28 maart 2024, 20:04:18

ringen

Gestart door mellanie, 25 juli 2011, 20:26:38

« vorige - volgende »

mellanie

hoi allemaal,

wij hebben nu ons 2 nestje en er zijn 4 donsjes uit gekomen. Het eerste nestje heeft er in eerste instatie 5 opgeleverd maar er zijn er 2 over gebleven. Deze hebben we niet geringt. Aangezien dit nestje naar de vogelkerlder gaat denk ik dat ze nu wel geringd moeten worden. Hoe moeten we dit doen en hoe komen we aan ringen? Waarom worden de vogels eigenlijk geringd en moet dit ook echt?

Rianne

Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt, maar waarom ga je verder met kweken om vervolgens je jongen naar een dierenwinkel te brengen? Niet elke dierenwinkel legt hun vogels in de watten, en dan druk ik het nog errug voorzichtig uit. Daar ben je toch niet voor bezig?
Wat de ringen betreft, dat zul je aan de winkel moeten vragen. Ik denk zelf van niet want er zitten meer vogels in de winkels zonder ring als met. Ringen is handig voor het terughalen van de kweker, en voor het aflezen van het geboortejaar. Wat wel weer handig is voor de dierenwinkel wat die zeggen standaard dat de vogels 3 maanden oud zijn...
Voor EK's is ringen verplicht, aangezien je daar alleen met eigen kweek aan mee mag doen.

mellanie

Nee wij kweken absoluut niet om de jongen naar een dierenwinkel te brengen. We hadden alleen alweer eitjes voor we er erg in hadden en ik zag het pas toen ze al bevrucht waren. Morgen ga ik ook nepeitjes halen zaodat ik die in het hok kan leggen als er weer eitjes komen maar ik kan geen eitjes weghalen die al leven zeg maar hahaha.

Cherro

Maar waarom dan niet gewoon via hier, of marktplaats of iets dergelijks een thuis zoeken en ze dan maar naar een dierenwinkel te brengen?
???

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

mellanie

Wist niet eens dat dat kon. Maar ze staan erop ;-) dank je wel voor de tip