9 mei 2025, 18:37:11

boze Spooky

Gestart door spooky, 13 juli 2011, 14:57:22

« vorige - volgende »

spooky

Hallo ik heb een valkparkietje van een jaar oud, genaamd Spooky is een mannetje, watis het probleem hij vertoond macho gedrag en maakt paar bewegingen op mijn voeten, nep vogeltje in de kooi gedaan mis gigantisch aggressief in de vlucht aanvallen bijten,
Nep vogeltje weg gehaald en nu paar bewegingen op de rand van de kooi en nog bozer dan hij al was daarvoor.
Wie weet hoe ik het aan moet pakken, normaal is ie een knuffellaar en kusjes geven etc etc. Nu paren op de kooirand en piepen de hele tijd sta je 3 meter van de kooi af pakt ie je of op schouder zitten en dan pikt ie in je wang?
Wie heeft tips voor me?
Alvast bedankt

ptje

Het is misschien een optie om een maatje voor hem te zoeken want  zoals ik hier wel eens gelezen hebt gaat een mannetje paargedrag uitoefenen bij een mens als ie geen soortgenoot als partner heeft.

Valkparkieten-030

Beste,
dit is idd paargedrag uit oefenen.
Je kan er een popje bij nemen,
( als je van plan bent te kweken )
dit valkje is toe aan een pop  ;)

Gr.

Sorella

Onze eerste valk was verliefd op onze kat. Hij liep altijd heel macho en fluitend achter haar aan en ze aten samen kattenvoer.
Hier heb je niets aan en ik raad het je ook niet aan om een kat erbij te nemen. maar ik vond het zo leuk toen dat ik het toch wou vermelden.

Landiej

Spooky is inderdaad toe aan een maatje! De agressie komt waarschijnlijk voort uit frustratie. Best begrijpelijk natuurlijk ;)