1 mei 2025, 20:24:24

Veranderd gedrag bij man

Gestart door Maaike13, 27 juli 2011, 23:25:27

« vorige - volgende »

Maaike13

Hoi,

Ik heb 1 valkje die zich anders gedraagt dan normaal. Het is een man die samen zit met nog 4 andere valkjes (2 mannen en 2 popjes). Normaal was hij de machoman. Veel kabaal en de andere valkjes gingen hem uit de weg. Maar de laatste tijd zit hij constant in slaappositie. Hij eet en drinkt wel. Reageert ook op de anderen maar is een stuk rustiger dan vroeger.  Moet ik me zorgen hierover maken of is het gewoon een gedragsverandering.

Groet,
Maaike

Sanna

Hallo Maaike,

Ik weet niet hoe oud je valkje is? Het zou kunnen zijn dat hij wat ouder (bejaarder) wordt en zich daarom rustiger is gaan gedragen. Maar het kan ook zijn dat hij ziek is en dan zou je zo snel mogelijk contact op moeten nemen met een dierenarts (klik hier); valkjes laten namelijk pas wat merken als ze heel erg ziek zijn. Maar ik kan zo niet voor jou beoordelen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ga voor jezelf na of er de laatste tijd iets veranderd is en zo ja, wat dan. En neem dan even telefonisch contact op met een dierenarts voor raad, wat je het beste kunt doen. Succes.

Vriendelijke groet,
Sanna

Maaike13

Hoi Sanna,

Dank voor je reactie. Ik vertrouwde het zelf ook niet dus ben ik naar de dierenarts gegaan. Hij zei dat het een bacteriƫle infectie was. Ik heb antibiotica meegekregen en nu is het even afwachten hoe het verder gaat.

Groet,
Maaike

Sanna

Hoi Maaike,

Wouw, ik ben blij dat je zo adequaat gereageerd hebt. Anders was het veel slechter afgelopen. Veel succes, ik hoop dat de medicijnen gauw aanslaan.

Groetjes, Sanna