29 maart 2024, 14:59:49

Krop

Gestart door Clauw, 25 juli 2011, 08:36:40

« vorige - volgende »

Clauw

Hoi,

M'n valkparkiet vond ik gisteren al anders doen (rustiger)

En nu deze ochtend gooit ie z'n krop steeds leeg. Hij schudt zich uit en er komen zaadjes uit. Moet ik langs de dierenarts denk je??

Alvast bedankt.

Sanna

Hoi,

Zeker even zo snel mogelijk langs de dierenarts! Als een vogeltje laat zien dat hij niet lekker is, is hij meestal al flink ziek. In de natuur laten vogels namelijk niet gauw zien dat ze ziek zijn, omdat ze dan als prooi eindigen.

Kan het zijn dat hij ergens aan geknaagd heeft? Planten, meubels, iets anders?

Veel succes. Hier vind je adressen van dierenartsen met ervaring met valkjes:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Groetjes, Sanna

Clauw

Bedankt voor je reactie, ben al langs de dierenarts geweest, hij heeft een onstoken krop.

Sanna

Goed dat je zo snel gereageerd hebt! Beterschap met je valkje, ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan.

Groetjes, Sanna

Clauw

Het is nu de 2e dag dat ie medicijnen krijgt, ik zie nog geen verbetering, hij blijft bol zitten en af en toe op de grond.
:(

Sanna

Wat heeft de dierenarts gezegd over hoe snel je verbetering moet zien? Ik zou ze morgen even bellen en je zorgen uiten. Als je hem erg verslechterd vindt vanavond nog even bellen. Elke dierenarts heeft wel een spoednummer. Succes.

Groetjes, Sanna

Rozzy-lee

Zou er inderdaad nog een belletje aan wagen. We hebben het hier ook gehad. Toen de antibiotica niet aansloeg hebben we andere gekregen. Succes

mariannenl

is hij ook dun al hoewel hij veel lijkt te eten, en hoe zien de poepjes eruit, zitten daar ook onverteerde zaden in, zoja dan zonder uitstel onmiddellijk naar een goede vogeldierenarts

Marianne