29 april 2024, 08:52:35

eitje

Gestart door eugeen1985, 29 juli 2011, 15:26:24

« vorige - volgende »

eugeen1985

Hallo ik heb 2 valkjes en 1 pop ze heeft maand 1,5 geleden 2 eitjes gelegt maar ze gaat er niet op zitten om te broeden ?
wat kan ik hier aan doen ?

Tamireya

Hallo Eugeen,

Daar kan je niks aan doen. Of ze broeden of ze laten het.

Hoe lang zit ze al niet meer op de eitjes of heeft ze helemaal niet gebroed in deze tijd?

Heb je de eitjes wel eens geschouwt of ze bevrucht zijn?

eugeen1985

ik heb de pop nog geen enkele keer op de eitjes zien zitten sinds dat ze de eitjes heeft gelegt maar toen ze de eitjes heeft gelegt zaten ze in een ander kooi en ze zat toen op de stok dat ze het eitje legde en is op de bodem van de kooi gevallen en was een beetje gebarsten ik heb de eitjes toen in het broednestje gelegt maar ne het schijnt mag je niet met je handen aan de eitjes komen dut ik heb de eitjes nu weggegooit en hopelijk zal ze nieuwe eitjes gaan leggen.

nog een ander vraagje ik heb een pop en een jonge en de pop haalt soms naar de jonge agersief uit is dit normaal dat ze naar elkaar pikken ?

Tamireya

Je mag heus wel aan de eitjes komen, zo heel erg is dat niet. Veel kwekers schouwen de eitjes en velen nemen ze dan ook even in de hand  ;)

Zoals ik het dus begreep zijn ze dus in die tijd van de eitjes "verhuist" in een andere kooi en hadden ze ook geen nestblok?

Dan zal het waarschijnlijk aan die veranderingen liggen waarom ze daar niet op ging.

Was het de eerste keer dat je popje eitjes gelegd had en hoe oud zijn de valkjes?

Of het gedrag normaal is weet ik niet. Mijn koppel pikt ook wel eens naar elkaar maar zitten kort erna weer lekker met elkaar te kroelen  ;)
Misschien weet iemand anders da nog wat beters over te zeggen.

eugeen1985

de valkjes zitten nu sinds 2 dagen van afgelopen woensdag in een groete kooi
ze zijn alles 2 ongeveer 1,5jaar oud of iets ouder ongeveer he

nestblok heb ik niet enkel een broednestje
de kooi is (eigelijk papegaaien kooi) waar ze nu in zitten is groter dan de vorige
l 150cm
b 75cm
h 180cm

Jeroenw

Begrijp ik het goed een broednestje  ???
Nee logisch dat ze niet ging broeden ze hebben broedblok nodig
En de eieren waren gebarsten om dat ze gevallen waren

Als je jongen wil dan is  er een broedblok nodig
Dan heb je meer succes