verhaaltje die heeft mijn baasje gehaald bij iemand waar hij geplukt werd op de borst. moest nog 1 keer per dag uit het spuitje eten krijgen. het ergste is .. ollie vond het leuk om zijn/haar kopveertjes er ook af te trekken toen was lemon kaal O.Oen zit nu in een apart kooitje maar lemon heeft hem wel teruggepakt ( ollie moest naar de vogelarts omdat hij boven zijn oogje was gebeten door lemon (gelijmt) helaas heeft hij er niks van geleerd
Dit is lemon!! niet lachen hoor :P

Wiebel ga weg met die camera mijn haar zit nieeet!!

En dan hebben we snowy een raar klein beestje hoor ik moet er niks van hebben helemaal wit brrr lijkt wel sneeuw. die krijgt nog om de 6 uur van het baasje eten met de spuit .. en zit af en toe bij ons in de kooi om kennis te maken maar als baasje weg gaat of gaat slapen zit ie in een mooie bak met knuffel en al
nou dit is snowy


overdag doen we lekker slapen eten drinken en de mannen heeel hard zingen .. en ik ik krijs vrolijk mee als ik iemand op de trap hoor!!!

Tot snel allemaal!

samantha21

welkom op dit forum en ontzettend veel plezier met je dagboekje! Vind het nu al leuk om te lezen  :)
en een super valkjes heb je! zien er ontzettend mooi uit  :)

Denise1991

Dankjewel!! :D:D

Wij vinden het ook ontzettend leuk om hier te zijn :D

Cherro

Welkom en leuke start van een dagboekje :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Denise1991

Citaat van: samantha21 op 21 juli 2011, 18:40:07
welkom op dit forum en ontzettend veel plezier met je dagboekje! Vind het nu al leuk om te lezen  :)
en een super valkjes heb je! zien er ontzettend mooi uit  :)



heey jouw storm lijkt ontzettend op mijn polly

kijkmaar haha.. mijn directeur noem ik het hij kijkt zo streng.

 

Denise1991

22 juli 2011, 02:45:38 #5 Last Edit: 22 juli 2011, 02:50:30 by Denise1991
hallo hallo

Ollie hier :D



( dit is trouwens wat lemon met me heeft gedaan naast mijn mooi sprekend oogje)

zo de dag is al flink op zijn einde, maar het baasje was bezig met een mooi plaatje voor onder onze posts.. wij vinden hem heel erg mooi geworden, ondertussen wij hebben lekker zitten dutten en af en toe op de laptop komen zitten om daar op te poepen :D:D
ook zat ik samen met booboo lekker boven op de kooi te zingen en herrie te schoppen :D gnagnagna 8)


Snowy heeft ook weer lekker gegeten en viel daarna als een blok in slaap echt heel lief.
ik heb zelfs wat foto's kunnen klikken





en nu ga ik heeeel snel slapen want de andere zijn al lang in dromenland :D maar ik ben jong en stoer ik houd het nog wel ....zzzz.zzzzZZZZ.....ZZZZzzzzz..zzzzzzz 

samantha21

Citaat van: Denise1991 op 22 juli 2011, 02:31:05
Citaat van: samantha21 op 21 juli 2011, 18:40:07
welkom op dit forum en ontzettend veel plezier met je dagboekje! Vind het nu al leuk om te lezen  :)
en een super valkjes heb je! zien er ontzettend mooi uit  :)



heey jouw storm lijkt ontzettend op mijn polly

kijkmaar haha.. mijn directeur noem ik het hij kijkt zo streng.

 


misschien verre familie  ;)

Denise1991

misschien wel ja :P alles zou kunnen :P

Denise1991

halooo Chico hier :D:D

Oe oe oe Een mooie update :D:D
vanmorge was het baasje telaat wakker om snowy te voeren..
toen ze wakker werd ging ze al rennend eten maken voor snowy toen ze terug kwam moest het eventjes afkoelen.
wat gebeurt er .. snowy was zo ongeduldig dat ie naar haar to VLOOG oftewel :D vandaag zijn eerste fladders :D hij belandde hier


Volgesmij srok hij er zelf van :P :o
toen vond ie een snippertje papier ook leuk om op te knabbelen :P 8)


Maar het eten vond ie het lekkerst :P wat een geluidjes allemaal zeg toen baasje het spuitje ging vullen dacht ik dat snowy gek werd zoveel gekrijs hahahahah