20 april 2024, 01:21:59

Albino valkje

Gestart door Denise1991, 19 juli 2011, 12:35:54

« vorige - volgende »

Denise1991

ik heb sinds 2 dagen een albino valkje van plusminus 4 weken
( het beestje is verstoten door de ouders lag uit het broedblok en ik had tijd en de benodigheden om me te ontfermen over het beestje)

gisteren heb ik hem voor het eerst gewogen en toen kwam het beestje op 75 gram ( na het voeren ) er ligt een knuffel in zen bakkie waar het beestje graag tegenaan slaapt.

ik geef hem nutribird A21 en hij is er helemaal weg van. (  om de 6 uur) oftewel als de krop leeg is geef ik hem 5 a 6 mililiter , ook staat er al een bakje zaad en een stukje trosgierst in zijn bak maar daar heeft hij nog niet naar omgekeken. toen ik hem vandaag woog kwam hij neer op 79 gram

misschien nog tips ?

groetjes denise

hilde

zit hij of zij ook warm?

hier de link van het schema van deze site even naar beneden scrollen tot aan schema voeding



http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

*Yvon

Hoi hoi

Extra warmte zal het valkje niet meer nodig hebben.
Zeker niet wanneer het al goed in de veren zit.  :)
Zo te lezen kan je niet meer doen dan wat je al doet.
Was dit het enigste jonkie van het koppel?
Zitten de andere,als die er zijn, nog in het blok of zijn die al uitgevlogen ?
Is dit het eerste nestje van het koppel ?
Als dit valkje als enigste is verstoten kan het ook wezen dat er iets niet goed is met de kleine.
Vandaar al die vragen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Denise1991

het  beestje zit volledig in de veren behalve zijn bibs

dit was niet het enigste beestje er was er nog 1 maar die was al overleden voor ze wisten dat er iets mis was, dit was het eerste nestje en het popje was ook pas een jaar oud wij denken dat het daar aan lag maar verder gaat het goed met de albino,

ik heb nog een vraagje over de poep ( klinkt stom) het schommelt tussen donker en fel groen welke kleur moet het precies zijn bij zo een papvalkje?

Denise1991

alsjeblieft ?? ik weet echt niet hoe het er uit moet zien

Cherro

Hier is het meestal papkleur, soms iets feller, soms iets lichter.

Zolang het er verder niet raar uit ziet en je valkje het goed doet, en het mooie sliertjes zijn zou ik me niet te druk maken ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Denise1991

oke dankjewel hetis nu inderdaat papkleuk er lekkere stevige sliertjes

de eerste dag was het namelijk donkergroen