28 maart 2024, 19:36:59

Hoi

Gestart door BabyValkje, 22 juli 2011, 02:18:37

« vorige - volgende »

BabyValkje

Hallo Ik ben niek en 13 jaar
Ik woon te Zulte en ik ben kweker van grasparkieten en Dwergpapegaaitjes, ik voed regelmatig parkietjes of Papegaaitjes op van mezelf die ik dan tam verkoop ,
Wat ik ook doe is beroep voor opvang dit betekend dat bv jongen die verstoten zijn door de moeder hier ook terecht kunnen en met de spuit opgevoed worden .
Meestal zijn dat grasparkietjes ,Kanaries,Dwergpapegaaitjes
maar vanmorgen stond er iemand aan mijn deurtje met een Valkje van 4 weken oud die de moeder wijgert eten te geven
De kweker had al van mij gehoord en bracht het vogeltje naarm mij nu ik heb nog nooit eerder een valkje opgevoed Dus ik weet niet precies hoe dik die krop mag zitten en is dit ook A21 ? Van die warmte lampen enz gebruik ik niet ik heb al honderden vogeltjes opgevoed en gebruik alleen een bureau lampje wat zavel en een handdoekje ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad ermee en ook dit valkje heeft het goed warm maar dus mijn vraag is

Hoe dik mag dit kropje zitten op 4 weken ?
Wanneer eten valkjes zelf ?
Zijn deze makkelijk tam te maken ?
Wat hij ook soms doet is krijsen als mijn mama hem eens pakt of ik soms even niet kijk naar hem bv als ik op de pc zit hoe komt dit ?
Wat zijn de lekkerneitjes voor deze kleine diertjes?
Grtjs niek en alle info is welkom !

Cherro

Voor een 13-jarige ben je nog wel heel laat op zeg  :o :o :o

Over valkjes, valkjes doen vaak dat geluid als ze vragen om eten, of als ze schrikken, dan kunnen ze ook een sissend geluid maken zoals een kat.

In principe is het opvoeden het zelfde als met parkietjes.

Er staat hier op de site een voerschema met hoeveel ML je ongeveer aan kunt houden, gemiddeld genomen. Als ik me niet vergis staat deze hier in de topiclijst ergens boven.
Ik kan hem zo snel ff niet vinden.

De krop mag niet te vol zijn, dan kan hij scheuren, of verzakken, en dan ben je verder van huis.
A21 kan prima, ik gebruik a19, maar a21 is ook prima.

Tam maken is makkelijk bij valkjes, als je ze veel aandacht en liefde geeft krijg je dikke knuffelkonten ;)

Lekkernijtjes voor valkjes, wanneer ze oud genoeg zijn, hier doe ik het vaak vanaf 4,5 week, dan komt er een stengel trosgierst bij in, en een bakje met iets nat eivoer en een bakje grasparkietenzaad zonder grote zonnebloempitten zodat ze kunnen gaan leren pellen.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

BabyValkje

Hoi ,
Ja ik sta dan ook om het uur op om te kijken hoe het met het valkje gaat .Want ik heb al vershillende keren gehad met mijn ficheries dat ze de 1ne keer 2 uur door kunnen en de andere keer na een uur de krop al leeg is .Volgens de kweker die hem gebracht heeft is hij 4 weken ik denk wel dat het zo iets is ook ,een naam heb ik ook nog niet gevonden iemand sugesties ?